Soja

1. Data: 2005-08-30 17:05:17

Temat: Soja
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Poradźcie jakąś prostą i smakowitą potrawę z soji. Szczerze mówiąc trochę
szukałam w sieci, ale szybko się zniechęciłam, bo tam w prawie każdym zaułku
straszą kotlety z soji i to te gotowe potwory kupowane ze sklepu (fuuuuuj -
kiedyś miałam "szczęście" tego spróbować).
A ja mam ochotę na soję, tyle, że nigdy sama nic z niej nie robiłam. To co,
pomożecie? :P

Pozdrawiam,
Akulka

2. Data: 2005-08-30 17:16:34

Temat: Re: Soja
Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Akulka wrote:

> [...]
>kiedyś miałam "szczęście" tego spróbować).
>A ja mam ochotę na soję, tyle, że nigdy sama nic z niej nie robiłam. To co,

http://puszkkka.spinacz.pl/

A oprocz tego to soje namoczyc, odcedzic, osuszyc recznikiem papierowym,
wrzucic na goracy, gleboki olej, smazyc na zloto, odcedzic, osuszyc
recznikiem, posolic, wcinac jak fistaszki. Dla mnie najlepszy sposob na
soje ;)

Kot

3. Data: 2005-08-30 17:34:47

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** Akulka <s...@g...pl>:

> [...]
> kupowane ze sklepu (fuuuuuj - kiedyś miałam "szczęście" tego
> spróbować). A ja mam ochotę na soję, tyle, że nigdy sama nic z niej

Ale soję w jakiej postaci?

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

4. Data: 2005-08-30 17:45:16

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> Ale soję w jakiej postaci?

Mam w postaci ziarnisto-surowej - a chciałabym w postaci:
gotowanej/smażonej/pieczonej*. P Nigdy jeszcze nic nie robiłam z soji, na
razie jestem w fazie kaszano-soczewicowej:D. Dlatego proszę dobrych ludzi o
podanie dobrych przepisów na skonsumowanie soji i odkrycie jej prawdziwego
smaku (póki co zajadam się chlebem z ziarnami soji i smakuje mi tam bardzo).

*niepotrzebne skreślić.

Pozdrawiam,
Akulka

5. Data: 2005-08-30 17:48:02

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kot" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> http://puszkkka.spinacz.pl/
Dzięki, pobuszoję trochę:P

> [...]
> wrzucic na goracy, gleboki olej, smazyc na zloto, odcedzic, osuszyc
> recznikiem, posolic, wcinac jak fistaszki. Dla mnie najlepszy sposob na
Hm, to brzmi smacznie, koniecznie muszę spróbować:) Tyle, że ja chciałam
zrobić z tego jakiś obiad rodzince, jak myślisz tymi fistaszkami się
najędzą? LOL. No cóż - jak pogardzą, to zjem sama.

Pozdrawiam,
Akulka

6. Data: 2005-08-30 18:54:42

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Akulka" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
> smaku (póki co zajadam się chlebem z ziarnami soji i smakuje mi tam bardzo).

Jesli odmiana soi pasuje, to mozna ugotowac w strakach (kolo 10 minut) i podawac
posolona na cieplo lub zimno i spozywac z zimnym piwem - bedziesz miala japonskie
edamame. A jescze lepiej potraktowac taka soje grubo podpalonym zmielonym pieprzem i

platkami chili.

Mozna tez zrobic np.salatke z ugotowanej soi, cieniutko pokrojonych rzodkiewek i
garsci zielonej pietruszki lub cilantro zmieszanych z octem + oliwa z oliwek +
pieprzem i sola do smaku. Mnostwo przepisow mozna znalezc na obcojezycznych stronach

kuchniowych.

7. Data: 2005-08-30 21:00:19

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> napisał w wiadomości
> "Akulka" <s...@g...pl> wrote in message
> Jesli odmiana soi pasuje, to można ugotowac w strakach
Cholera, skąd ja wezmę te strąki, żeby te ziarenka tam starannie
upakować:))). No, mam taką już obskubaną niestety;( i to z paczki szczelnie
zamkniętej.
Myślałam żeby ją ugotować na gęsto z mięsem lub warzywami lub w takiej
formie po obgotowaniu zapiec. Niestety nie znalazłam póki co jakiegoś
podobnego przepisu:( Dlatego chyba te fistaszki zrobię, albo wyprodukuję
kotlety sojowe - to chyba musi być o niebo lepsze niż gotowanie i smażenie
tej wyschniętej skarpetki co w sklepie sprzedają-fuuuuj - znaczy się ten
gotowiec pod dźwięczną nazwą: kotlety sojowe). No chyba, że ktoś ma jeszcze
jakieś ciekawe pomysły:P

> [...]
rzodkiewek i
> garsci zielonej pietruszki lub cilantro zmieszanych z octem + oliwa z

Buu, chyba to nie bardzo trafiłoby w mój gust. Lubię dania treściwe, nawet i
śmieciowe, ale taka sałatka chyba by była zbyt infantylna dla mnie.

Pozdrawiam,
Akulka

8. Data: 2005-08-30 22:14:23

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===
Od czasu do czasu robię soję "po bretońsku", czyli tak samo, jak fasolkę.
Wspomnienia z prl-u, kiedy to można było kupić w puszcze soję w sosie
pomidorowym i po dodaniu kiełbasy i paru przypraw wychodziło coś całkiem
dobrego.

waldek
===

9. Data: 2005-08-31 05:11:57

Od: bib <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja sam w gotowanie soi nigdy się nie bawiłem, ale w czasach studenckich
często dostawałem od mamusi pierogi z soją. Farsz robiła tak sam jak do
pierogów z soczewicą, tzn gotowana soja przepuszczona przez maszynke
albo praskę do ziemniaków, trochę masła do środka przyprawy i na
patelnię, a potem do pierogów.

Pozdrawiam
bib

10. Data: 2005-08-31 06:33:50

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Buu, chyba to nie bardzo trafiłoby w mój gust. Lubię dania treściwe, nawet
> śmieciowe, ale taka sałatka chyba by była zbyt infantylna dla mnie.

no to zrób poprostu hamburgery sojowe sobie..
po ugotowaniu soje przepusc przez maszynke i dopraw tak jak mielone bułka
jajko itd a potem usmaż..

:))

Marek

kurki!!