Soczewki i praca na komputerze

1. Data: 2001-11-05 00:17:29

Temat: Soczewki i praca na komputerze
Od: "todus" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Od niedawna mam soczewki konatkowe. Wszystko jest super (swiat troche
wiekszy niz dotyczczas i zancznie wyrazniejszy;-))) z malym wyjatkiem:
dluzsze siedzenie przed monitorem jest meczace dla oczu.

Sa moze specjalne soczewki ktore pozwalalyby na wieksze nawilzenie oczu i
nie powodowaly takiego zmeczenia oczu od patrzenia w monitor?

Dziekuje za pomocne informacje:
Tomek

2. Data: 2001-11-05 09:17:50

Temat: Re: Soczewki i praca na komputerze
Od: "Jerzy Matuszczak" <m...@p...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "todus" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Sa moze specjalne soczewki ktore pozwalalyby na wieksze nawilzenie oczu i
> nie powodowaly takiego zmeczenia oczu od patrzenia w monitor?

Być może przyczyną jest nieco większa odległość oczu od ekranu niż przy
czytaniu np. gazety. Zwykle do pracy przy komputerze nadają się lepiej
okulary słabsze o pół stopnia. Np. +2.0 zamiast +2.5.

J.Mat.

3. Data: 2001-11-05 11:58:50

Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sa moze specjalne soczewki ktore pozwalalyby na wieksze nawilzenie oczu i
> nie powodowaly takiego zmeczenia oczu od patrzenia w monitor?

O takich soczewkach nie slyszalam. Okulisci zalecaja do komputera zmieniac
soczewki na okulary, a poza tym nawilzanie oczu tzw. sztucznymi lzami -
krople do kupienia bez recepty.

E.

4. Data: 2001-11-05 12:59:38

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 5 Nov 2001, Elzbieta wrote:

> O takich soczewkach nie slyszalam. Okulisci zalecaja do komputera zmieniac
> soczewki na okulary, a poza tym nawilzanie oczu tzw. sztucznymi lzami -
> krople do kupienia bez recepty.

pytanie takie juz bylo, prosze przegladnac grupe wstecz, mozna
stosowac szkla antyrefleksowe, ja takie stosuje

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

5. Data: 2001-11-06 15:22:58

Od: "bud36" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
.am.torun.pl...

> pytanie takie juz bylo, prosze przegladnac grupe wstecz, mozna
> stosowac szkla antyrefleksowe, ja takie stosuje

albo laserem zrobic sobie spokoj ze szklami i soczewkami

6. Data: 2001-11-07 18:08:11

Od: "ZBYCH" <z...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
|
| Sa moze specjalne soczewki ktore pozwalalyby na wieksze nawilzenie oczu i
| nie powodowaly takiego zmeczenia oczu od patrzenia w monitor?

Mają rację ci co nie słyszeli o takiego rodzaju soczewkach jedyne co możesz
zrobić , przynajmniej mi to pomaga, to zakrapianie ( czyt. oczyszczanie)
soczewek własnym płynem, którego używasz. nie kupuj tzw. sztucznych łez bo
zmieniają one skład Twoich naturalnych.Spróbuj tej metody nie zdejmując
soczewek lub postaraj się je oczyszczać częściej niż dotychczas ( w ciągu
dnia jeżeli Ci na to pozwalają warunki)
ALEX.

7. Data: 2001-11-08 00:10:47

Od: "Uncas" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"todus" napisał:
> [...]
>
> Sa moze specjalne soczewki ktore pozwalalyby na wieksze nawilzenie oczu i
> nie powodowaly takiego zmeczenia oczu od patrzenia w monitor?

Moze coś takiego:

Precision UV Ciba Vision
"Sferyczne soczewki kontaktowe Precision UV wykonane są z materiału o nazwie
Vasurfilcon A o bardzo wysokim stopniu uwodnienia - 74% i wysokiej
transmisji tlenu.
Precision UV odporne są na osady. Dodatkowo posiadają wewnętrzny filtr UV
pochłaniający 91% promieniowania UVA i 95% UVB. "

Gentle Touch Ciba Vision
"Gentle Touch to sferyczne soczewki kontaktowe odporne na osady i
odwodnienie. Soczewki te polecane są szczególnie pacjentom ze skłonnościami
do tzw. "suchego oka". 65% uwodnienia i wysoka transmisja tlenu zapewnia
wysoki komfort użytkowania. Zwiększona trwałość materiału Netrafilcon
powoduje, że stosowane są w trybie 3-miesięcznym."

Polecam też zestawienie na
http://www.optykcomputer.hg.pl/soczewkik.htm

--
Pozdrawiam Uncas