Slub z niewiernym a Kosciol

51. Data: 2004-04-21 18:31:53

Temat: Re: Slub z niewiernym a Kosciol
Od: "MONTWA" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ślubuje. Bez jednej, krótkiej formułki.

Takiej o Bogu. W kościele i przed Bogiem. On mówił "tak mi dopom...." a ty w
tym czasie "blebleble".
Rozumiem, że ktoś może być niewierzący, ale po co zaraz włazić innym do
kościoła.

Mti

52. Data: 2004-04-21 18:37:51

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

MONTWA wystukał:

> Takiej o Bogu. W kościele i przed Bogiem. On mówił "tak mi dopom...." a ty w
> tym czasie "blebleble".

A ja *nic*.

> Rozumiem, że ktoś może być niewierzący, ale po co zaraz włazić innym do
> kościoła.

No, musiałam męża siłą ciągnąc do tego ślubu. Przecież każdy niewierzący
marzy tylko o tym.

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

53. Data: 2004-04-21 20:14:07

Od: Jarek Skórski <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Garapich" <garapich malpa isez kropka pan kropka
krakow kropka pl a t...@t...zmyłka> napisał w wiadomości

> No trudno, żaden z nas nie przekona drugiego. Popytam i wrócimy
> do tematu, dobrze?

> Wyraźnie pisałem, że CZĘŚĆ Mszy. Liturgii słowa niech słucha.
> Ale liturgia Eucharystyczna jest sacrum zastrzeżonym dla
> wtajemniczonych. Dla mnie to jest jakoś logiczne, że uczestnictwo
> w przemianie wina w krew i ciała w chleb jest tylko dla tych, któtrzy
> w to wierzą. Dzisiaj się oczywiście nie wyprasza pogan przed
> Podniesieniem. Ale kieduys tak było, wedle moich informacji.

przepraszam
ale zasadniczo i wyrażnie to napisałeś że :
/O ile wiem, to ma nawet obowiązek. Niewiernym nie wolno
/przebywać w kościele odczas części eucharystycznej Mszy Św.
/Po homilii powinni wyjśc z kościoła bo dalej jest część
/zastrzeżona tylko dla.... tu mnie zatkało, bo nie wiem dla kogo...
/czy dla ochrzczonych, czy dla wierzących, czy dla katolików...
/Nie mam pojęcia.
/Przepis ten jest oczywiście często omijany, więc przy odrobinie
/dobrej woli ksiądz mógłby się zgodzić.

najpierw piszesz że przepis jest często omijany , a potem że dzisiaj
oczywiście nie wyprasza się pogan i że kiedyś tak się robiło ...
dostrzegasz w tym pewną niekonsekwencje ??

bo ja tak

54. Data: 2004-04-21 21:11:01

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MONTWA" <m...@h...com> wrote in message

> Takiej o Bogu. W kościele i przed Bogiem. On mówił "tak mi
dopom...." a ty w
> tym czasie "blebleble".

W to w co sama wierzy. Stawianie na równi braku wiary katolickiej z
blebleble jest oznaką m.in. nietolerancji.

> Rozumiem, że ktoś może być niewierzący, ale po co zaraz włazić innym
do
> kościoła.

A jeśli kochają się różnowiercy (ale pewnie uważasz, że nie można
prawdziwie kochać jesli nie jest się katolikiem) to chcą potwierdzić
to nie tylko przed swoimi.

"Włażenie do kościoła" - zauważ łaskawie, że podstawą wiary
chrześcijańskiej jest "włażenie innym do kościoła". Księża itd.
zachęcają cały czas żeby do tego koscioła przyleźć, niezależnie od
wyznania (a nuż przejdzie do nas?)

55. Data: 2004-04-21 21:23:55

Od: Andrzej Garapich <garapich malpa isez kropka pan kropka krakow kropka pl a t...@t...zmyłka> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Apr 2004 22:14:07 +0200, Jarek Skórski <j...@w...pl> wrote:

>najpierw piszesz że przepis jest często omijany , a potem że dzisiaj
>oczywiście nie wyprasza się pogan i że kiedyś tak się robiło ...
>dostrzegasz w tym pewną niekonsekwencje ??
>
>bo ja tak

OK. Przepis może jest, może go nie ma. Nie wiem.
Jeśli obowiązuje, to jest nań przymykane oko
(jest naprawdę wiele takich przepisów). Jeśli przepisu
nie ma, a był - to sprawa jasna chyba.

Więc chyba jakoś się wybroniłem. Bo trochę zamieszałem,
to prawda :-)
pozdrawiam serdecznie,

Andrzej Garapich

--
Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

56. Data: 2004-04-21 21:27:23

Od: Andrzej Garapich <garapich malpa isez kropka pan kropka krakow kropka pl a t...@t...zmyłka> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Apr 2004 18:50:05 +0200, Dunia
<d...@n...o2.pl> wrote:

>No wlasnie, ja rowniez nie wiem, co w tym smiesznego. Moze jedynie
>ignorancja coponiektorych ?

