Śluzówka

1. Data: 2002-02-02 13:55:45

Temat: Śluzówka
Od: "Freddie" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem od około roku..Zaczęło sie od chwili kiedy laryngolog kazał mi
płukać gardło roztworem soli.Od tego czasu cały czas mam problem z
infekcjami w gardle i ustach.Gardło wysycha mi do tego stopnia że czasami
nie potrafie mówić.Miałem robione badania krwi,tarczycy itp.Bez uwag.Lekarz
twierdzi że moje dolegliwości są spowodowane zniszczeniem błon śluzowych i
mówi że trzeba czasu aby się zregenerowała.Nadmieniam że mam 26 lat.Czy
wogóle taka śluzówka może sie kiedyś zregenerować i czy można jakos jej
pomóc?

2. Data: 2002-02-03 13:04:48

Temat: Re: Śluzówka
Od: Cezar Cichocki <c...@g...cs.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

VTAM!

Freddie <m...@k...net.pl> wrote:
> Mam problem od około roku..Zaczęło sie od chwili kiedy laryngolog kazał mi
> płukać gardło roztworem soli.Od tego czasu cały czas mam problem z

Tak z ciekawości: jakie było stężenie solanki której użyłeś? Może po
prostu poparzyłeś sobie przełyk?

> mówi że trzeba czasu aby się zregenerowała.Nadmieniam że mam 26 lat.Czy
> wogóle taka śluzówka może sie kiedyś zregenerować i czy można jakos jej
> pomóc?

Tak, śluzówka ulega regeneracji. Nie pal papierosów (b. silnie
wysuszają sluzówkę, palenie prowadzi zwykle do chronicznego nieżytu),
straj się unikać prodrażniania (bardzo zimne bądź gorące napoje, ostre
przyprawy, mocny alkochol etc).
Jeżeli nie następuje poprawa idź do laryngologa. Przy infekcjach
bakteryjnych i/lub bólach może przepisać np tantum verde w areozolu.

--
cezar
CYBER Service

3. Data: 2002-02-03 15:33:25

Od: "Freddie" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak z ciekawości: jakie było stężenie solanki której użyłeś? Może po
> prostu poparzyłeś sobie przełyk?

Niepamiętam,było to rok temu,laryngolog u którego teraz się lecze powiedzał
że to właśnie spowodowało ubytki

> Tak, śluzówka ulega regeneracji.

to dobrze bo ta męczarnia trwa juz zbyt dłygo....wydawało by sie ze to
błache schorzenie ale potrafi naprawde byc dokuczliwe szczególnie gdy trwa
tak długo i bez przerwy

> Nie pal papierosów (b. silnie
> wysuszają sluzówkę, palenie prowadzi zwykle do chronicznego nieżytu),
> straj się unikać prodrażniania (bardzo zimne bądź gorące napoje, ostre
> przyprawy, mocny alkochol etc).

nawet nie mogę używać miętowej pasty do zębów bo momentalnie objawy nasilają
się do tego stopnia że nieda sie wytrzymać

Pozdrawiam.....

4. Data: 2002-02-03 16:17:14

Od: Cezar Cichocki <c...@g...cs.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

VTAM!

Freddie <m...@k...net.pl> wrote:

> Niepamiętam,było to rok temu,laryngolog u którego teraz się lecze powiedzał
> że to właśnie spowodowało ubytki

Czyli było znacząco zbyt duże skoro spowodowało ubytki :(
Prawdopodobnie lekarz niedokładnie wyjaśnił Ci sposób przygotowywania
roztworu :(

> to dobrze bo ta męczarnia trwa juz zbyt dłygo....wydawało by sie ze to
> błache schorzenie ale potrafi naprawde byc dokuczliwe szczególnie gdy trwa
> tak długo i bez przerwy

Szczerze mówiąc czas regeneracji słuzówki liczony jest w dniach, góra
tygodniach (o ile nie zachodzą inne czynniki).

[...]
> nawet nie mogę używać miętowej pasty do zębów bo momentalnie objawy nasilają
> się do tego stopnia że nieda sie wytrzymać

Oj niedobrze - tym bardziej że trwa to już tyle czasu. A a co na to
laryngolog który Cie prowadzi? Próbował określić przyczynę? Co masz na
rozpoznaniu? Jakie leczenie stosowano? Czy konsultowałeś się w tej
sprawie z innym laryngologiem? Czy byłeś u alergologa? Czy pobierany
był wymaz i jakie były wyniki? Jakie masz OB?

> Pozdrawiam.....

p.s. Jak rozumiem nie palisz papierosów, nie używasz wziewnie
amfetaminy, kokainy ani podobnych "używek"? Rozumiem też że pracujesz w
zawodzie wykluczającym występowanie tego typu schorzeń jako zawodowych?
Dobrze podejrzewam?

