Spam

1. Data: 2002-09-26 08:18:10

Temat: Spam
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

To co chcę napisać jest nieco OT, ale może być pomocne dla wielu z Was.
Do napisania tej wiadomości skłonił mnie fakt, że dwa adresy e-mailowe,
które mam na płatnych serwerach są już tak rozpowszechnione wśród handlarzy
tym towarem, że codziennie odbieram więcej spamu niż tego co chciałbym
dostawać.
Program MS Outlook Express z którego korzystam (no cóż daleko mi do elity
linuksowców...) daje możliwość blokowania niechcianych adresów, ale
możliwości ma bardzo ograniczone i nie zabezpiecza przed różnymi Klez
(szczami).
Widzę, że niektórzy w swoich adresach dodają słowa NOSPAM czy coś takiego,
ale jak to działa nie bardzo wiem i podejrzewam, ze rozsyłacze spamu wiedzą
jak to unieszkodliwić.
Żeby znaleźć jakieś rozwiązanie dla średniej klasy lamera za jakiego się
uważam, zacząłem poszukiwania w Sieci. Z początku znajdowałem służby typu
"abuse" itp. ale z tego korzystam na codzień i przypomina to walkę z
wiatrakami, bo często ci na których się skarżę zakładają gdzieś nowe konta i
podsyłają mi wirusy, które na szczęście mój NAV jak dotąd wyłapuje.

Po tym długawym wstępie chciałbym poinformować Szanownych Państwa, że
znalazłem programik freeware, który jest super. Wpisałem do niego moje
adresy, łączy się on z serwerami na których mam konta i przegląda pocztę do
mnie _nie ściągając przy tym tych wiadomości do mojego komputera_ . Jeśli
wśród wiadomości, które miałbym ściągnąć jest poczta - spam, to zaznaczam
dwie opcje: delete i bounce (skasuj i odrzuć). Potem klikam "process mail" i
program odwala z powrotem pocztę z serwera (nadawca spamu otrzymuje list od
postmastera, że adresat nie jest znany, a następnie wiadomość jest kasowana
w skrzynce odbiorczej na serwerze i nie musi być ściągana do naszego
komputera). Program ten podobno wykrywa również załączniki wirusowe, ale
tego jeszcze nie miałem okazji sprawdzić. Najważniejsze jest to, że odwalone
wiadomości mają zapamiętanych nadawców i kiedy pojawią się powtórnie już są
zaznaczone do odwalenia i skasowania. (Zostają automatycznie zapisane na
"czarnej liście"). Oprócz tego program korzysta ze specjalnych serwerów
gromadzących wiadomości o spamerach i jeśli taki nadawca jest już gdzie
indziej na "czarnej liście" to program zawiadamia, że jest to prawdopodobnie
spam, a o odrzuceniu takiej wiadomości decydujemy my. Piszę o tym, bo jak
dotąd niczego tak skutecznego i genialnie prostego nie spotkałem. Żeby nikt
nie posądził mnie, że jestem interesowny i reklamuję czyjś produkt, to nie
podaję nazwy ani linku do tego programu, a informacji udzielę tym osobom,
które będą sobie tego życzyły (może zresztą ten program jest już znany, a
tylko ja "odkrywam Amerykę"?).

Pozdrawiam
Zbig A Gintowt

PS Wkrótce przekaże dalsze losy mojej reklamacji w sprawie karty parkingowej
ON, ale ponieważ materiał jest dość obszerny to przekażę go adminom serwerów
dla ON.

2. Data: 2002-09-26 09:12:20

Temat: Re: Spam
Od: NeoN <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostaje od ponad roku spam z Korei,zalozenie filtrow juz nic nie daje.
Przychodzi na skrzynke ponad 50 listow z roznych adresow, o roznej tresci
Usuwam to za kazdym razem przed sciagnieciem i otwarciem na komp.
Zalozylem filtry ale nie do konca spelniaja swoja role, poniewaz w
adresach sa koreanskie krzaki.
Tak wiec musze sie meczyc dalej ... he he

W.

3. Data: 2002-09-26 10:13:31

Od: Figurine <f...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Andrzej Gintowt napisał(a):
> nie podaję nazwy ani linku do tego programu, a informacji udzielę tym osobom,
> które będą sobie tego życzyły

Ciekawe. Ja chętnie zapoznam się z tym. Tylko dobrze byłoby
gdyby miał on postać plug-ina do popularnych NN i OE, bo
dodawanie kolejnego programu nie uśmiecha mi się wcale a wcale.

Pozdrawiam,
Robert

4. Data: 2002-09-26 10:16:52

Od: Figurine <f...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

NeoN napisał(a):
> Zalozylem filtry ale nie do konca spelniaja swoja role, poniewaz w
> adresach sa koreanskie krzaki.

A nie wystarczy podać 'gołego' adresu serwera pocztowego?
Przecież w nazwach serwerów nie ma znaków diakrytycznych.

Pozdrawiam,
Robert

5. Data: 2002-09-26 10:49:50

Od: NeoN <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Figurine wrote:
> A nie wystarczy podaae 'go3ego' adresu serwera pocztowego?
> Przecie? w nazwach serwerów nie ma znaków diakrytycznych.
>
> Pozdrawiam,
> Robert
O to chodzi, ze nie pomaga, sa takie listy z .com na koncu....

