Smazenie na oleju czy smalcu?

11. Data: 2003-06-16 18:01:10

Temat: Re: Smazenie na oleju czy smalcu?
Od: "slawek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bckprm$qka$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "slawek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> tylko

> Nie, im wiecej tluszczow jednonienasyconych, tym mniej nasyconych i
> wielonienasyconych. Oliwa znow gora.

Ha zależy o co komu chodzi ;)) , a tak swoją drogą to to podwójne wiązanie w
tłuszczach jednonienasyconych też może ulegać rozerwaniu i reakcją
utleniania przecież ;)))
Slawek

12. Data: 2003-06-16 19:43:41

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ha zależy o co komu chodzi ;)) , a tak swoją drogą to to podwójne wiązanie
> tłuszczach jednonienasyconych też może ulegać rozerwaniu i reakcją
> utleniania przecież ;)))

Moze wedlug biochemii Kwasniewskiego. "Biochemia Harpera" opisuje jedynie
peroksydacje kwasow wielonienasyconych. Z drugiej strony chodza sluchy o
tym, ze nawet kwasy nasycone moga byc zrodlem wolnych rodnikow.

13. Data: 2003-06-16 20:24:03

Od: "slawek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bcl6nf$ts$1@inews.gazeta.pl...
> Moze wedlug biochemii Kwasniewskiego. "Biochemia Harpera" opisuje jedynie
> peroksydacje kwasow wielonienasyconych. Z drugiej strony chodza sluchy o
> tym, ze nawet kwasy nasycone moga byc zrodlem wolnych rodnikow.

no tak w encyklopedii onetu chyba ;))) zdaje się że pisano o wytłumaczenie
tego fenomenu ale jak się to zakończyło to niewiem ;))
Slawek

14. Data: 2003-06-17 07:47:08

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slawek" <s...@g...pl> napisał
> no tak w encyklopedii onetu chyba ;))) zdaje się że pisano o wytłumaczenie
> tego fenomenu ale jak się to zakończyło to niewiem ;))

No tak, rozgadaliscie sie miedzy soba a jaka jest odpowiedz na moje pytanie.
Czy smazyc mieso (jesli juz sie go smazy) zdrowiej jest na oleju
slonecznikowym czy na smalcu.
Chodzi mi w tej chwli o porownanie zdrowotniosci smazenia na tych dwoch
konkretnych tluszczach.

15. Data: 2003-06-17 07:55:17

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> slonecznikowym czy na smalcu.
> Chodzi mi w tej chwli o porownanie zdrowotniosci smazenia na tych dwoch

Na slonecznikowym gorzej.

16. Data: 2003-06-17 08:12:40

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> slonecznikowym czy na smalcu.
> Chodzi mi w tej chwli o porownanie zdrowotniosci smazenia na tych dwoch

W życiu nie smażyłam mięsa na oleju, olej ma swój specyficzny smak i
zwyczajnie psuje smak mięsa. Przecież w mięsie też jest tłuszcz taki sam jak
w smalcu, jeśli obawiasz się jego szkodliwości to w ogóle powinieneś
przestać jeść produkty pochodzenia zwierzęcego, a szczególnie wszystkie,
które są smażone.
W każdym razie optymalnym jakoś smażenie na smalcu nie szkodzi, mnie
również.

Krystyna

17. Data: 2003-06-17 19:06:31

Od: "^Lan" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> slonecznikowym czy na smalcu.
> Chodzi mi w tej chwli o porownanie zdrowotniosci smazenia na tych dwoch

Jesli masz problem to smaz bez niczego.Wyjdzie i taniej.:)

^Lan

18. Data: 2003-06-17 19:51:43

Od: "slawek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> slonecznikowym czy na smalcu.
> Chodzi mi w tej chwli o porownanie zdrowotniosci smazenia na tych dwoch

Smalec jest lepszy ;)))) jak mówi Marcin ;))
Slawek

19. Data: 2003-06-17 21:12:28

Od: v...@i...pl (Janusz) szukaj wiadomości tego autora

Cz?owiecze ale masz przechlapane.
A ?onie powiedz, ?e sma?ymy na smalcu, bo:
1. du?o lepiej smakuje
2. jest zdrowszy od oleju. Oleje, szczególnie te zwyk?e, zawieraj?
nienasycone kwasy t?uszczowe, które podczas sma?enia ulegaja rozk?adowi,
wydzielaj?c m.in. substancje szkodliwe. Nie dotyczy to oleju z oliwek i
pestek winogron. Ale kogo na to staae.
3. smalec jest ?atwo wch?anialnym t?uszczem zwierz?cym, nie podwy?sza
poziomu cholesterolu.
A poza tym, jak ?oneczka chce ?yae ca?kiem zdrowo, niech je warzywa bez
soli gotowane na parze.
Uk?ony dla kole?anki ma??onki
Janusz

-------------------------------
wyslano z http://schudnij.netfirms.com

20. Data: 2003-06-17 22:01:48

Od: "Marcin 'Cooler' Kulinski" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Janusz" <v...@i...pl> napisal w wiadomosci

> 2. jest zdrowszy od oleju. Oleje, szczególnie te zwykłe, zawierają
> nienasycone kwasy tłuszczowe, które podczas smażenia ulegaja rozkładowi,
> wydzielając m.in. substancje szkodliwe. Nie dotyczy to oleju z oliwek i
> pestek winogron.

Ciekawe. Olej z pestek winogron ma jakies 70% wielonienasyconych kw.
tluszczowych.

serek wiejski MM
Odchudzanie firmy Biotonic
arbuz :) MM
Dieta bogata w błonnik nie zapobiega rakowi jelit!
Atkins