--
cezar
CYBER Service

5. Data: 2002-02-03 17:46:23

Od: "Freddie" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprawie z innym laryngologiem? Czy byłeś u alergologa? Czy pobierany
> był wymaz i jakie były wyniki? Jakie masz OB?

Laryngolog u którego się lecze stwierdził iż przyczyna tkwi w zniszczeniu
śluzówki przez co jest osłabiona i nie produkuje prawidłowego śluzu,jest
przez to podatna na bakterie.Ogólnie leczenie polega moim zdaniem na
leczeniu objawów,bo lekarz każe mi pędzlować język i podniebienie płynem z
doxyckliną w ostateczności czyli gdy suchość w ustach będzie nie do
wytrzymania,pozatym twierdzi że na to niema lekarstwa i trzeba czasu aby sie
zregenerowała.Miałem robione wyniki krwi,tarczycy i wymaz również był
pobierany wszystkie bez zmian,OB również.Po posmarowaniu antybiotykiem
objawy suchości ustępują momentalnie,wyczuwalna jest szorstkość podniebienia
w niektórych miejscach,ale ślina wytwarzana jest w ilościach i konsystencji
która wydaje mi się prawidłowa bo przed podaniem antybiotyku albo niema jej
wogóle albo jest gęsta i zalega mi w gardle,również śluzówka dostaje
różowego koloru bo przeważnie jest czerwona.Alergicznych testów nie
robiłem,nadmieniam że nigdy nie miałem zadnych problemów zdrowotnych,rownież
w moim domu nie przybyło zwierząt.

> [...]
> amfetaminy, kokainy ani podobnych "używek"? Rozumiem też że pracujesz w
> zawodzie wykluczającym występowanie tego typu schorzeń jako zawodowych?

Mało tego,nigdy nie paliłem a alkohol spożywałem sporadycznie i to w małych
ilościach praca też nie powinna mieć wpływu.

Pozdrawiam........

6. Data: 2002-02-03 18:20:24

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> doxyckliną w ostateczności czyli gdy suchość w ustach będzie nie do
> wytrzymania,pozatym twierdzi że na to niema lekarstwa i trzeba czasu aby sie

a moze bys sie zainteresowal sliniankami? czesto suchosc w jamie ustnej
powoduje brak lub b. male wydzielanie sliny - zreszta sam stwierdzales, ze
pedzlowanie plynem pomagalo od razu - czyli samo zwilzenie sluzowki, a nie
zawarty w plynie antybiotyk.

pozdrowienia

adam

7. Data: 2002-02-04 05:18:06

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote:

> [...]

Stosowanie benzydaminy (Tantum-verde) w zakażeniach ma znaczenie
wyłącznie objawowe, ponieważ jest to lek przeciwzapalny bez działania
przeciwbakteryjnego. Co do leczenia proponowanego przez lekarza nie
wypowiadam się.Może byś jednak spróbował po prostu porządnie nawilżać
powietrze, jeśli masz ogrzewanie centralne? Jest to czasem podstwowy
sposób na poprawę stanu gardła, niezależnie od innych metod leczenia.
pozdrowienia
jotem

8. Data: 2002-02-04 08:35:53

Od: Cezar Cichocki <c...@g...cs.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

VTAM!

jotem <j...@p...com> wrote:
> Stosowanie benzydaminy (Tantum-verde) w zakażeniach ma znaczenie
> wyłącznie objawowe, ponieważ jest to lek przeciwzapalny bez działania
> przeciwbakteryjnego. Co do leczenia proponowanego przez lekarza nie

Ma rowniez dzialanie przeciwbólowe i o tym glownie myslalem.

> wypowiadam się.Może byś jednak spróbował po prostu porządnie nawilżać
> powietrze, jeśli masz ogrzewanie centralne? Jest to czasem podstwowy
> sposób na poprawę stanu gardła, niezależnie od innych metod leczenia.

To prawda.

--
cezar
CYBER Service

9. Data: 2002-02-04 15:54:09

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Cezar Cichocki wrote:

> Ma rowniez dzialanie przeciwbólowe i o tym glownie myslalem.

Oczywiście że tak, ale trzeba koniecznie wyjaśniac, że reklamowy slogan
"tabletki zielone - gardło wyleczone" ma charaktewr nieuzasadnionej
promocji, bo działanie jest wyłącznie objawowe.
jotem

10. Data: 2002-02-04 16:43:57

Od: "Freddie" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "tabletki zielone - gardło wyleczone" ma charaktewr nieuzasadnionej
> promocji, bo działanie jest wyłącznie objawowe.

Tak czy tak i tak nie mogę tego urzywać bo jest miętowe.:-)))))

Pozdrawiam.........

owlosnienie
Bordeline
wyczuwalna watroba ?