Śliwowica

1. Data: 2001-10-01 11:34:03

Temat: Śliwowica
Od: "samarara" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć !
Mam poważny problem . Potrzebuję przepisu na śliwowice .
Śliwki mam w balonie z cukrem .
Sprawa jest o tyle pilna że puściły już sok , a ja nie wiem co dalej robić .
Szukałem wszędzie przepisu i nic .
Jeżeli ktoś mógłby mnie poratować to byłbym wdzięczny .

Samarara

1. Data: 2001-10-01 13:30:23

Temat: Re: Śliwowica
Od: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Najpierw wino, potem przepędzona daje śliwowicę.

Namaste!
EuGeniusz Dębski

1. Data: 2001-10-05 15:13:05

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Samarara
>

>1. Załóż rurkę fermentacyjną i poczekaj aż się uspokoi
fermentacja.
2. wyciśnij sfermentowany zacier i przedestyluj
3. poszukaj w archiwum . było ok 10-12 dni temu
pozdr.Alex
ps jak nie znajdziesz pisz na priva prześlę

1. Data: 2001-10-07 22:50:33

Od: "WW" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> fermentacja.
> 2. wyciśnij sfermentowany zacier i przedestyluj
> 3. poszukaj w archiwum . było ok 10-12 dni temu

Prawdziwy przepis na sliwowice wyglada tak:
Sliwy nalezy kisic wraz z pestkami ale poddajac fermentacji tlenowej. Tzn.
nie zaklada sie rurki fermentacyjnej ale kisis sie np. w beczce bez dodatku
cukru. Wazne jest to aby muszki owocowki obsiadaly caly ten "zacier" w
trakcie kiszenia. W poczatkowym okresie wydziela sie duzo piany i proces
kiszenia jest burzliwy ale jak sie to wszystko uspokoi to calosc nalezy
poddac fermentacji.
Ale uwaga!!! Nic nie wyciskamy. Fermentacji poddajemy calosc. Dlatego
urzadzenia fermentacyjne w ktorym znajduje sie zacier sa wyposazone w
mieszadla. Kazdy z gospodarzy ma to rozwiazane w inny sposob. Chodzi o to
aby w trakcie gotowania tego zacieru nic sie nie przypalilo. Wyciskanie
powoduje to ze mamy straty.
No to tyle. Mieszkam niedaleko Łącka to wiem no nie:)))))
--

<<<<<<<Pozdrawiam waldi >>>>>>>
http://www.wwierdak.rtk.net.pl/index.htm

1. Data: 2001-10-09 14:33:48

Temat: Re: Śliwowica troche nie taka
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
do sliwowicy to musisz miec aparature ale ja polecam inne sliwki
pilem a wlasciwie jadlem takie 2 tyg temu we francji
robia je tak:
sliwki z pierwszego suszenia (sa jeszcze miekie, troche poduszone, gorace)
wkladasz do sloika i
zalewasz sliwowica lub tez dobre sliwowica + armaniak + cukier+ wino czerwone
zamykasz odstawiasz
czekasz
czestujesz po kawie : sliwka do filizanki na resztke kawy + sok ze sloika
zbierasz podziekowania
czestujesz nastepna
itd
itd
az do konca sloika
gwarantuje ze nie mozna sie oprzec ale sa tez klopoty ze wstawaniem po takiej
degustacji

1. Data: 2002-02-27 12:40:19

Od: Piotr Kadlcik <p...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest jeszcze jeden patent -
słoik ze spirytusem - owocki WIESZA SIE NAD JEGO POWIERZCHNIA - ne
powinny dotykac plynu. Spitr jako silnie higroskopijny wyciaga co
trzeba - po 2-3 tygodnbiach owoce wysychaja - miesznaka nabiea
pieknego zabarwienia i smaku - mozna rowniez z lemonką, cytryna,
mandarynką...
Wbiocie goździkaw owoc tez dobrze robi
pozdrawiam
On Mon, 1 Oct 2001 13:34:03 +0200, "samarara" <l...@w...pl> wrote:

> [...]
>Szukałem wszędzie przepisu i nic .
>Jeżeli ktoś mógłby mnie poratować to byłbym wdzięczny .

Piotr "Quduaty" Kadlcik
"All good things to those who wait" - dr Hannibal Lecter

1. Data: 2002-02-28 00:36:23

Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kadlcik" <p...@j...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> trzeba - po 2-3 tygodnbiach owoce wysychaja - miesznaka nabiea
> pieknego zabarwienia i smaku - mozna rowniez z lemonką, cytryna,
mmmmmmm PERWERSJA!!!!!!
:)
Mirek

> Wbiocie goździkaw owoc tez dobrze robi
> pozdrawiam

> Piotr "Quduaty" Kadlcik
> "All good things to those who wait" - dr Hannibal Lecter

Gdzie mozna kupic blaty juchenne o dl. 3,8 - 4,0 metry???
Szarlotka
jaki sos ....?
Kokos
Przepraszam