Smalec - krojenie a mielenie

1. Data: 2006-08-03 08:40:32

Temat: Smalec - krojenie a mielenie
Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to głupie pytanie, ale czy będzie różnica w smaku, jakości smalcu, gdy
zrobi się go z mięsa i tłuszczu krojonego, a z mielonego? Mój wujek, który
był masarzem, twierdził, że jest różnica, i mięso na kiełbasę też powinno
się kroić a nie mielić.
Jak to jest naprawdę?
--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

2. Data: 2006-08-03 09:44:54

Temat: Re: Smalec - krojenie a mielenie
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <eascsn$625$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"flower" <f...@w...pl> wrote:

> [...]
> był masarzem, twierdził, że jest różnica, i mięso na kiełbasę też powinno

Co do smalcu, to ja robię go zawsze z samej słoniny i nie dostrzegam
różnicy między mieloną, a krojoną. Natomiast, jeżeli doda się boczku lub
mięsa, to zapewne różnica będzie. Wypróbuj.

Co do kiełbas - są kiełbasy z mięsa krojonego, z mielonego, czy nawet
miażdźonego w moździerzu. I oczywiście różnią się bardzo między sobą.

Władysław

3. Data: 2006-08-03 10:10:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"flower" <f...@w...pl> wrote in message
> [...]
> był masarzem, twierdził, że jest różnica, i mięso na kiełbasę też powinno

Jest różnica, ale niewielka - znacznie większa jest, gdy smalec uzyskuje się
w wyniku gotowania czy też wytapiania.

4. Data: 2006-08-03 10:48:53

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Co do smalcu, to ja robię go zawsze z samej słoniny i nie dostrzegam
> różnicy między mieloną, a krojoną. Natomiast, jeżeli doda się boczku lub
> mięsa, to zapewne różnica będzie. Wypróbuj.

No jest. Różnica jest taka, że przy krojonym skwarki mają smak podgarla albo
boczku, a nie taki jak reszta smalcu. Ale czy oprócz tego, właśnie w smalcu,
czy jest różnica..? Trudno mi powiedzieć, bo nigdy nie pamiętam aż tak
dobrze smaku poprzedniego :-)

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

5. Data: 2006-08-03 13:57:57

Od: "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest różnica, ale niewielka - znacznie większa jest, gdy smalec uzyskuje
> się w wyniku gotowania czy też wytapiania.

A to jest ciekawe.
Jak uzyskac smalec metodą gotowania?
Chyba zbyt krotko zyje na tym swiecie aby znac taka metode.
Nawet w zakladach miesnych wytapialismy smalec a nie wygotowywalismy.
Co prawda zrodlem ciepla w lini technologicznej byla para wodna (z zalozenia
nie miala kontaktu z produktem) ale to bylo wytapianie.

Pozdrawiam

PrzemekK

6. Data: 2006-08-03 14:22:15

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> napisał w wiadomości

> Jak uzyskac smalec metodą gotowania?

Nigdy tego nie robiłem, ale mozna tak:

Posiekać / zmielić słoninę. Wrzucić do gra, zalać wrzątkiem i gotować.
Tłuszcz się zbiera u góry - w temp. wrzenia, a nie smażenia, skwarki nie
powstają. Ostudzić. Zebrać tłuszcz z powierzchni. Smalec gotowy.

Przypuszczam, że w smaku będize o wiele gorsze od smalcu topionego.

DJD

7. Data: 2006-08-03 14:42:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> powstają. Ostudzić. Zebrać tłuszcz z powierzchni. Smalec gotowy.
>
> Przypuszczam, że w smaku będize o wiele gorsze od smalcu topionego.

Taki kupujesz w sklepach - biały...

8. Data: 2006-08-03 16:43:25

Od: rAzor <k...@...tusk.plusk.de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dominik Jan Domin napisał:
> [...]
> powstają. Ostudzić. Zebrać tłuszcz z powierzchni. Smalec gotowy.
>
> Przypuszczam, że w smaku będize o wiele gorsze od smalcu topionego.

Bo to będzie smalec "kuchenny" - do smażenia. Czyściuteńki i bieluteńki,
prawie bez smaku i zapachu. O tyle.. zdrowszy od przemysłowego, ze
pozbawiony utwardzaczy i wykonany z surowca, który znasz i widzisz na
własne oczy. Podejrzewam, ze surowca przemysłowego wolałbyś nie oglądać,
bo to niekoniecznie musi być słonina.
--
rAzor

9. Data: 2006-08-03 16:51:22

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a):
> [...]
> powstają. Ostudzić. Zebrać tłuszcz z powierzchni. Smalec gotowy.
>
> Przypuszczam, że w smaku będize o wiele gorsze od smalcu topionego.

wyjdzie taki do smazenia...
np. Wegrzy prawie wszystko przygotowywuja smaza wlasnie na takim smalcu...
podobnie bedzie idealny do chrustu/faworkow albo paczkow...
pozdrawiam
Mars

10. Data: 2006-08-03 18:40:21

Od: Bronek Kozicki <b...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz wrote:
> np. Wegrzy prawie wszystko przygotowywuja smaza wlasnie na takim smalcu...
> podobnie bedzie idealny do chrustu/faworkow albo paczkow...

nie "podobno" ale "na pewno" - takie pączki i faworki robiło się u mnie w domu.
Pycha!

B.

--
Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

Jak zrobić kurczaka pieczonego?
Jeszcze raz w temacie garnków...
NA CZASIE
Miodówka help!