Sloiki

1. Data: 2001-05-23 07:21:47

Temat: Sloiki
Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zbliza sie lato i sezon sloikowania roznych roznosci. Posukuje wlasnie tych
roznych roznosci z warzyw i owocow ktore ze slinka sie zima otwiera. Napewno
kazdy ma cos takiego w swom repertuarze. Bede bardzo wdziec zna i napewno
wyprubuje
Aga

a...@a...com.pl
http://nasze-dzieci.dobrestrony.pl/dzieci/julia_litw
in/index.htm

1. Data: 2001-05-23 17:26:10

Temat: Re: Sloiki
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Litwin wrote:

> [...]
> kazdy ma cos takiego w swom repertuarze. Bede bardzo wdziec zna i napewno

Proponuje te przetwory, ktore ja robie co roku: konfitury starego kawalera,
sloje z mieszanymi owocami z dodatkiem winogron (ladnie wygladaja w wekach),
powidla, konfitury truskawkowe, marmolade cytrynowa, ogorki na slodko-kwasno i
marynowana fasolke szparagowa z cebulka i czerwona papryka.
MB

1. Data: 2001-05-23 17:31:27

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> [...]
slodko-kwasno i
> marynowana fasolke szparagowa z cebulka i czerwona papryka.

A ogórki na słodko-kwaśno bardzo lubię w chińskiej restauracji...
Jak robisz? Może to te... Proszę!;-)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-05-23 18:33:29

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" wrote:

> A ogórki na słodko-kwaśno bardzo lubię w chińskiej restauracji...
> Jak robisz? Może to te... Proszę!;-)

Nie, to nie takie po chinsku. Te, ktore ja robie, to typowo amerykanski
pomysl, nazywaja sie Bread & Butter pickles, co znaczy chleb z maslem,
dlatego, ze sa tak dobre, ze mozna je jesc same na chlebie z maslem. Ten
styl ogorkow jest zawsze pokrojony w poprzeczne plasterki. Dobrze
zrobione B&B pickles sa chrupiace, troche ostre od octu, ale slodkawe.
Nie mam pod reka przepisu, moge podac pozniej, ale robi sie mniej wiecej
tak:
Ogorki kroi sie w plasterki, w misce posypuje sola, pokrywa warstwa
kostek lodu i odstawia na 3 godziny.

W duzym garnku zagotowuje sie ocet, cukier, czosnek, cebule, kurkume,
nasiona gorczycy i selera. Odcedza sie ogorki, i ciach do garnka z
octem, mieszajac doprowadza do wrzenia i jak tylko zawrzy, natychmiast
pakuje sie do sloikow i zakreca. Cala robota trwa mniej niz godzine. Sa
gotowe do jedzenia po 24 godzinach, trzymaja ponad rok.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-05-23 19:44:00

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurcze swietnie brzmi zwlaszcza te ogorasy i fasolka i konfitury..... tylko
jak to zrobic?

1. Data: 2001-05-24 07:06:22

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisala:

> (...)
> Ogorki kroi sie w plasterki, w misce posypuje sola, pokrywa warstwa
> kostek lodu i odstawia na 3 godziny.

Nie pokrywałam lodem. Co to daje?

> [...]
> pakuje sie do sloikow i zakreca. Cala robota trwa mniej niz godzine. Sa
> gotowe do jedzenia po 24 godzinach, trzymaja ponad rok.

Kurkumy i selera też nie dawałam, spróbuję dodawać.
Ale zawsze uważałam, że ogórki na dobre pikle musząbyc bardzo
dojrzałe, aż żóltawe.

Krycha

1. Data: 2001-05-24 18:32:38

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> Nie pokrywałam lodem. Co to daje?

Powoduje, ze sol razem z topiacym sie lodem przechodzi przez ogorki, ktore
staja sie bardziej kruche i chrupiace po obrobce.

> Kurkumy i selera też nie dawałam, spróbuję dodawać.
> Ale zawsze uważałam, że ogórki na dobre pikle musząbyc bardzo
> dojrzałe, aż żóltawe.

Im bardziej dojrzale ogorki, tym gorsze kapcie w sloiku. Ogorki musza byc
male, ledwie dojrzale, bez pestek.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-05-25 07:15:49

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powoduje, ze sol razem z topiacym sie lodem przechodzi przez ogorki, ktore
> staja sie bardziej kruche i chrupiace po obrobce.

Dzięki, zastosuję.

> (...)
> Im bardziej dojrzale ogorki, tym gorsze kapcie w sloiku. Ogorki musza byc
> male, ledwie dojrzale, bez pestek.

Eee, żadne kapcie się nie robią :-), a gniazda nasienne trzeba wyciąć.

Krycha

1. Data: 2001-05-25 10:42:22

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja teściowa - artystka przetworów (kilka rewelacyjnych autorskich z pigwy)
zrobiła kiedyś taki cud - miód: galaretka z mirabelek z imbirem. To się żre
łyżkami ze słoika!

Agata Solon, naturalna

Użytkownik Agnieszka Litwin <a...@a...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9efon2$3t0$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-05-25 17:06:45

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wszystko w pozadku a pzepis?

Użytkownik "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
pigwy)
> zrobiła kiedyś taki cud - miód: galaretka z mirabelek z imbirem. To się

Melon i ...?
Melon i ...?
Melon i ...?
jeszcze szparagi