Smok wawelski

1. Data: 2004-04-02 06:41:40

Temat: Smok wawelski
Od: "KasiaA" <k...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może miałybyście pomysł jak zrobić wawelskiego smoka? W przedszkolu mojej
córki stoi już makieta Wawelu, pani poprosiła rodziców o pomoc w zrobieniu
smoka. Może ktoś ma jakiś opis smoka lub podobnego stwora, który można by
zaadaptować?

pozdrawiam
Kasia
(Kraków)

1. Data: 2004-04-02 06:52:52

Temat: Re: Smok wawelski
Od: "a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia, pogrzeb w archiwum, byl kiedys smok na drutach albo na szydelku, nie
pamietam, chyba u rosjanek lezal.....
nie jestem pewna czy nie mam go gdzies na plytkach, ale plytki chwilowo z
domu poszly sie goscic w inne dobre rece.....
Jak cos znajde to na pewno Ci przesle, ale jak mowie do konca nie pamietam
czy to sciagnelam na dysk....

A jak makieta nieduza to na http://jedyneczka.itvp.pl/ulepianki.php
masz smoka z plasteliny, mozna wykonac z masy solnej wiekszego.....bardzo
latwy, sama kiedys zrobilam
pozdrawiam
Ewa (Krakow)

1. Data: 2004-04-02 07:22:10

Od: "KasiaA" <k...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "a&e" <a...@w...op.pl> napisał w wiadomości

> A jak makieta nieduza to na http://jedyneczka.itvp.pl/ulepianki.php
> masz smoka z plasteliny, mozna wykonac z masy solnej wiekszego.....bardzo
> latwy, sama kiedys zrobilam

Ewa, ozłocę Cię za ten link ulepianek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kiedyś próbowałam
nagrywać te programy, jeszcze z programu Mama i ja, mam ich zaledwie kilka,
a są to naprawdę fantastyczne porady :)

Makieta niestety jest duża, cały Wawel wraz z jamą ma około 170 cm
(napracowały się panie, oj napracowały). Myślałam tez o smoku z papieru.

Kasia

1. Data: 2004-04-02 07:31:10

Od: "a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KasiaA" <k...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Makieta niestety jest duża, cały Wawel wraz z jamą ma około 170 cm
> (napracowały się panie, oj napracowały). Myślałam tez o smoku z papieru.]

z papieru nie potrafie, kupilabym raczej duzo soli i maki :))))), wiesz jaki
piekny smok wyjdzie taki wielachny z masy solnej?! juz go widze, tylko
polecam do masy kolorowe farby od razu dodac, nie bedzie trzeba malowac.....

pozdrowionka
Ewa

1. Data: 2004-04-02 07:44:20

Od: "a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis na mase solna tak na wszelki wypadek:
1.sol i maka w tej samej ilosci, woda i klej winylowy
(na 250 g maki, lyzka kleju winylowego)
2.po wyrobieniu masy nalezy ja pozostawic na okolo 2 godziny, dopiero potem
uzywac do modelowania
3. jezeli zdecydujesz sie na kolorowa, to uzyj kolorowej tempery i wyrabiaj
tak dlugo az uzyskasz gladka, jednokolorowa mase, farbe dodawaj po troszku,
aby uzyskac taki kolor jaki Ci odpowiada
4. gotowa figurke wypiekamy, ale nalezy pamietac o tym ze kolory troszke
zbledna i musialy by byc nieco bardziej intensywne (wypiekamy w piekarniku w
raczej niskiej temperaturze, poczatkowo przy otwartym piekarniku, aby
figurka "nie nabrala" pecherzy), wypiekanie trwa jakies 30 min i wykladamy
na drewniana deseczke(ktora wchlonie reszte wilgoci)
5. figurka bedzie jescze piekniejsza gdy ja pomalujesz lakierem po
utwardzeniu

pozdrowionka
Ewa (Krakow)
co przepisala wszystko z madrej ksiazki Dodo, hihihi
*to co powyzej to prywatna opinia o zabarwieniu malo obiektywnym*

1. Data: 2004-04-02 07:47:02

Od: "a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

kajam sie, nie ciachnelam tego co zbedne
:(

pozdr
Ewa (Krakow)

1. Data: 2004-04-02 08:19:08

Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KasiaA" <k...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Makieta niestety jest duża, cały Wawel wraz z jamą ma około 170 cm
> (napracowały się panie, oj napracowały). Myślałam tez o smoku z papieru.

a) szkielet uformować z różnej wielkości pudełek kartonowych, ostateczny
kształt nadać np zmiętymi w kulki gazetami ( tzn poupychać je tam gdzie
trzeba) . Owinąć to taką folią cieniutką żeby się nie rozpadło a potem moze
bibułą ?

b) zrobic szkielet z drutu...i nie wiem co dalej ;-)

c) uszyć kontur i wypchac watą ?
d) wykorzystać jakiegoś duzego przypominającego kształtem smoka pluszaka i
go czymś poowijać ?

e) wyciąć kontur z kartonu

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2004-04-02 15:24:38

Od: "honorek" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja mam szydelkowego, choc nieduzy ale moze...
zapraszam:
http://www.7ya.ru/photos/private-showphoto.aspx?Rubr
ID=38341&PhotoID=301549
--
Honorata Kulesza
h...@o...pl

1. Data: 2004-04-05 06:34:37

Od: "KasiaA" <k...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "honorek" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

> ja mam szydelkowego, choc nieduzy ale moze...
> zapraszam:

http://www.7ya.ru/photos/private-showphoto.aspx?Rubr
ID=38341&PhotoID=301549
> --

Dziękuję serdecznie:)

Kasia

1. Data: 2004-04-21 11:07:31

Temat: Re: Smok wawelski - smok zrobiony - chwalę się
Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> smoka. Może ktoś ma jakiś opis smoka lub podobnego stwora, który można by

Chciałam się pochwalić własnoręcznie zrobionym smokiem:

http://tinylink.com/?hiRFg4qmYM
http://tinylink.com/?5zs0SC6Twi

Kasia

OT: aparaty cyfrowe