Re: Śluzówka

From: Cezar Cichocki <c...@g...cs.net.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Śluzówka
Date: Sun, 3 Feb 2002 14:04:48 +0100
Sender: Cezar Cichocki <c...@p...cs.net.pl>

VTAM!

Freddie <m...@k...net.pl> wrote:
> Mam problem od około roku..Zaczęło sie od chwili kiedy laryngolog kazał mi
> płukać gardło roztworem soli.Od tego czasu cały czas mam problem z

Tak z ciekawości: jakie było stężenie solanki której użyłeś? Może po
prostu poparzyłeś sobie przełyk?

> mówi że trzeba czasu aby się zregenerowała.Nadmieniam że mam 26 lat.Czy
> wogóle taka śluzówka może sie kiedyś zregenerować i czy można jakos jej
> pomóc?

Tak, śluzówka ulega regeneracji. Nie pal papierosów (b. silnie
wysuszają sluzówkę, palenie prowadzi zwykle do chronicznego nieżytu),
straj się unikać prodrażniania (bardzo zimne bądź gorące napoje, ostre
przyprawy, mocny alkochol etc).
Jeżeli nie następuje poprawa idź do laryngologa. Przy infekcjach
bakteryjnych i/lub bólach może przepisać np tantum verde w areozolu.

--
cezar
CYBER Service