Sos waniliowy - custard

1. Data: 2005-10-30 22:43:50

Temat: Sos waniliowy - custard
Od: "Marcin" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos wie, gdzie w Warszawie mozna kupic gotowy sos waniliowy (nie budyn
lub pudding w pudeleczku), najlepiej w kartonie, taki, jak amerykanski
custard. Kilka lat temu kupowalem taki w 1/2 litrowych kartonikach w Auchan
polskiej firmy "Lowicz" (z Mazowszanka na etykiecie) ale teraz juz nie moge
go znalezc.
Albo przynajmniej prawdziwy sos waniliowy w proszku ( do polania np. Apfel
Strudel), prosty do przyrzadzenia.

Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam,

Marcin

2. Data: 2005-10-31 20:03:58

Temat: Re: Sos waniliowy - custard
Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Marcin wrote:

> [...]
> go znalezc.
> Albo przynajmniej prawdziwy sos waniliowy w proszku ( do polania np. Apfel

Najprosciej przyrzadzic samemu:

Sos waniliowy
2 zoltka
3 lyzki cukru
1 cukier waniliowy lub 1 lyzeczka esencji waniliowej
2 plaskie lyzki maki kartoflanej
3/4 szklanki smietanki slodkiej
3/4 szklanki mleka

Z zoltek i cukru zrobic kogiel mogel, dodac make kartoflana, dokladnie
wymieszac, dodac polowe smietanki, dokladnie wymieszac.

W malym garnku zagotowac mleko i reszte smietanki, gdy wrzace, dodac
mieszanke zoltkowa ciagle mieszajac i zagotowac az zacznie bulgotac.
Przelac do naczynia czy sosjerki. Pomazac po wierzchu kawalkiem masla,
zeby nie zrobil sie korzuch.

MB

3. Data: 2005-10-31 23:36:25

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomosci <news:11mcu5eb4jmkuae@corp.supernews.com>
Magdalena Bassett <m...@o...net> pisze:

> [...]
> mieszanke zoltkowa ciagle mieszajac i zagotowac az zacznie bulgotac.
> Przelac do naczynia czy sosjerki. Pomazac po wierzchu kawalkiem masla,

Toz to przepis na tradycyjny budyn waniliowy :))

--
PozdrawiaM

4. Data: 2005-10-31 23:50:41

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett napisał:
> korzuch.

Magdo! Ja nie pracuje w korekcie, mi nie zalezy, ale dla Ciebie - pisz
kożuch, pls :)
--
pa, BBjk

5. Data: 2005-11-01 00:19:18

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:dk69pu$2vjq$1@news.mm.pl, Nixe wrote:

> Toz to przepis na tradycyjny budyn waniliowy :))

Jedyna róznica to ta smietanka. W kazdym razie ja robilabym budyn tylko na
mleku. No i custard ma zazwyczaj rzadsza konsystencje, ale budyn rzadki
tez mozna zrobic.

Hania

--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

6. Data: 2005-11-01 00:24:36

Od: "Archie" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...net> napisal w wiadomosci
> Marcin wrote:

> Najprosciej przyrzadzic samemu:

Proponuje, podejsc z rezerwa do tego przepisu. Byc moze jest rewelacyjny ale
jestem przekonany, ze nie sprawdzony.
Pozdrawiam.

7. Data: 2005-11-01 00:45:08

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:
> W wiadomosci <news:11mcu5eb4jmkuae@corp.supernews.com>

> Toz to przepis na tradycyjny budyn waniliowy :))

No jasne, tylko rzadszy i bogatszy, bo ma smietanke.
MB

8. Data: 2005-11-01 00:46:07

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk wrote:

> Magdo! Ja nie pracuje w korekcie, mi nie zalezy, ale dla Ciebie - pisz
> kożuch, pls :)

Dzieki, jednak zapominam sie czasami, I przyjmuje korekte jak
najbardziej :)
MB

9. Data: 2005-11-01 07:14:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 1 Nov 2005 00:36:25 +0100, "Nixe" <n...@f...peel>
wrote:

>W wiadomosci <news:11mcu5eb4jmkuae@corp.supernews.com>

>Toz to przepis na tradycyjny budyn waniliowy :))

U nas prawdziwy tradycyjny egg custard bylby bez maki
kartoflanej. i mozna go zapiec

Pierz
K.T. - starannie opakowana

10. Data: 2005-11-01 23:03:03

Od: "Marcin" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Archie" <a...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> Uzytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...net> napisal w wiadomosci

> Proponuje, podejsc z rezerwa do tego przepisu. Byc moze jest rewelacyjny
> ale jestem przekonany, ze nie sprawdzony.
> Pozdrawiam.

Dzieki za te dywagacje n/t puddingu/custardu/budyniu/sosu waniliowego.
Napewno sie przyda.
Ale ja pytalem, gdzie mozna kupic gotowy, ktory kiedys kupowalem w PL i
ktory w innych krajach EU jest dostepny w kazdym supermarkecie zarowno pod
postacia gotowa ( w kartonie) jak i sypka (proszek).

Moze jednak ktos wie, gdzie mozna w W-wie taki kupic???

Pozdrawiam,
Marcin

pańska skórka
Re: jak nazywa sie siateczka