6. Data: 2002-09-26 11:13:39

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Figurine" <f...@N...onet.pl> napisał w wiadomości
> Ciekawe. Ja chętnie zapoznam się z tym. Tylko dobrze byłoby
> gdyby miał on postać plug-ina do popularnych NN i OE, bo
> dodawanie kolejnego programu nie uśmiecha mi się wcale a wcale.
-------------------------------
To nie jest plugin do jakiegokolwiek mailera. To jest program (co pragnę
podkreślić) "rozprawiający się ze spamem nie w naszym komputerze, ale na
_serwerze gdzie mamy konto_. Dotąd ja takiej możliwości nie miałem.
Najważniejsze, że nadawca spamu z pomocą naszej interwencji dostaje
komunikat, że nasz adres jest nieważny (odrzucona przez nasz serwer poczta)
i w takim przypadku najczęściej usuwa ręcznie (albo przy pomocy skryptu)
nasz adres jako niedoręczalny, a przecież o to nam chodzi żeby "oczyścić"
nasz adres przed niechcianymi nadawcami. Niczego nie musimy kasować:
wystarczy że zaznaczymy odpowiednie pole, żeby poczta była odrzucona z
serwera i następnie skasowana w naszym boksie pocztowym na serwerze, który
odbiera naszą pocztę.
Ja też dostaję sporo "chłamu" z Chin, Korei i Tajwanu i mam nadzieję że
zrobię z tym porządek, bo jak wyprowadzało mnie to z równowagi , to nie
muszę tłumaczyć nikomu kto codziennie zalicza takie "badziewie". Przy tym
wszystkim na ogół sieci dalekowschodnie nie "bawią się" w takie służby jak
"abuse" i spamerzy robią co im się żywnie podoba...
Program jest o tyle fajny, że po zaznaczeniu wiadomości, które
zakwalifikowaliśmy jako spam, otwiera naszego domyślnego mailera, żebyśmy
mogli sobie odebrać pocztę którą chcemy mieć...
Poza tym, komu się taki program nie spodoba nie musi go wcale używać. Ja w
krótkim czasie 2-3 dni stałem się jego entuzjastą.
Jedna tylko uwaga. Program jest freeware, ale ma przewijający się nagscreen
o tym żeby zapłacić datek 3 dolce jeśli komuś ten program przypadł do gustu.
Żeby to zlikwidować, można znaleźć krak (patch) na google.com. ale jakby się
miało trochę szmalu to warto byłoby autorowi dać te 3 dolce, tyle tylko, że
u nas taka przesyłka kosztowałaby z 10 dolców, a próba wysłania listem
kończy się tym, ze na poczcie w Warszawie list okradną. (ostatnio dostałem
listy z Brisbane - Australia i Berlina i obydwa były rozbebeszone. Oni tam
na poczcie już mają taką pieczątkę dla złodziei, że przesyłka została
uszkodzona poza granicami RP... ciekawe...)
Pozdrawiam i raz jeszcze potwierdzam, że na Grupie nie będę podawał żadnych
linków do programu.

Zbig A Gintowt

7. Data: 2002-09-26 11:42:22

Od: "JC" <j...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Zbychu, poslij mi namiary na ten program.
Cieszylbym sie gdyby to była wersja niemiecka.

Jak masz do niego craka to dołącz.

pozdr. - Józek
__________________

8. Data: 2002-09-26 13:11:44

Od: Piotr Zawadzki <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Andrzej Gintowt wysłał na grupę pl.soc.inwalidzi wiadomość
<amufrl$ncp$1@news.tpi.pl>, na którą niniejszym odpisuję:

(...)
> [...]
>które będą sobie tego życzyły (może zresztą ten program jest już znany, a

Proszę, podaj na grupie nazwę i źródło tego programu. Bez przesady,
nie sądzę, aby ktokolwiek się obraził za coś takiego - każdy przecież
ma problemy ze spamem. Skoro nie jesteś związany z firmą produkującą
tę aplikację, trudno tu mówić, że sam wysyłasz spam - w każdym bądź
razie ja proszę o namiary na ten program.

Z poważaniem
Piotr Zawadzki
http://irss.and.pl
GG2993226

--
Już samo zdrowie jest zwycięstwem

9. Data: 2002-09-26 18:16:55

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zawadzki" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tę aplikację, trudno tu mówić, że sam wysyłasz spam - w każdym bądź
> razie ja proszę o namiary na ten program.
-----------------------
Wybacz Piotr, mam swoje zasady i jestem wystarczająco stetryczały żeby przy
nich pozostać. W związku z powyższym przesyłam ci na priv standardowy tekst,
który musiałem sobie zredagować, bo zainteresowanie tym softem okazało się
być spore.
Pozdrawiam
Zbig A Gintowt

10. Data: 2002-09-26 20:33:47

Od: Piotr Zawadzki <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Andrzej Gintowt wklepał pracowicie (bo już po wakacjach):

> [...]
>który musiałem sobie zredagować, bo zainteresowanie tym softem okazało się

Dziękuję, już go dostałem. A co do "zasad" i "stetryczenia", to
zupełnie niepotrzebnie się tym przejmujesz, ponieważ _absolutnie_ nie
można traktować twojego maila jako spam, ponieważ: 1. program jest
freeware'owy, 2. nie masz z jego polecania żadnych korzyści (tylko
kłopoty związane z wysyłaniem informacji na priv), 3. robisz nam
dobrze polecając coś sprawdzonego i chroniącego przed niechcianymi
przesyłkami, na które już niejeden grupowicz narzekał a którego
wszyscy(?) nie lubią.

Przy okazji sobie zainstaluję tego MailWashera i sprawdzę, tym
bardziej, że od kilku już tygodni noszę się z zamiarem zmiany adresu
(tego, spod którego piszę choćby tutaj), bo wszelkie "tradycyjne"
sposoby już zawodzą i spam już mi żyć nie daje :-\

Z poważaniem
Piotr Zawadzki

--
Już samo zdrowie jest zwycięstwem