Smierdzacy problem

1. Data: 2003-04-26 11:32:01

Temat: Smierdzacy problem
Od: "pbas" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

W lazience w podlodze jest kratka. Obok jest muszla i prysznic. Od
pewnego czasu, jak sie sposci wode w muszli, to spod prysznica i z
kratki w podlodze wydobywa sie dzwiek (bardzo glosny) jakby ktos
plukal gardlo a po chwili z kratki w podlodze wydobywa sie smrod (czuc
nawet powiew od kratki). Doraznie pomaga zalewanie woda za kazdym
razem kratki w podlodze, ale bez jaj - ilez mozna. Remont lazienki byl
przeprowadzony przez ekipe fachowcow jakies 5 lat temu. Wymienili
wszystko i wstawili wszedzie gdzie elementy z tworzywa (rurki, syfon
pod kratka w podlodze itp). Rowniez w muszli poziom wody stojacej jest
ostatnio obnizony. Nie na tyle aby nie zamykal doplyw gazow, ale
zauwazalnie. Prosze o sugestie co sie dzieje zlego. Mieszkam na 10-tym
pietrze w 11-to pietrowym budynku i zanim wezwe administracje wole sie
doinformowac.
Jest jeszcze taka sprawa, ze bodajze nad nami od jakiegos czasu
sluchac stuki (jakby ktos cos wymienial - rury ?). Czy mozna jakos w
tym przypadku laczyc te fakty z soba ?

Pozdrawiam

Piotr

1. Data: 2003-04-27 05:22:39

Temat: Re: Smierdzacy problem
Od: "K-2" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Piotr
>
> Wydaje się, że w wyniku spuszczania wody ze spłuczki powstaje podciśnienie
, które ściąga wodę z syfonu a ta stanowi zaporę dla wyziewów z kanalizacji.
Wlewając wodę do kratki napełniasz syfon i w ten sposób odcinasz się od
wyziewów. Najprostszym wyjaśnieniem wydaje się, że w trakcie remontu źle
zostały dobrane średnice rur kanalizacyjnych np powstało przewężenie i
raczej należy szukać przyczyny w Twojej instalacji. Powyżej Twojego
mieszkania niema wpływu, mogłoby powodować to zjawisko coś u sąsiadów
poniżej ale jeżeli to jest efektem działania Twojej spłuczki to szukaj u
siebie.
Pozdrawiam dwaKa

1. Data: 2003-04-27 07:59:04

Od: "pbas" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sąsiadów
> poniżej ale jeżeli to jest efektem działania Twojej spłuczki to

Witaj.

A czy mozna jakos sensownie wytlumaczyc to, ze przez kilka lat nie
bylo tego problemu ? Czy to moze swiadczyc o jakiejs usterce ktora
"wyskoczyla" teraz ?

Pozdrawiam

Piotr

1. Data: 2003-04-27 09:03:41

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pbas" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A czy mozna jakos sensownie wytlumaczyc to, ze przez kilka lat nie
> bylo tego problemu ? Czy to moze swiadczyc o jakiejs usterce ktora
> "wyskoczyla" teraz ?

Tak i duzo prościej niz zle dobrana srednicą rury. Pion kanalizacyjny
powinien mieć na dachu odpowietrzenie właśnie w celu przeciwdziałania takim
zjawiskom. Albo po remoncie to odpowietrzenie źle zrobiono, albo (prędzej) w
jego wylocie ptaszki uwiły sobie gniazdko (te stuki?). Tak czy tak problem
do zgłoszenia (stanowczego i na piśmie) do administracji bloku.

J.

1. Data: 2003-04-27 09:42:09

Od: "pbas" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
problem
> do zgłoszenia (stanowczego i na piśmie) do administracji bloku.

OK, dzieki serdeczne.

Pozdrawiam

Piotr

1. Data: 2003-04-27 11:19:14

Od: "K-2" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> J.
>Jeżeli by to polegało na złym odpowietrzeniu pionu kanalizacyjego to
problem nie dotyczyłby tylko Ciebie (jak zrozumiałem) ale i innych sąsiadów
korzystających z tego pionu. Ba, mogłoby to a nawet powinno występować u
Ciebie gdy inni użytkownicy pionu spuszczają wodę.A co u innych sąsiadów
(nad i pod Tobą) ?
dwaKa

1. Data: 2003-04-27 12:39:28

Od: "pbas" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
występować u
> Ciebie gdy inni użytkownicy pionu spuszczają wodę.A co u innych

Witam.

Nade mna jest pomieszczenie gospodarcze (jest w nim woda i
kanalizacja) i nie ma sie kogo zapytac, a pode mna mieszka nie do
konca normalna kobieta i nie ma szansy zamienic z nia nawet slowa :(
Efekt z wysysaniem wody z syfonu w podlodze jest tylko wowczas gdy my
spuszczamy wode w muszli. Chyba w takim razie bede musial wezwac
specow z administracji. Moze jeszcze sprobuje poprosic dozorce aby
poszedl ze mna do pomieszczenia powyzej i sprawdzimy czy tam tez jest
podobny efekt.

Pozdrawiam

Piotr

1. Data: 2003-04-27 14:34:17

Od: "K-2" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Piotr

> Wobec stanu jaki opisujesz Jarek P. może mieć rację ale ciekawe będzie co
się stanie jak spuścisz wodę (większą ilość nagle) w pomieszczeniu
gospodarczym.
dwaKa

1. Data: 2003-04-27 17:41:56

Od: Adam Moczulski <w...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik pbas napisał:
> [...]

> A czy mozna jakos sensownie wytlumaczyc to, ze przez kilka lat nie
> bylo tego problemu ? Czy to moze swiadczyc o jakiejs usterce ktora

A mi się wydaje że zwyczajnie gdzieś się rura przytkała przy ujściu do
pionu. Może dziecko coś wrzuciło do muszli, albo kobieta. Spróbuj
wpuścić "Kreta". Może nawet dwa razy, podwójną dawkę na wrzątku. A jak
nie pomoże to jeszcze sprężyną.

Adam

1. Data: 2003-04-27 18:18:40

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Moczulski" <w...@d...pl> napisał w wiadomości

> A mi się wydaje że zwyczajnie gdzieś się rura przytkała przy ujściu do
> pionu.

Wtedy by mu woda z kibla/zlewu nie schodziła wcale, a jemu schodzi
"nadprogramowo" ;-)

J.

subwoofer na podlodze
Kompaktowa zmywarka do naczyń
Wynajme pomieszczenia na warsztat blacharsko-lakierniczy lub inna dzialalnosc.
Wykonam instalacje wodne i centralnego ogrzewania , miedziane.
Ford Transit z kierowca do Twojej dyspozycji.