Slodzenie herbat ziolowych (cukier, miod)

1. Data: 2004-06-02 20:08:01

Temat: Slodzenie herbat ziolowych (cukier, miod)
Od: "Robert" <k...@S...konto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo lubie roznego rodzaju herbaty: ziolowe i owoceowe.
Ostanio przeczytalem w internecie ze nie należy ich słodzić, ponieważ cukier
neutralizuje większość jej właściwości.
W serwisie http://www.herbaciarnia.pl/zdrowie.html Mowa tu szczegolnie PuErh
ale o innych herbatach tez sie mowi by ich nie slodzic.
Czy to sie tyczy takze miodu? Ja lubie oslodzone choc 1 lyzeczka. Bez cukru
herbaty sa dla mnie zbyt gorzkie.
Co zrobic by korzystac z ich dobroczynnych wlasciwosci oraz pic nie gorzka
herbate?

1. Data: 2004-06-02 21:33:22

Temat: Re: Slodzenie herbat ziolowych (cukier, miod)
Od: "naomi" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <k...@S...konto.pl> napisał w wiadomości

nie sądzę aby do dotyczyło także miodu, czytałam niedawno ,że np. zielona
herbatę można słodzić miodem, ( ale nie cukrem)

1. Data: 2004-06-03 09:21:26

Od: "Hafsa" <a...@n...ma> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "naomi" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> nie sądzę aby do dotyczyło także miodu, czytałam niedawno ,że np. zielona
> herbatę można słodzić miodem, ( ale nie cukrem)

A co to jest miod tak dokladnie? Wiesz? Przeczytaj, zanim udzielisz "dobrej"
rady. Hafsa

--
moj adres:hafsa[małpa]poczta.onet.pl
strona domowa: www.hafsa.republika.pl

1. Data: 2004-06-03 09:53:51

Od: "Nicki" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "naomi" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> nie sądzę aby do dotyczyło także miodu, czytałam niedawno ,że np. zielona
> herbatę można słodzić miodem, ( ale nie cukrem)

miod to miedzy innymi cukier, sama saprawdz zanim napiszesz cokolwiek tak
"madrego"
podpowiadam: http://pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C3%B3d

pozdr

1. Data: 2004-06-03 10:44:13

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robert napisał:

> [...]
> herbaty sa dla mnie zbyt gorzkie.
> Co zrobic by korzystac z ich dobroczynnych wlasciwosci oraz pic nie gorzka

A jak to się ma do urody? Wpływ na cerę?

Krusz.

1. Data: 2004-06-03 10:45:28

Od: "iska" <i...@s...zbedne.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hafsa" <a...@n...ma> wrote in message
zielona

> A co to jest miod tak dokladnie? Wiesz? Przeczytaj, zanim udzielisz
"dobrej"
> rady. Hafsa

A co z cukrami owowcowymi? Bo stoi na polce w sklepie i kusi :))
iska

1. Data: 2004-06-03 10:50:45

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kruszyzna wrote:

> A jak to się ma do urody? Wpływ na cerę?

Wlasnie zrobilas cross-post na medycyne :)

Dunia
--
Why does Sea World have a seafood restaurant? I'm halfway through my
fishburger and I realize, Oh my God. I could be eating a slow learner.

1. Data: 2004-06-03 10:51:08

Od: "justa" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nicki <m...@m...pl> napisał(a):
> miod to miedzy innymi cukier, sama saprawdz zanim napiszesz cokolwiek tak
> "madrego"
> podpowiadam: http://pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C3%B3d

a jednak są źródła, które sugerują nie słodzić cukrem, a miodem tak:
http://www.e-drinks.com.pl/herbata/herbata5.htm
może to nie chodzi o sam skład obu tych substancji (cukry), tylko o inne
właściwości? przecież miód ma wiele właściwości leczniczych, których cukier
nie wykazuje. może więc ich działanie na herbatę jest też inne?

a jeśli chodzi o picie niesłodzonej herbaty - można się do tego przyzwyczaić.
radzę spróbować. na początku nie będzie smakowała, ale z czasem przestaniesz
czuć tę gorycz - zmysł smaku się przyzwyczaja i po pewnym czasie nie będziesz
mogła przełknąć słodzonej herbaty :) i dodatkowa korzyść - mniej kalorii ;)

1. Data: 2004-06-03 11:35:32

Od: "Nicki" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justa" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
cukier
> nie wykazuje. może więc ich działanie na herbatę jest też inne?

no ale ja nie pisalam ze cukier szkodzi, ja tylko podpwiedzialam naomi ze w
miodze tez jest cukier, ze wogle miod sklada sie z cukrow, innych niz ten
bialy po rafinacji ale tez cukier, jak juz stosowac sukier to lepiej
brazowy, mniej przetworzony wiec troszke lepszy, ale czy zdrowszy to chyba
nie ;)
a te wlasciwosci lecznicze wynikaja z tego ze miodzie sa nie tylko cukry,
ale wogle ta rozmowa jest dla mnie jakos NTG :) ale to moje odczucie ;)

> [...]
będziesz
> mogła przełknąć słodzonej herbaty :) i dodatkowa korzyść - mniej kalorii
;)

ja nie slodze juz bardzo dlugo i kawy i herbaty, wogle nie uzywam prawie
wcale cukru ;)
przynajmniej zaoszczedzilam jak podniesli cene :D

buziaki

1. Data: 2004-06-03 12:03:49

Od: "naomi" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
> [...]

Miałam na myśli słodzenie zwykłym cukrem, wydawało mi sie to logiczne, a
cukier zawarty w miodzie nie jest szkodliwy.

zamszowa kurtka - prasować?
antycelulitowe serum Eris - relacja prawie na żywo
Krem Wyszczuplajacy - Vichy
domowe sposoby na spierzchniete usta
lakiery do paznokci Golden Rose