Sosna o delikatnych igłach

1. Data: 2013-04-28 12:48:04

Temat: Sosna o delikatnych igłach
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcę posadzić w ogrodzie sosnę o delikatnych igłach. Aby były gęste i
ładnie wyglądały, ale żeby nie były zbyt długie ani grube.
Poradźcie jakąś odmianę, bo na razie dostaję oczopląsu od googlania.
Jacek

2. Data: 2013-04-28 21:39:48

Temat: Re: Sosna o delikatnych igłach
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Apr 2013 12:48:04 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
> ładnie wyglądały, ale żeby nie były zbyt długie ani grube.
> Poradźcie jakąś odmianę, bo na razie dostaję oczopląsu od googlania.

Sosna wejmutka.

--
XL

3. Data: 2013-04-28 21:50:38

Od: "Izabela Wójcik" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

sosna himalajska

4. Data: 2013-04-28 22:20:42

Od: skrybaogrodowy <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 12:48:04 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> Chcę posadzić w ogrodzie sosnę o delikatnych igłach. Aby były gęste i
>
> ładnie wyglądały, ale żeby nie były zbyt długie ani grube.
>
> Poradźcie jakąś odmianę, bo na razie dostaję oczopląsu od googlania.

Czy drzewa i krzewy owocowe też będą rosły lub już rosną w tym ogrodzie?
Pozdrawiam wstępnie
skryba

5. Data: 2013-04-28 22:58:26

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-28 22:20, skrybaogrodowy pisze:

> Czy drzewa i krzewy owocowe też będą rosły lub już rosną w tym ogrodzie?
> Pozdrawiam wstępnie
> skryba
Tak, już rosną (od kilkunastu lat). Wiśnie, jabłonie, grusze, śliwy,
porzeczki, agresty.
Jacek

6. Data: 2013-04-28 23:49:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Apr 2013 21:50:38 +0200, Izabela Wójcik napisał(a):

> sosna himalajska

"Zwracająca uwagę swoim pokrojem sosna o długich i cienkich, zwisających
igłach. Pochodzi z Himalajów, gdzie rośnie na wysokości 2000 - 4000 m
n.p.m. Osiąga około 50 m. wysokości. W warunkach europejskich jest dosyć
wrażliwa i można uprawiać ją tylko na cieplejszych, osłoniętych
stanowiskach, gdzie nie osiąga nawet połowy tej wysokości. Nie jest
wymagająca co do gleby. Rozpowszechniona jest w zachodniej Europie. W
Europie Środkowej należy do kolekcjonerskich roślin drzewiastych. Znajduje
zastosowanie sadzona pojedynczo jako element dominujący. Korony starszych
drzew szeroko stożkowate, konary długie, poziomo rozpostarte, ze
wzniesionymi wierzchołkami. Igły w pęczkach po 5, długości 100 -180 mm,
zwisające, szare do niebieskawo zielonych. Szyszki dł. do 27 cm, walcowate.

Jedna z najpiękniejszych sosen niestety nie w pełni odporna na
przemarzanie, wrażliwa zwłaszcza na mroźne, wysuszające wiatry. Powinna być
sadzona w słonecznych, osłoniętych miejscach. Wymaga gleb zyznych, raczej
gliniasych i wilgotnych.

Sosna himalajska jest bardzo podobna do popularnej i w przeszłości chętnie
sadzonej wejmutki (Pinus strobus). Sosna wejmutka jest jednak bardzo
wrażliwa na rdzę wejmutkowo - porzeczkową (Cronartium ribicola), chorobę
prowadzącą w krótkim czasie do całkowitego zamierania drzew. W wyniku tego
wejmutka nie jest w ostatnich latach sadzona w lasach i parkach, nie jest
też rozmnażana w większości szkółek. Jej miejsce w pewnym stopniu zajmuje w
ostatnich latach sosna himalajska."
http://guzekszkolka.republika.pl/sosna.htm

--
XL

7. Data: 2013-04-29 18:03:43

Od: skrybaogrodowy <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 22:58:26 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

> porzeczki, agresty.

Czy to są czarne porzeczki?

Pozdrawiam konsekwentnie
skryba

8. Data: 2013-04-29 19:52:15

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skrybaogrodowy" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> Czy to są czarne porzeczki?
> Pozdrawiam konsekwentnie

Hejka. Kończ waść ...
Pozdrawiam literacko Ja...cki

9. Data: 2013-04-29 20:13:15

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-29 18:03, skrybaogrodowy pisze:

> Czy to są czarne porzeczki?
Są i czarne i białe i czerwone.
Poczytałem sobie o sośnie wejmutce i już takiej nie chcę ze względu na rdzę.
Jacek

10. Data: 2013-04-29 20:52:43

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Poczytałem sobie o sośnie wejmutce i już takiej nie chcę ze względu na
> rdzę.

Hejka. Atakowane rośliny: Porzeczki (najczęściej porzeczka czarna) oraz
sosny pięcioigielne - oścista, himalajska, drobnokwiatowa, wejmutka i limba.
Pozdrawiam doprecyzowująco Ja...cki

Widły amerykańskie. Jakie?
Super sprawa :-)
Sianie trawy przed zimą