Sosna na żywopłot?

1. Data: 2001-12-05 11:30:02

Temat: Sosna na żywopłot?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie obruszajcie się proszę za głupie pytanie, ale wciąż mam parę metrów pod
płotem nie obsadzone. Myślę nad tym skrawkiem już od kilku lat i brak mi
koncepcji. Ziemia paskudna i bardzo wysuszona. Czy kolumnowe sosny
nadawałyby się na żywopłocik czy nie bardzo? Światła jest dosyć.

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2001-12-05 12:07:49

Temat: Odp: Sosna na żywopłot?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@l...pl> napisał w wiadomości

> ?????????????????????

No słuchaj. Sadząc same winorośle na brak koncepcji nie narzekasz, najwyżej
jest to kwestia wyboru, czy Iza czy Izabella:) A mój brak koncepcji wynika
właśnie z nadmiaru pomysłów:(

> Jakie sosny?? jakie sosny??? Po co Ci takie kłujące....

Kocham sosny! I przycinać (ewentualnie) można.

> O winoroślach pomyśl...
> Kilka metrów, słoneczka dosyć, paskudna ziemia? (co to znaczy???) - tylko
> porządnymi winoroślami (co najmnej dwoma odmianami ) bym to obsadził...
:-)

Dwa centymetry kompostu. Pod spodem 20 cm żużla wielkopiecowego (hasiok). A
pod tym - lita żółta pylasta glina, poprzerastana korzeniami lip, klonu,
akacji. Pomijając już inne względy, przecież winorośle chyba żużla nie
lubią? (przypominam, że lekko radioaktywny!)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-12-05 12:51:32

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie same, nie same... :-))))))
> Mam troche kiepskich zdjęć, i gdy zimą trochę czasu znajdę, a Rafał będzie
> uprzejmy z tego coś zrobić , to pokażę.....

Trzymam za słowo. Ale kiście owoców też bym chętnie pooglądała.

> ????? A prosta męska decyzja? - winorośl ma być!!!, to co???? ;-)))
^^^^^^
Ojej, czy mam Ci tłumaczyć różnicę między motylkiem a panią motylkową?

> Oj, aż tyle???
>
> Tylko 20??? to drobiazg... :-))
> O i już jestesmy w domu.... :-)))
>
> Kopiemy taki dołek 100 x 100 x 100 cm,

Słów mi brak...

>zprawiamy go
> i w to ...
> silną sadzoneczkę... Niech sobie obok będzie hasiok, glina czy cokolwiek
> innego... Porządna winorośl da sobie radę.... :-)))))))

Pewnie. Tylko że ja się wykończę zakładaniem dla Niej stanowiska:)

> Żużel to tylko te 20 cm...
> A ponadto one wcale nie delikatniejsze od Ciebie :-)))
> Jeżeli Tobie żużel nie szkodzi.... :-)))

Ale ja w nim nie rosnę:-)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2001-12-06 12:02:03

Temat: Re: Sosna na żywopłot?
Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> Nie obruszajcie się proszę za głupie pytanie, ale wcišż mam parę metrów pod
> płotem nie obsadzone. Myślę nad tym skrawkiem już od kilku lat i brak mi
> koncepcji.

?????????????????????

> Ziemia paskudna i bardzo wysuszona. Czy kolumnowe sosny
> nadawałyby się na żywopłocik czy nie bardzo? Światła jest dosyć.

Jakie sosny?? jakie sosny??? Po co Ci takie kłujšce....
O winoroślach pomyśl...
Kilka metrów, słoneczka dosyć, paskudna ziemia? (co to znaczy???) - tylko
porzšdnymi winoroślami (co najmnej dwoma odmianami ) bym to obsadził... :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2001-12-06 12:49:32

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@l...pl> napisał w wiadomości

> pod

> No słuchaj. Sadzšc same winorośle na brak koncepcji nie narzekasz,

nie same, nie same... :-))))))
Mam troche kiepskich zdjęć, i gdy zimš trochę czasu znajdę, a Rafał będzie
> [...]

> wynika
> właśnie z nadmiaru pomysłów:(

????? A prosta męska decyzja? - winorośl ma być!!!, to co???? ;-)))

Oj, aż tyle???

