Slub z niewiernym a Kosciol

1. Data: 2004-04-20 09:58:32

Temat: Slub z niewiernym a Kosciol
Od: Marcin 'Chomik' Nowak <c...@c...net_usun.to> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Żeby nie było wątpliwości - ten niewierny to ja :) Ślub niedługo, a
wczoraj okazało się, że ksiądz nie udzieli ślubu podczas mszy, tylko
nabożeństwa. Różnica jest taka, że podczas nabożeństwa nie jest dawana
komunia.

Mojej narzeczonej zależy na komunii. Jak łatwo się domyślić, mnie
komunia nie jest potrzebna, ale nie podoba mi się, że ksiądz próbuje
narzucić nam jakieś ograniczenia.

Teraz pytanie: czy ksiądz ma do tego prawo? Jutro będziemy z nim
rozmawiali i chcemy mieć argumenty. Może ktoś był w takiej sytuacji
i pamięta, jak było z komunią?

Marcin

2. Data: 2004-04-20 10:30:38

Temat: Re: Slub z niewiernym a Kosciol
Od: Jarek Skórski <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Chomik' Nowak" <c...@c...net_usun.to> napisał w
wiadomości news:4084f43b$1@news.vogel.pl...

> Teraz pytanie: czy ksiądz ma do tego prawo? Jutro będziemy z nim
> rozmawiali i chcemy mieć argumenty. Może ktoś był w takiej sytuacji
> i pamięta, jak było z komunią?

oczywiście że ma do tego prawo
bo nie ma obowiązku asystowania przy udzielaniu sobie przez narzeczonych
sakramentu małżeństwa w czasie mszy ....
i tyle

argumentem może być wsad do koperty
bo komunie można przyjmować nie tylko w czasie mszy

3. Data: 2004-04-20 11:05:26

Od: Marcin 'Chomik' Nowak <c...@c...net_usun.to> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4/20/2004 12:30 PM, Użytkownik Jarek Skórski napisał:

> [...]
> bo nie ma obowiązku asystowania przy udzielaniu sobie przez narzeczonych
> sakramentu małżeństwa w czasie mszy ....

Chwila, coś Ci się pomyliło. Sakramentu małżeństwa nie udzielają
sobie narzeczeni, ale ksiądz. Jeżeli ja jestem niewierzący, to dla
mnie nie jest to sakrament, ale dla mojej narzeczonej jest.

Chodzi mi raczej o coś innego. Jakie ksiądz może mieć argumenty,
odmawiając udzielania komunii? Czy może się powołać na przepisy, które
*zabraniają* w takiej sytuacji udzielania komunii? Bo jeśli tak, to
nie ma co z nim rozmawiać. A jeżeli to tylko jego widzimisię, to jest
szansa na wywalczenie (wynegocjowanie) czegoś.

Marcin

4. Data: 2004-04-20 11:08:07

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Chomik' Nowak wrote:

> Chwila, coś Ci się pomyliło. Sakramentu małżeństwa nie udzielają sobie
> narzeczeni, ale ksiądz.

To Tobie sie pomylilo ;)

> Chodzi mi raczej o coś innego. Jakie ksiądz może mieć argumenty,
> odmawiając udzielania komunii?

Chcesz przyjac komunie bedac niewierzacym ?
AFAIK jest mozliwe udzielenie komunii w takiej sytuacji, ale tylko
Twojej zonie (bo slub jest i tak 'jednostronny). Poszukaj w archiwum,
sporo bylo na ten temat napisane.

Dunia
--
Once sex was fun and diving was dangerous.
Today sex is dangerous and diving is fun.

5. Data: 2004-04-20 11:13:20

Od: "MONTWA" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Żeby nie było wątpliwości - ten niewierny to ja :) Ślub niedługo, a

Sorry, ale tak z ciekawości.... Jaki sens ma dla panny ślub z niewierzącym
??? Chodzi o białą suknię ??

Monti

6. Data: 2004-04-20 11:19:09

Od: Marcin 'Chomik' Nowak <c...@c...net_usun.to> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4/20/2004 1:13 PM, Użytkownik MONTWA napisał:

> Sorry, ale tak z ciekawości.... Jaki sens ma dla panny ślub z niewierzącym
> ??? Chodzi o białą suknię ??

