Re: Soczewki kontaktowe bardziej naturalne od okularów?

From: "Pawel Ostaszewski" <p...@l...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Soczewki kontaktowe bardziej naturalne od okularów?
Date: Mon, 10 Apr 2000 13:03:01 -0700

Czesc

Chyba sie z Toba nie zgodze. Mam podobna wade jak ty i staram sie nosic
okulary tylko wtedy gdy jest to niezbedne (jazda samochodem, kino). Uwazam
bowiem ze uzywajac dlugo soczewek/okularow (zwlaszcza przy takiej wadzie
jaka mamy) prowadzi tylko do tego, ze oczy "przyzwyczajaja" sie i z czasem
beda wymagaly silniejszych szkiel. Okulary przeciez nie lecza, a jedynie
zwalczaja skutki, sa jak protezy. A juz zwlaszcza kiedy ma sie tak,
stosunkowo, mala wade wzroku jak ty.
Po calodziennym noszeniu okularow, kiedy je zdejme, mam wrazenie ze widze
gorzej, o czyms to wiec swiadczy. Od jakiegos czasu naprawde unikam noszenia
okularow.
Majac taka wade wzroku, jesli nosisz caly dzien soczewki (i czytasz w nich)
szkodzisz tylko sobie. Tak ja uwazam.
A zalozenie i zdejcie okularow to naprawde nie az taki wysilek.

Pozdrowienia
Pawel