> Pod spodem 20 cm żużla wielkopiecowego (hasiok).

Tylko 20??? to drobiazg... :-))

> A pod tym - lita żółta pylasta glina, poprzerastana korzeniami lip, klonu,
> akacji.

O i już jestesmy w domu.... :-)))

Kopiemy taki dołek 100 x 100 x 100 cm, zprawiamy go obornikiem i ze dwoma
workami przyzwoitej ziemi (da się takš gdzieś przecież skombinować), i w to ...
silnš sadzoneczkę... Niech sobie obok będzie hasiok, glina czy cokolwiek
innego... Porzšdna winorośl da sobie radę.... :-)))))))

Pozdrawiam maniacko :-)
Janusz

6. Data: 2001-12-06 13:16:08

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał:

> [...]
> silnš sadzoneczkę... Niech sobie obok będzie hasiok, glina czy cokolwiek
> innego... Porzšdna winorośl da sobie radę.... :-)))))))

Chłopie, chyba nie amsz litości nad biedną dziewczyną!
Dołek 1m^3 toż to cały kubik ziemi, a waży to ton parę.
I dwoma woreczkami ziemi tego nie zasypiesz. Worków 50-litrowych
trzebaby ze 20.
Nie sądzę, aby ktokolwiek tak się poświęcał dla winorośli.
Ja sadzę w byle czym i też rosną, owocują nawet.
Krzysztof

7. Data: 2001-12-06 15:27:10

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Wilk napisał(a):

> Chłopie, chyba nie amsz litości nad biednš dziewczynš!
> Dołek 1m^3 toż to cały kubik ziemi, a waży to ton parę.

A cóż to dla Basi.... :-))))

> I dwoma woreczkami ziemi tego nie zasypiesz. Worków 50-litrowych
> trzebaby ze 20.

Czy ja pisałem o woreczkach, albo nie przymierzajšc "reklamówkach"????
O workach pisałem.... , pakownych....

> Nie sšdzę, aby ktokolwiek tak się poświęcał dla winorośli.

Oznacza to, że mnie mało znasz.... :-))))

> Ja sadzę w byle czym i też rosnš, owocujš nawet.

I to jest dla mnie oczywistość...
Jednak Basia, jak to dama, musi mieć jakieś opory przed najprostszymi
rozwišzaniami. :-))) (vide list)
Dlatego podałem rozwišzanie nie najłatwiejsze, ale pewne. Damy lubiš poczucie
pewności!
No przecież gdybym napisał: Basiu - sadzonkę w żużel i już..., to przecież w życiu by
nie uwierzyła, że tak można (a można!).
A po takiej poradzie jak wyżej - gdy zażerała się będzie przepysznymi własnymi
winogronami - zawsze przypomni jej się z sentymentem "hakowanie" przy kopaniu dołu i
być może ja jako udzielajšcy swiatłej porady :-))))
Pozdrawiam :-))))))))))))))))))
Janusz

8. Data: 2001-12-06 15:27:30

Temat: Re: Odp: Sosna na żywopłot?
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> Trzymam za słowo. Ale kiście owoców też bym chętnie pooglšdała.

Coś się znajdzie nowszego...

> Ojej, czy mam Ci tłumaczyć różnicę między motylkiem a paniš motylkowš?

A jakaś jest???? Tłumacz, ach tłumacz... ;-))))))))))

> Słów mi brak...

No widzisz jakie to proste..., aż do zaniemówienia.... :-)

> Pewnie. Tylko że ja się wykończę zakładaniem dla Niej stanowiska:)

Ojej... nie bšdźże takš pesymistkš...., no przecież nie takie prace w ogrodzie
wykonywałaś.....
Jednak gdyby trudności były to... może z tym kubikiem ziemi przesadziłem lekko,
więc niech będzie 70x70x70cm. Już lżej??? :-)))))))))
A gdyby nadal jakieś kłopoty, to co? nie ma w okolicy jakichś przyjezdnych
"mużików", którzy tę drobnš robotę mogliby wykonać????

