Re: Śluzówka

From: Cezar Cichocki <c...@g...cs.net.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Śluzówka
Date: Mon, 4 Feb 2002 18:24:24 +0100
Sender: Cezar Cichocki <c...@p...cs.net.pl>

VTAM!

jotem <j...@p...com> wrote:

> Oczywiście że tak, ale trzeba koniecznie wyjaśniac, że reklamowy slogan
> "tabletki zielone - gardło wyleczone" ma charaktewr nieuzasadnionej
> promocji, bo działanie jest wyłącznie objawowe.

Primo: sugerowalem uzycie w postaci nebulizatora (przy bolesnej sluzowce
ssanie tabletek przynajmniej na paczatku powodowalo by silny ból).

Secundo: jakos tak niechetnie dobieram leki na podstawie reklam, z
przyczyn blizej nieznanych mam wieksze zaufanie do innych zrodel
informacji ;)

Tertio: o zastosowaniu benzydaminy napisalem w kontekscie: "laryngolog
może przepisać". Może - jako środek zmniejszający ból, a nie zastępujący
właściwe leczenie.

Zreszta nie zgodze się z Tobą że Tantum Verde jest środkiem jedynie
przeciwzapalnym. Podane miejscowo wykazuje działanie znieczulające i
odkażające. Ostatnio "modne" jest w chirurgi szczękowej oraz
otolaryngologii.

--
cezar
CYBER Service