Ślimaki i piwo

11. Data: 2013-07-22 14:56:59

Temat: Re: Ślimaki i piwo
Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-21 16:01, Jacek pisze:
> Kolega zareklamował mi metodę na ślimaki polegającą na wystawianiu
> miseczek z piwem. Miało to być megaskuteczne. Niestety u mnie nie
> działa. Ślimaki omijają miseczki z piwem , ale żrą na potęgę liście roślin.
> Czyżby Okocim im nie smakował?

Jeśli masz ogród bardzo uporządkowany, to będą ślimaki. U nas jest dość
dziko i bałaganiarsko, dużo krzaków, trochę chrustu, trochę niekoszonych
miejsc, więc jest dużo żab i ropuch, jeże mają swoje kryjówki, na
drzewach jest wiele gniazd ptaków, które wyżerają ślimaki. Drozdy
wybierają te małe w pasiastych skorupkach, jeże i sójki zjadają
pomrowiki, to te ohydne, nagie. Jeśli masz drzewa, zawieś budki lęgowe.
Ogród, który nie jest zbyt "wylizany" sam się obsługuje w zasadzie.

12. Data: 2013-07-22 15:01:40

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Jacek napisał:

> Zrób u siebie i daj znać, jak poszło ;-)

Nie mam problemów ze ślimakami, więc mi trudno będzie.

--
Jarek

13. Data: 2013-07-22 15:04:28

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-22 14:49, Jacek pisze:
> [...]
Pies drapał ślimaki, ale na inne przybłędy zadziała ;-)
\Jacek

14. Data: 2013-07-22 15:54:13

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Jacek napisał:

> Pies drapał ślimaki,

Nie mam psa.

> ale na inne przybłędy zadziała ;-)

O przybłędę też w okolicach trudno. Ale zauważyłem, że jak już w ogrodzie
stają miseczki i piwo, to i ludzi jakby więcej się robi. Więc to chyba
jednak inaczej niż ze ślimakami.

Jarek

--
Słuchaj, Rozencwajgowa ma na sprzedaż psa? Czy to jest może łyżew? Wiesz,
ja bym chętnie kupił, bo Hipek bardzo chce mieć łyżwa. No, ostatecznie

15. Data: 2013-07-23 14:14:17

Od: "Chlorek" <C...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sara" <s...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> to te ohydne, nagie. Jeśli masz drzewa, zawieś budki lęgowe.
> Ogród, który nie jest zbyt "wylizany" sam się obsługuje w zasadzie.

W zasadzie, to jest na odwrót. Ślimaki koczują w zaroślach, cieniu i
wilgoci - niekoszonej trawie, pod kamieniami, pniami, itp.
No i ciekaw jestem ile potrzebowałbym jeży, skoro przez godzinę jestem w
stanie utłuc 150 śliników i tak codziennie...
Sójki, wszystkie trzy, tego się nie tykają tutaj.

Chlorek

16. Data: 2013-07-23 18:53:40

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-23 14:14, Chlorek pisze:

> [...]
> stanie utłuc 150 śliników i tak codziennie...
> Sójki, wszystkie trzy, tego się nie tykają tutaj.
Też mi się tak wydaje. Sąsiad ma "ogród" ekologiczny" - taki co to go
się ludzką ręką nie tyka. Ślimaków ma masę.
Jacek

Miedzian zabójca opryskiwaczy?
Pomidory mnie załamują
Mączlik szklarniowy i przędziorek na melonach.
Co to za drzewo lub krzew, rośnie przy alejkach?...
PANSLAVISTO!