> Ale ja w nim nie rosnę:-)

Ależ cała sprawa polega na tym, że winorośla też nie będš rosły w żużlu...
:-))))
Tylko w gustownym, dobrze przygotowanym dołeczku.... :-))))
A wierzchnie okrycie dołeczka... róznie ludzie kombinujš, o folii, o korze tu
się gada, u mnie nibytrawnik... To niby co stoi na przeszkodzie by mieć
nadzwyczaj oryginalnš okrywę z żużla :-))))))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2001-12-09 10:00:08

Temat: Odp: Odp: Sosna na żywopłot?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jakaś jest???? Tłumacz, ach tłumacz... ;-))))))))))

Powyżej siedmiu lat chyba powinieneś sam wiedzieć? A może od dziś mam się
zwracać per "Januszku"?

> [...]

żużlu...
> :-))))
> Tylko w gustownym, dobrze przygotowanym dołeczku.... :-))))

Veto, veto! Dla sosny bym się poświęciła, ale dla winorośli - o nie.
A czy opisywałam Ci kiedyś, jak przesadzałam kilkunastoletnią winorośl spod
płotu na środek ogrodu? Gdzieś w sierpniu chyba, a korzeń miała - no minimum
siedem metrów. W dodatku przyszły upały i już myślałam, że się nie przyjmie.
Ale wykopywanie winorośli uważam za przerobione i powtarzać nie muszę!
> A wierzchnie okrycie dołeczka... róznie ludzie kombinują, o folii, o korze
tu
> się gada, u mnie nibytrawnik... To niby co stoi na przeszkodzie by mieć
> nadzwyczaj oryginalną okrywę z żużla :-))))))))))

W ramach przekształcania Śląska w skansen? Żeby potomkowie ewentualni mogli
tegoż żu żla dotknąć ?

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2001-12-10 12:09:56

Temat: Re: Odp: Odp: Sosna na żywopłot?
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> Powyżej siedmiu lat chyba powinieneś sam wiedzieć? A może od dziś mam się
> zwracać per "Januszku"?

Januszku? Tak pieszczotliwie??? Będzie mi bardzo miło :-)))))))))))))))))))
Jednak nie unikaj jasnej odpowiedzi, bo na moje winorośla!! (to jest u mnie b.
wysoki stopień przysięgi) ja NIE WIEM!!!!

> sosny bym się poświęciła, ale dla winorośli - o nie.

Rozumiem, ze szyszki sš smaczniejsze...
No, z gustami dyskutował nie będę bo nie uchodzi.... :-)

> A czy opisywałam Ci kiedyś, jak przesadzałam kilkunastoletniš winorośl spod
> płotu na środek ogrodu?

Nie byłaś łaskawa....

> Gdzieś w sierpniu chyba, a korzeń miała - no minimum siedem metrów.

I co? Ty ten cały korzeń.....???? ( nie wiem co tu zrobić bo może to mało
wytwornie, ale ryknšłem śmiechem - hi!hi! napisać???, buziaczka narysować??? -
nie, nie ma takiego w zestawie buziaczków, który by mój chamski rechot oddał!
Wybacz..)
A nie lepiej było spytać????

> W dodatku przyszły upały i już myślałam, że się nie przyjmie.

Kilkunastoletnia winorośl???? Pewnie jakaś V. labrusca? Miałaby się nie przyjšć
po przesadzeniu ???
Jednak to, że z kšta na poczesne miejsce wielkim nakładem pracy przesadzałaś
świadczy o Twoim dobrym guscie.... :-)))))))))))

> W ramach przekształcania Ślšska w skansen? Żeby potomkowie ewentualni mogli
> tegoż żużla dotknšć ?

To jest też jakiś pomysł....
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Wczoraj w jednej z francuskich ksišżek o winoroślach znalazłem przypadkiem
znakomite zdjęcie jak moze wyglšdać winorośl rosnšca w bardzo eleganckim
trawniku. Nawet jakieś barwne roślinki okrywowe przy pniu rosnš.
To a propos Twojego pytania o drzewko winoroślowe.
Gdy się dorwę do skanera to spróbuję Ci to pokazac.

test
milosnik lasu wszystkim zainteresowanym
Wyniki konkursu - werdytk jury
zdjęcia warzyw