Smakołyki dla Krusi :)

1. Data: 2004-06-30 05:31:29

Temat: Smakołyki dla Krusi :)
Od: "Mama_Krusi" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja Kruszka będzie miała pod koniec lipca chrzciny.
Chciałabym bardzo zrobić ciasta, które nie byłyby oparte na słodkawych masach.
Jedno będzie z ananasem, galaretkami i budyniem - super smak :).
A co proponujecie dalej?
Czy na 25 osób starczy 5 blach ciasta? Podawać na koniec jeszcze jakies lody z
owocami?

Pozdrawiam
Mama_Krusi
http://foto.onet.pl/albumy/album.html?id=20029&grupa
=0&kat=15&a=damian_sz

1. Data: 2004-06-30 05:43:06

Temat: Re: Smakołyki dla Krusi :)
Od: "Tomek W." <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mama_Krusi

Zakładam, że ta Krusia to nie jest rybka ani świnka morska, tylko homo
sapiens? ;))
Lody? Eeeeeee tam, lody. Banalne. Ja bym się wysilił na jakis sorbecik
owocowy.

1. Data: 2004-06-30 08:03:36

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jedno będzie z ananasem, galaretkami i budyniem - super smak :).

Jeżeli to nie problem poproszę przepis

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2004-06-30 08:14:45

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chciałabym bardzo zrobić ciasta, które nie byłyby oparte na słodkawych masach.
> Jedno będzie z ananasem, galaretkami i budyniem - super smak :).

Może sernik wiedeński ?

> Czy na 25 osób starczy 5 blach ciasta? Podawać na koniec jeszcze jakies lody z
> owocami?

Myślę, że trzy blachy z ciastem wystarczą, nawet gdyby połowa gości to były
dzieci. A...lody ( pewnie, że mile widziane), ale na koniec czego? chcesz
podać.
> Pozdrawiam
> Mama_Krusi
Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-06-30 09:17:11

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mama_Krusi" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:2920.000004a7.40e25031@newsgate.onet.pl...
> [...]
masach.
> Jedno będzie z ananasem, galaretkami i budyniem - super smak :).

Moja Danusia tez pewnie bedzie miala chrzciny pod koniec lipca lub w
sierpniu. Napewno upieke tort rafaello, gdyz jest bardzo oryginalny, a w
dodatku bialy, wiec ladnie sie komponuje z uroczystoscia :).
Jest niezbyt pracochlonny, a efektowny i mozna go ciekawie udekorowac.

RAFAELLO
============
Skladniki:

1 biszkopt (ja robie z 6 jaj - przyp. Ani)
2 paczki "Sniezki"
2 paczki wiórków kokosowych (razem 200 g)
2-3 biale czekolady
1 paczka platków migdalowych (lub startych migdalów) - 100 g

Przepis:
Sniezki ubic z mlekiem. Czekolade stopic i po lekkim przestudzeniu dodac do
mleka ze sniezka. Do masy dodac 1 1/2 paczki wiórków oraz migdaly.
Mase wylac na biszkopt wlozony do formy, posypac pozostalymi wiórkami i
wstawic do lodówki.
Wskazówki i uwagi:
Rafaello najlepsze jest nastepnego dnia.
Nadeslal(a): Rena , dnia: 2001-02-02
Zródlo / autor: gr.dyskusyjna pl.rec.kuchnia, autor:"damen"

Ja robie z 2 czekolad i bez migdalow. Przekrajam biszkopt na pol i
przekladam polowa masy, a czesc druga daje na wierzch.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2004-06-30 13:57:54

Od: "Blanka Zych" <a...@j...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A co proponujecie dalej?
> Czy na 25 osób starczy 5 blach ciasta? Podawać na koniec jeszcze jakies
Czy starczy tyle ciasta to nie wiem, ale my na drugi etap swietowania roczku
syna dalismy gosciom szarlotke sypana na cieplo z lodami i bita smietana -
zrobila furore ;-)

Blanka Zych
blankaz(at)gazeta.pl http://hell.pl/blanka/
"Obecny stan wiedzy można podsumować następująco:
Na początku było nic, które wybuchło." Terry Pratchett

1. Data: 2004-06-30 16:38:15

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dalismy gosciom szarlotke sypana na cieplo z lodami i bita smietana -
> zrobila furore ;-)
>
> Pozdrawiam
> --
> Blanka Zych

Trzy w jednym , to jest to co najbardziej lubię, takie "coś" dla leniwych
(albo...bardzo zapracowanych). A jeśli do tego uzyć jeszcze renet (ale to chyba
nie ta pora roku), albo....innych kwaśnych jabłek, to robię maślane oczy i
mocno proszę o ...wytyczne. Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-07-01 08:09:55

Od: "Blanka Zych" <a...@j...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości...
> [...]
> nie ta pora roku), albo....innych kwaśnych jabłek, to robię maślane oczy i
> mocno proszę o ...wytyczne. Pozdrawiam Areta

Przepis na szarlotkę sypaną:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis126.html
Ja robię z dwóch warstw sypanych - tylko spód i na górę. Co do jabłek -
staram się kupować właśnie szare renety, bo ładnie się zapiekają.
Co do samego podawania, to szarlotka była upieczona dzień wcześniej.
W trakcie imprezy już kawałek ciasta wędrował do mikrofalówki
(u nas akurat na 30s), potem dokładaliśmy dwie kulki lodów bakaliowych
(Algidy) i bitej śmietany (gotowej, w spreju). Roboty z tym mało,
smakuje pysznie - polecam i dla leniwych, i dla zapracowanych,
i dla tych z małymi dziećmi "na głowie" ;-)))

1. Data: 2004-07-01 08:19:16

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Blanka Zych" <a...@j...w.sygnaturce> napisał w wiadomości
> Czy starczy tyle ciasta to nie wiem, ale my na drugi etap swietowania
roczku
> syna dalismy gosciom szarlotke sypana na cieplo z lodami i bita smietana -
> zrobila furore ;-)

Wybacz laikowi: "szarlotka sypana"? A coz to takiego?

Marta i czkajacy Szymus

1. Data: 2004-07-01 08:44:00

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepis na szarlotkę sypaną:
> http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis126.html

O kurcze! Slinianki zaczely mi tak pracowac, ze poczulam bol w buzi ;))))))
pierwszy raz slysze taka nazwe, ale okazuje sie ze sam przepis znam, tzn
moja mama kiedys kiedys takowe spody robila, do szarlotki.
Z tym przepisem poczekam az bedzie sezon szarlotkowy, pyszne
domowo-dzialkowo-wiejskie jablka (z robaczkiem) ;) (choc w sumie.. mozna
poprobowac z innym owocem :) )
Na razie pieke dwa reazy w tygodniu jagodzianki, badz tez buleczki z inszym
nadzieniem, i wszyscy sie nimi zapychaja (nawet Ci, ktorzy podobno sa na
diecie) ;))))
Dziekuje :)

Marta i Szymuś (14.03.2004r.) wykonczony piciem soku jablkowo-winogronowego
;)

ratunek zbyt ostrej potrawy !!!
[OT] Ewa Niesz.na plakatach
co dobrego sobie przywiesc z sycylii?