W ślubie chodzi o dwoje ludzi. Nie rozumiem, co ma do tego religia
(lub jej brak)?

P.S.
Suknia będzie szara.

Marcin

7. Data: 2004-04-20 12:02:57

Od: Andrzej Garapich <garapich malpa isez kropka pan kropka krakow kropka pl a t...@t...zmyłka> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 20 Apr 2004 11:58:32 +0200, Marcin 'Chomik' Nowak
<c...@c...net_usun.to> pisze:

> Mojej narzeczonej zależy na komunii. Jak łatwo się domyślić, mnie
>komunia nie jest potrzebna, ale nie podoba mi się, że ksiądz próbuje
>narzucić nam jakieś ograniczenia.

O ile wiem, to ma nawet obowiązek. Niewiernym nie wolno
przebywać w kościele odczas części eucharystycznej Mszy Św.
Po homilii powinni wyjśc z kościoła bo dalej jest część
zastrzeżona tylko dla.... tu mnie zatkało, bo nie wiem dla kogo...
czy dla ochrzczonych, czy dla wierzących, czy dla katolików...
Nie mam pojęcia.
Przepis ten jest oczywiście często omijany, więc przy odrobinie
dobrej woli ksiądz mógłby się zgodzić.

A z tym księdzem, to nie można porozmawiać? Gryzie czy co?
On chyba po polsku mówi. Tzreba powiedzieć - zależy nam,
żeby ksiądż odprawił pełną Mszę Świętą, bo część gości
zamierza przystąpić do Komunii Świętej. Dlaczego to
problem?

pozdrawiem serdecznie
Andrzej Garapich

--
Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

8. Data: 2004-04-20 12:08:25

Od: Marcin Nowak <m...@i...pwr.wroc.pl_USUN.TO> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4/20/2004 2:02 PM, Użytkownik Andrzej Garapich napisał:

> [...]
> żeby ksiądż odprawił pełną Mszę Świętą, bo część gości
> zamierza przystąpić do Komunii Świętej. Dlaczego to

Chcę przed rozmową wiedzieć, na czym stoję. Jeśli jest tak, jak
mówisz, to znaczy, że trzeba prosić. A jeżeli to widzimisię księdza,
to mogę się podeprzeć odpowiednimi paragrafami i rozmawiać inaczej.

Dzięki.

Marcin

9. Data: 2004-04-20 12:14:49

Od: Marcin 'Chomik' Nowak <c...@c...net_usun.to> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4/20/2004 2:02 PM, Użytkownik Andrzej Garapich napisał:

> O ile wiem, to ma nawet obowiązek. Niewiernym nie wolno
> przebywać w kościele odczas części eucharystycznej Mszy Św.

A z czego to wynika? Znalazłem Prawo Kanoniczne.

http://www.diecezja.szczecin.opoka.org.pl/czytelni/p
rawo/k4t3r1.html
Tu jest część poświęcona mszy. I nie znalazłem przepisów
zabraniających odprawiania mszy w mojej obecności.

Marcin

10. Data: 2004-04-20 12:34:44

Od: Jarek Skórski <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Chomik' Nowak" <c...@c...net_usun.to> napisał w
wiadomości news:408503e9$1@news.vogel.pl...
> Chwila, coś Ci się pomyliło. Sakramentu małżeństwa nie udzielają
> sobie narzeczeni, ale ksiądz. Jeżeli ja jestem niewierzący, to dla
> mnie nie jest to sakrament, ale dla mojej narzeczonej jest.

mi sie pomylilo ?
ksiadz jest swiadkiem człowieku ....
i tylko świadkiem

> [...]
> nie ma co z nim rozmawiać. A jeżeli to tylko jego widzimisię, to jest
> szansa na wywalczenie (wynegocjowanie) czegoś.

tylko widzimisie
ewentualnie zwyczaj ktory w KK ma czesto status przepisu prawnego

Dziewczyna niepelnoletnia a slub
pepkowe?
Re: [albertan] Natura to wszystko zaplanowala
Re: ciaze wczesne a pozne, kariera
Re: [albertan] wyznawcy