To do mnie ten przytyk, czy przedmówcy. Naprawdę nie widzisz nic
śmiesznego, kiedy ktoś zastzrega:
"prosze księdza, a może by tak na moim ślubie do Komunii przystąpili
tylko wierzący"?

>Potwierdza sie obiegowa prawda, ze w Polsce katolicyzm to dla wiekszosci
>rodzaj tradycji ludowej: dziecko ochrzcic trzeba, bo zwyczaj kaze, jak
>ksiadz odmowi katolickiego pochowku to media szaleja, wiec moze i
>komunia kazdemu jak leci sie nalezy ?

Winna jest OCZYWISTOŚĆ tej religii. Gdybyśmy byli mniejszością, kazdy
by się głęboko zastanowił, co oznacza najmnijeszy przejaw religijnosci
i jakie ma znaczenie. A dlaczego u nas jest tak, a u innych inaczej

pozdrawiam serdecznie,

Andrzej Garapich

57. Data: 2004-04-22 10:51:51

Od: "Franka" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Katechizm Kościoła Katolickiego /aktualny/ w dziale II-gim, rozdz. III-ci,
art.7 pkt.2 przedstawia celebrację sakramentu małżeństwa...dosyć duża część
poświęcona jest małżeństwom mieszanym, tzn.takim, gdy jedno z małżonków jest
niewierzące, lub wyznaje inną religię...Kościół dopuszcza takie sytuacje, a Ty
nie? Życzę Ci, abyś Ty, ani nikt w Twojejrodzinie nie ulokował uczuć poza
katolicką społecznością, bo wtedy ble-ble-ble w gardle Ci stanie.

58. Data: 2004-04-22 15:03:17

Od: "MONTWA" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

...Kościół dopuszcza takie sytuacje, a Ty
> nie? Życzę Ci, abyś Ty, ani nikt w Twojejrodzinie nie ulokował uczuć poza
> katolicką społecznością, bo wtedy ble-ble-ble w gardle Ci stanie.

Kościół to także ja. To że katechizm dopuszcza, nie broni mi mieć swojego
zdania na temat takiego "sakramentu". Uważam, że jest to niepotrzebne
kuriozum, gdy dla jednego to sakrament, a dla drugiego erzac urzędnika na
łańcuchu z UC.

MO

59. Data: 2004-04-22 16:28:32

Od: Ewa 'Srebrna' Marczyńska-Goldstein <s...@k...ae.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pl.soc.rodzina, MONTWA splodzil(a) nastepujacy tekst:
> [...]
> zdania na temat takiego "sakramentu". Uważam, że jest to niepotrzebne
> kuriozum, gdy dla jednego to sakrament, a dla drugiego erzac urzędnika na

Znaczy, wedlug Ciebie, to co, katolik z niekatoliczka maja:
- zyc na kocia lape, czy tez z samym cywilnym (grzech z punktu
widzenia Kosciola)
- odcierpiec i pozegnac sie
- zalatwic w szybkich abcugach ochrzczenie strony niekatolickiej
(niezaleznie od tego, czy ma ona obecnie jakies wyznanie, czy tez
jest niewierzaca i czy ma ochote)
- popelnic samobojstwo z rozpaczy?

Ewa 'Srebrna' Marczyńska-Goldstein ~*~ srebrna(małpa)kni(.)ae(.)krakow(.)pl
--
Teraz nie idzie bycia mojego cennego czasu,
Dostaje twoj czyn razem my wlasnie moglibysmy byc swietni

60. Data: 2004-04-22 16:42:19

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa 'Srebrna' Marczyńska-Goldstein wystukała:

> Na pl.soc.rodzina, MONTWA splodzil(a) nastepujacy tekst:

> Znaczy, wedlug Ciebie, to co, katolik z niekatoliczka maja:

Lub na odwrót...

> [...]
> - zalatwic w szybkich abcugach ochrzczenie strony niekatolickiej
> (niezaleznie od tego, czy ma ona obecnie jakies wyznanie, czy tez

Najprawdopodobniej strona katolicka ma nie zakochiwać się w niekatolickim
kuriozum. Znaczy na pierwszej randce pytać o wyznanie albo umawiać się
tylko z poznanymi na Oazie czy coś...

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--
.. |'.__.
Ze zbiorów biblioteki pintyjskiej: "Groza jej rybienia"

Dziewczyna niepelnoletnia a slub
pepkowe?
Re: [albertan] Natura to wszystko zaplanowala
Re: ciaze wczesne a pozne, kariera
Re: [albertan] wyznawcy