Smażenie ...

1. Data: 2003-09-29 13:49:17

Temat: Smażenie ...
Od: "dakid" <d...@w...multicon.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robię obiad i kotleciki z kurczaka i tak sie zastanawiam czy mozna je smażyc
na oliwie z oliwek czy musi to być olej słonecznikowy, smaże bez jajka i
bułki tartej po prostu mieso przyprawione...

--
POZDR DaKid

BIKE RULEZ!!!

1. Data: 2003-09-29 14:39:12

Temat: Re: Smażenie ...
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

dakid wrote:

> Robię obiad i kotleciki z kurczaka i tak sie zastanawiam czy mozna je smażyc
> na oliwie z oliwek czy musi to być olej słonecznikowy, smaże bez jajka i
> bułki tartej po prostu mieso przyprawione...

zasada jest taka, ze oliwy nie uzywa sie do smazenia na garacym ogniu,
gdyz ma duzo nizsza niz olej temperature spalania
wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-09-29 16:03:59

Od: "Magdalena Pomykalska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiku" <s...@r...pl> napisał w wiadomości
> zasada jest taka, ze oliwy nie uzywa sie do smazenia na garacym ogniu,
> gdyz ma duzo nizsza niz olej temperature spalania
Czy to znaczy, że olej, czy oliwa musi się palić podczas smażenia? Coś wam
się wikariak pomyliło z piecem c.o. na olej.
Magdalena Pomykalska

1. Data: 2003-09-29 18:11:30

Od: "Agnieszka " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Pomykalska <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> Użytkownik "wiku" <s...@r...pl> napisał w wiadomości
> Czy to znaczy, że olej, czy oliwa musi się palić podczas smażenia? Coś wam
> się wikariak pomyliło z piecem c.o. na olej.

Oj nie pomyliło nie pomyliło oliwa z oliwek (ta najlepsza) niestety do
smażenia się nie nadaje, ew. krótkie obsmażanie.
AgaL

1. Data: 2003-09-29 18:34:09

Od: "Scotty" <s...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"dakid" <d...@w...multicon.pl> wrote in message
> [...]
> na oliwie z oliwek czy musi to być olej słonecznikowy, smaże bez jajka i
> bułki tartej po prostu mieso przyprawione...

a Ja wszystki smaze na oliwie z oliwek i wychodzi pyyyyyyycha szczegolnie
filety z kurczaka
i kotlety mielone ))))))))) zdrowe i pozywne
flowercia
---------------
z domku z maila mezusia ;-)

1. Data: 2003-09-29 18:35:27

Od: "Scotty" <s...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> filety z kurczaka
> i kotlety mielone ))))))))) zdrowe i pozywne

aha ja smaze na oliwie gorszego gatunku tzn nie z pierwszego tloczenia
tej z pierwszego tez czasami uzywam do smazenia choc troche mi szkoda
raczej do salatek
flowercia

1. Data: 2003-09-29 19:18:42

Temat: Odp: Smażenie ...
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=======
Ogólnie, czyli nie wnikając w szczegóły, są tłuszcze na których można smażyć
w wysokich temperaturach (nawet jak tłuszcz się dymi) oraz używać ich do
pieczenia, Są też tłuszcze predysponowane do spożycia na surowo lub do
krótkotrwałej obróbki cieplnej.
Do pierwszych bez wątpienia należy zaliczyć smalec i ew. olej rzepakowy. Do
drugiej grupy większość pozostałych olei (olejów?) i oliwę.
To, że smażenie na gorącej oliwie wyszło bardzo smaczne nie oznacza, że było
zdrowe. Te tłuszcze po prostu rozkładają się w wyższych temperaturach na
bardzo szkodliwe substancje (uwaga: wątroba).
Oliwy używaj do sałetek i do krótkiego smażenia w niższych temeraturach (w
zasadzie tak jak masła). To samo dotyczy oleju słonecznikowego.
Szczegółowe informacje można z łatwością zdobyć np. w guglu. Poza tym na
wielu opakowaniach olejów jest dokładnie opisane do czego można go
bezpiecznie używać. Jeśli nie jest wskazane pieczenie to z pewnością nie
należy takiego oleju używać do mocnego smażenia.

Dużo zdrowia

waldek
=======

1. Data: 2003-09-29 20:57:01

Od: "dakid" <d...@w...multicon.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za info:)
wszystkim

--
POZDR DaKid

BIKE RULEZ!!!

1. Data: 2003-09-30 06:08:23

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka " <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Oj nie pomyliło nie pomyliło oliwa z oliwek (ta najlepsza) niestety do
> smażenia się nie nadaje, ew. krótkie obsmażanie.

... poniewaz ma nizsza temperature spalania niz olej i po przesmazeniu staje
sie szkodliwy, zdaje sie, ze nawet rakotworczy.
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

http://www.wnps.uz.zgora .pl/pages/dziek.htm
Co z maślaków
rolada schabowa
proszę o przepis
chcę zrobić "szwedzkie pierogi", czy coś podobnego.