[Ślub] Protestant i katoliczka

11. Data: 2002-02-06 19:18:04

Temat: Re: [Ślub] Protestant i katoliczka
Od: "Iwcia PL" <i...@m...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moja znajoma (katoliczka) zamierza wyjść za mąż za protestanta. Oboje są
> praktykujący i zależy im na ślubie we własnym obrządku.
> Jak rozwązać problem ślubu w takim przypadku? Dwa śluby? Czy możliwe
> jest zawarcie ślubu w obrządku katolickim nie składając przysięgi o
> wychowaniu dzieci w tej wierze? Co o tym myślicie?

Chyba najlepiej jakby brała ślub nie-w-Polsce. U nas jest to strasznie
skomplikowane jeśli chodzi o koneksje z katolicyzmem.... będzie musiała -
pod wazrunkiem że będzie chciała mieć wszystko wedle porządku katolickiego -
złożyć obietnicę że wychowa dzieci w wierze katolickiej.... przerabiałam to
bo sama się przechrzciłam na prawosławie, a teściowej strasznie zależalo na
uznaniu mieszanego małżenstwa przez ksiedza katolickiego... i powiem że w
końcu nic z tego nie wyszło, bo ksiądz katolicki "nie miał czasu bawić się w
dawanie śłubu"razem z biskupem prawosławnym :( Dodać należy że ja podczas
zmiany wiary żadnych warunków stawianych nie miałam. I dlatego własnie
dzieci wychowam w cerkwi. Żeby potem miały wolny wybór....

Iwcia PL

12. Data: 2002-02-07 04:00:10

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwcia PL napisał(a):

> Chyba najlepiej jakby brała ślub nie-w-Polsce.

Ale oni OBOJE są Polakami.

> [...]
> pod wazrunkiem że będzie chciała mieć wszystko wedle porządku katolickiego -
> złożyć obietnicę że wychowa dzieci w wierze katolickiej....

Tzn., że jednak oboje musieliby złożyć takie obietnice?

Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
http://www.pity.pl - policzy za Ciebie podatek!!! Za darmo!!!

13. Data: 2002-02-07 07:47:08

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Też to im (jej) sugerowałam. Ale chyba problemem będzie znaleźć takich
> dwóch księży...
>
> --
A skąd jesteście Jeżeli z okolic Warszawskich to znam jednego księdza pod W-wą
który penie by się na to zgodził.
Jeżeli Cię to inetresuje napisz na priva.
Magda
http://www.arnika.home.pl/ciuchy/ - moja strona z ubrankami po moichdzieciach
http://www.arnika.69isp.com.pl - wirtualne serwery

14. Data: 2002-02-07 09:07:58

Od: "Joanna Gacka" <j...@w...to.kopernik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Zaleska-Gajc" <z...@h...pl> napisał w wiadomości

a co to dokladnie za protestant, tzn z jakiego kosciola?

J.

15. Data: 2002-02-07 10:13:59

Od: "Izabela Pietrzak" <i...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich !
Cieszę się, że ten temat została poruszony. Ja również mam podobny problem.
Jestem z kościoła Zielono Swiątkowego a mój przyszły mąż z katolickiego. On
bardzo chce mieć ślub w swoim kościele, natomiast ja - mogła bym się
zgodzić, ale są pewne sprawy, które mnie drażnią. Ostatnio dowiedziałam się
od mojej bratowej (jest katechetką), te wszystkie informacje, które już
napisaliście tutaj. Czy macie jeszcze jakieś rozwiązanie? Czekam Iza.

16. Data: 2002-02-07 11:06:41

Od: "Joanna Gacka" <j...@w...to.kopernik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izabela Pietrzak" <i...@a...com> napisał w
wiadomości news:a3tjt5$lt5$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
> od mojej bratowej (jest katechetką), te wszystkie informacje, które już
> napisaliście tutaj. Czy macie jeszcze jakieś rozwiązanie? Czekam Iza.

sprobuj zapytac na liscie mailingowej "chrzescijanie" - adres do subskrypcji
znajdziesz chyba na www.Jezus.pl
tak w ogole to zasadniczym pytaniem w Waszym przypadku jest to czy Twoj
narzeczony jest osoba swiadomie wierzaca, i pewnie to bedzie pierwsze
pytanie jakie uslyszalas/uslyszysz od swojego pastora.
Zajrzyj tez na oficjalne strony swojego kosciola, tam jest dosc sporo
"namiarow" na sensownych ludzi, ktorzy beda mogli Ci poradzic cos wiecej.
Albo napisz na priv, moze sprobuje znalezc jakies namiary
J.

17. Data: 2002-02-07 11:20:32

Od: "AndrzejW" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia Zaleska-Gajc" <z...@h...pl> wrote in message
> [...]
> jest zawarcie ślubu w obrządku katolickim nie składając przysięgi o
> wychowaniu dzieci w tej wierze? Co o tym myślicie?

Myślę, że należałoby zacząć od ustalenia w jakiej wierze mają być
wychowywane dzieci (jest to decyzja, którą wcześniej lub później trzeba
będzie podjąć) - i odpowiednio do tego wybrać kościół, w którym ma się odbyć
ślub.

Andrzej

18. Data: 2002-02-07 13:48:30

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Dąbkowski" <k...@e...pw.edu.pl> skrev i meddelandet
> Bardzo dobrze, ale jak załatwiać formalności, kiedy kobieta(męzczyzna)
chce
> wziąć ślub w kościele katolickim?

Nam najpierw zasugerowano, by narzeczony-protestant szybko sie
ochrzcil... Gdy spytalam innym razem, trzeba bylo miec zezwolenie od
biskupa i podpisany przez nie-katolika dokument, ze dzieci beda
wychowywane w wierze katolickiej (do czego nie moglismy sie zobowiazac).
Dlatego wzielismy slub w Szwecji, w kosciele protestanckim. Jedynym
pytaniem jakie uslyszalam, bylo, czy MI to nie przeszkadza, ze obrzadek
jest w obcej mi religii...

Natomiast ksiadz katolicki, przychodzacy do mojej mamy po koledzie,
zanotowal sobie, ze mamy slub protestancki, zawsze nas pozdrawia i
zostawia mamie dla nas obrazki :-) Czyli rozumiem, ze uznaja ten slub,
jako zawarty "przed Bogiem"...

magda

19. Data: 2002-02-07 15:05:05

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl napisał(a):

> A skąd jesteście Jeżeli z okolic Warszawskich to znam jednego księdza pod W-wą
> który penie by się na to zgodził.
> Jeżeli Cię to inetresuje napisz na priva.
> Magda

Niestety, do W-wy mają daleko.
--
Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

20. Data: 2002-02-07 15:06:05

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Gacka napisał(a):

> a co to dokladnie za protestant, tzn z jakiego kosciola?
>
> J.

Kościół Zielonoświątkowy.
--
Gosia

Re: Jestem powodem rozstania...
nazwiska u kobiet
inne klopotliwe pytanie:ile zarabiasz?
Dlaczego nie macie dzieci? (emocjonalne)
Co to znaczy TZ?