[Ślub] Protestant i katoliczka

1. Data: 2002-02-06 14:27:33

Temat: [Ślub] Protestant i katoliczka
Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja znajoma (katoliczka) zamierza wyjść za mąż za protestanta. Oboje są
praktykujący i zależy im na ślubie we własnym obrządku.
Jak rozwązać problem ślubu w takim przypadku? Dwa śluby? Czy możliwe
jest zawarcie ślubu w obrządku katolickim nie składając przysięgi o
wychowaniu dzieci w tej wierze? Co o tym myślicie?

Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
http://www.pity.pl - policzy za Ciebie podatek!!! Za darmo!!!

2. Data: 2002-02-06 14:35:21

Temat: Re: [Ślub] Protestant i katoliczka
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest zawarcie ślubu w obrządku katolickim nie składając przysięgi o
> wychowaniu dzieci w tej wierze? Co o tym myślicie?

Słyszałam, że można barc ślub w obecności kapłąnów obu wyznań - taki łączony
ślub. Nie wiem czy to naprawdę jest wykonalne - trzeba znaleź dwóch takich
którzy takeigo ślubu zechcą udzielić.
Jeżeli mają swoich zaufanych księży niech porozmawiają z nimi o tym może oni im
coś doradza?
Magda
http://www.arnika.home.pl/ciuchy/ - moja strona z ubrankami dzieci
http://www.arnika.home.pl/nowa/ - strona ze zdjeciami moich dzieci
http://www.arnika.69isp.com.pl - wirtualne serwery

3. Data: 2002-02-06 15:47:16

Od: "Krzysztof Dąbkowski" <k...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepiej porozmawiać o tym z księdzem i to takim, który wie sporo o
ekumeniźmie.
O ile wiem katolicki Kościół udziela ślubu pod warunkiem, że protestant
złoży obietnicę(?), że nie będzie wywierał nacisku na żonę, aby zmienila
wiarę oraz wyrazi zgodę na wychowanie dzieci zgodnie z katolickim obyczajem.
Jak ustosunkowuje się do tego Kościół protestancki - nie wiem - podejrzewam,
że bardziej liberalnie
Zaznaczam, że moge się mylić. Na pewno najlepiej spytać o to przedstawicieli
obu Kościołów.
Gdyby udało Ci się uzyskać gdzieś odpowiedź na Twoje pytanie - proszę, daj
mi znać, bo jestem bardzo zainteresowany tym tematem.
Krzysiek.

4. Data: 2002-02-06 15:59:21

Od: "Anna Sikora" <f...@p...WYCIEP-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest zawarcie ślubu w obrządku katolickim nie składając przysięgi o
> wychowaniu dzieci w tej wierze? Co o tym myślicie?

Jestem zona protestanta,sama formalnie jestem katoliczka
/mam chrzest/,ale praktycznie odcielam sie od kosciola katolickiego.
Slub bralismy w kosciele ewangelicko-augsburskim,przed ceremonia
ksiadz pytal sie czy bede starala sie o pozwolenie ze strony kosciola
katol.-tylko w razie uzyskania tego pozwolenia nasze malzenstwo byloby
uznawane
przez kosciol katol.Ja oczywiscie o zadne pozwolenie sie nie staralam,slub
byl
tylko i wylacznie ewangelicki co mi bardzo odpowiadalo.
Slub byl piekny/jest to zdanie zaproszonych i moje oczywiscie tez/-
skromny ,ale bardzo uroczysty.
Na wiare meza nie przeszlam ,ale szczerze z nia sympatyzuje,ciesze sie
ze moja corka bedzie wychowywana w wierze madrej,nienachalnej i
bez grozenia palcem z ambony.
Ale to juz chyba NTG.
Pozdrawiam
Ania S.

5. Data: 2002-02-06 17:30:44

Od: "Ania Björk \(sveana\)" <a...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Sikora" napisala:

> Jestem zona protestanta,sama formalnie jestem katoliczka
> /mam chrzest/,ale praktycznie odcielam sie od kosciola katolickiego.
> Slub bralismy w kosciele ewangelicko-augsburskim,

<cut>

> [...]
> Na wiare meza nie przeszlam ,ale szczerze z nia sympatyzuje,ciesze sie
> ze moja corka bedzie wychowywana w wierze madrej,nienachalnej i

A ja cytuje prawie wszystko, bo to tak jakbym sama napisala .-)
Poza drobiazgiem takowym, ze mamy syna, i ze formalnie jestem czlonkinia
kosciola szwedzkiego (luteranskiego)..... Slubu udzielono nam w Kosciele
Szwedzkim w Gdyni :-)

Pozdrowienia
Ania

6. Data: 2002-02-06 17:32:33

Od: "Iwonka" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Sikora" napisał/a
>[ciach] Na wiare meza nie przeszlam ,ale szczerze z nia sympatyzuje,ciesze
sie
> ze moja corka bedzie wychowywana w wierze madrej,nienachalnej i
> bez grozenia palcem z ambony.
Świete slowa...
Pozdrawiam
Iwonka (katoliczka)

7. Data: 2002-02-06 18:00:18

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Dąbkowski" napisał(a):

> [...]
> Jak ustosunkowuje się do tego Kościół protestancki - nie wiem - podejrzewam,

No i właśnie w tym problem, że ON nie chce składać takiej
"obietnicy".... A co do podejścia kościoła protestanckiego - masz rację.
U nich takiej deklaracji się nie wymaga od "innowierców".

--
Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

8. Data: 2002-02-06 18:02:45

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Sikora napisał(a):
> [...]
> ksiadz pytal sie czy bede starala sie o pozwolenie ze strony kosciola
> katol.-tylko w razie uzyskania tego pozwolenia nasze malzenstwo byloby

A wiesz, że to bardzo ważna informacja? Koniecznie muszę to im przekazać
:-))).

--
Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Date: Wed, 06 Feb 2002 19:03:52 +0100
From: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: =?iso-8859-2?Q?=5B=A6lub=5D?= Protestant i katoliczka

m...@p...onet.pl napisał(a):

> Słyszałam, że można barc ślub w obecności kapłąnów obu wyznań - taki łączony
> ślub. Nie wiem czy to naprawdę jest wykonalne - trzeba znaleź dwóch takich
> którzy takeigo ślubu zechcą udzielić.

Też to im (jej) sugerowałam. Ale chyba problemem będzie znaleźć takich
dwóch księży...

--
Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

9. Data: 2002-02-06 18:02:50

Od: "Krzysztof Dąbkowski" <k...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dobrze, ale jak załatwiać formalności, kiedy kobieta(męzczyzna) chce
wziąć ślub w kościele katolickim?

10. Data: 2002-02-06 18:03:52

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
> którzy takeigo ślubu zechcą udzielić.

Też to im (jej) sugerowałam. Ale chyba problemem będzie znaleźć takich

Re: Jestem powodem rozstania...
nazwiska u kobiet
inne klopotliwe pytanie:ile zarabiasz?
Dlaczego nie macie dzieci? (emocjonalne)
Co to znaczy TZ?