Sos do pieczeni

1. Data: 2000-12-06 08:40:46

Temat: Sos do pieczeni
Od: "Slavo" <S...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

Jeśli ktoś zna dobry sos do pieczeni wieprzowej
podawanej na zimno, proszę o przepis.
Może być coś ostrzejszego.

Pozdrawiam
Slavo

1. Data: 2000-12-06 13:39:38

Temat: Re: Sos do pieczeni
Od: "Sloneczko" <t...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slavo" <S...@h...pl> napisał w wiadomości
> Cześć
>
> Jeśli ktoś zna dobry sos do pieczeni wieprzowej
> [...]
Ten sos zawsze robilismy do grilla ale do wieprzowiny też będzie smakował :
jeden gęst jogurt naturalny - 500ml.
twarożek almette z ziołami
suszony koperek
czosnek - dużo czosnku (można drobno posiekać albo przecisnąć)
wszystko wymieszać - schłodzić
smacznego
(im więcej czosnku tym ostrzejsze)
Joasia

1. Data: 2000-12-07 09:31:30

Od: maltanb <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slavo napisał(a):

> Cześć
>
> Jeśli ktoś zna dobry sos do pieczeni wieprzowej
> [...]

Nie wiem czy nie za bardzo wyszukany ale moze sie spodoba i przyda na
kiedys:
Sos hiszpa?ski
100 g chudej szynki, 2 ?y?ki mas?a, 2 szklanki mocnego wo?owego ro-so?u,
1 szklanka wytrawnego bia?ego wina, 1 ma?y kieliszek wytrawne-go
czerwonego wina, 2 ?y?ki przecieru pomidorowego, 1 marchewka, 1 cebula,
1 ?y?ka posiekanej zielonej pietruszki, 1 ?y?eczka posiekane-go
zielonego tymianku, 1 ma?y listek laurowy, 4-5 pieczarek, 1 ?y?ka m?ki,
szczypta cukru, sól, pieprz.
Obran? marchewk?, pietruszk? i cebul? drobno pokroi?, przesma-?y? na
ma?le, podla? roso?em i dusi? pod przykryciem. Doda? pokro-jone
pieczarki i szynk?, przecier pomidorowy, listek laurowy, sól, cu-kier,
pieprz. Dusi? na ma?ym ogniu ponad godzin?. Zrobi? zasma?k? z mas?a i
m?ki, rozprowadzi? bia?ym winem, doda? do warzyw. Dusi? jeszcze ok. 15
minut, przetrze? przez sito, wymiesza? z czerwonym winem, tymiankiem i
pietruszk?. Podawa? sch?odzony. W lodówce sos mo?na przetrzymywa? kilka
dni.

Przepraszam za krzaczki...

Bardzo szybkie przepisy Wigilijne
prawie golabki/intro