Smakolyki kuchni greckiej

1. Data: 2002-04-15 07:35:32

Temat: Re: Smakolyki kuchni greckiej
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Apr 2002 09:38:12 +0200, "Iwonka" <b...@i...pl>
wrote:

>kochani.
>Wybieramy sie z rodzinka na Krete. Nie ukrywam,
>ze ichniejsze nazwy moga mi nic nie mowic.
>Dlatego bardzo prosze o pomoc. Co jest ciekawego
>i dobrego w kuchni greckiej i ew. jak to sie po
>ichniejszemu nazywa. Chodzi o jedzonko jak i napoje.
>Dziekuje i pozdrawiam
>Iwonka

nigdy nie bylam, ale scisle mi siekojarzy suflaki - to chyba
golabki w lisciach winogorn
avgolemono - zupa cytrynowa (najbardziej znienawidzone pozywienie
z mojego dzieicnstwa, obok bawarki)
ritzina - ahem
wspominane tu niedawno -baklava - przeslodki deser

Krysia

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The Largest Usenet Servers in the World!
------== Over 100,000 Newsgroups - Ulimited downloads - 19 servers ==-----

1. Data: 2002-04-15 07:47:02

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwonka <b...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisała:
> Wybieramy sie z rodzinka na Krete. Nie ukrywam,
> ze ichniejsze nazwy moga mi nic nie mowic.

A moze chcesz sobie poczytac jak Joanna Duszczynska wspomina
swoj wakacyjny pobyt na Krecie? Polecam Ci jej kulinarna strone:
http://jduszczynska.republika.pl/

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-04-15 07:54:29

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>souvlaki - bo ja z taka pisownia sie spotkalam to po prosty szaszlyki, a co
>tam jest nabite to juz inna sprawa.
>

>I zapraszam do mojego subiektywnego przewodnika po Krecie - jeszcze nie
>skonczony, bo mi natchnienie odeszlo, ale jest.
>http://jduszczynska.republika.pl/kreta/index.html

to jak sie nazywaja te golabki, ktore nota bene tez sie slizgaja
w oliwie dlatego nie roztaczam nad nimi spiewow i poematow, bo
wole polskie

1. Data: 2002-04-15 07:55:09

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:dj0lbuopu922050v83dp6mmlpm7glcuqg6@4ax.com...

> [...]

> z mojego dzieicnstwa, obok bawarki)
> ritzina - ahem
> wspominane tu niedawno -baklava - przeslodki deser

greak salad - to wiadomo...
tzatziki - taki jogurt z ogórkiem i czosnkiem - czasem jako przystawka, a
czasem jako sos do miesa.
mussaka - zapiekanka z baklazanów pomidorów i ziemniaków.
gyros... jak dla turystów to wieprzowe skrawki miesa...
raki - to po prostu bimber - czestuja tym wszedzie - na dzien dobry w
restauracji, w sklepie - a jak sie nie napijesz to jest to obrazliwe dla
gospodarza... ;-)
I jeszcze koszmarne ilosci wynalazków z ryb i owoców morza i mies róznie
przyprawionych.
Menu w restauracji jest ze zdjeciami - pokazujesz palcem na zdjecie i
wystarczy. (No chyba, ze uda Ci sie wyjechac poza kurorty dla turystów - ale
wtedy trzeba uwazac z jedzeniem, bo jest o wiele tlusciejsze niz to dla
turystów - ponad polowe potrawy stanowi oliwa z oliwek - niezaleznie od
tego, co to za potrawa)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-04-15 07:55:36

Od: a...@p...com.pl (Anna Pawlowska-Pojawa) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-04-15 08:03:46

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Anna Pawlowska-Pojawa" <a...@p...com.pl> napisal w wiadomosci
> Za to nie polecam kalmarów ;-)))

Kalmary mniam, ale musza byc dobrze zrobione - tuz przed spozyciem.
W restauracji tak, a np. w hotelu ze szwedzkim stolem na obiadokolacje nie -
jak sie je dlugo podgrzewa - trzyma w goracym to robia gumowate.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-04-15 08:07:48

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:vm1lbuku268n1sp7jfrt3v1uos5veue573@4ax.com...
> to jak sie nazywaja te golabki, ktore nota bene tez sie slizgaja
> w oliwie dlatego nie roztaczam nad nimi spiewow i poematow, bo
> wole polskie

dolmadakia yalantzi - vine leaves stuffed with rice
Zmusilas mnie do zajrzenia do "300 traditional recipes greek cookery" :-)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-04-15 09:37:16

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk>

> to jak sie nazywaja te golabki, ktore nota bene tez sie slizgaja
> w oliwie dlatego nie roztaczam nad nimi spiewow i poematow, bo
> wole polskie

Bo Ty to sie nie znasz. Podawalam juz przepis na dolmadakie, pyszna rzecz
(choc polskie golabki tez pyszne), wcale tam nie jest tak olejowo....

Twoj Kot

1. Data: 2002-04-15 09:51:08

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Apr 2002 10:07:48 +0200, "Joanna Duszczynska"
<j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>
> dolmadakia yalantzi - vine leaves stuffed with rice
>Zmusilas mnie do zajrzenia do "300 traditional recipes greek cookery" :-)

a rzeczywiscie - nie ma tego zlego,
Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The Largest Usenet Servers in the World!
------== Over 100,000 Newsgroups - Ulimited downloads - 19 servers ==-----

"Jiffy Corn Muffin Mix" - co to jest ???
Lasagne-chwale sie!
posilek na trasie do Suwalk
Dobry i szybki niedzielny obiadek
Paella z tofu (P)