Re: Sposób na wkucie co by w nocy o północy

From: zażółcony <r...@c...op.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Sposób na wkucie co by w nocy o północy
Date: Wed, 30 Jan 2013 13:21:36 +0100

W dniu 2013-01-30 00:42, Przemysłąw Dębski pisze:
> Jest problem. Potrzebuję wkuć na pamięć pewną tabelkę o złożoności
> powiedzmy tablicy Mendelejewa. Wartości w tabelce tworzą pewną
> zależność. Nie jest to zależność stricte matematyczna, coś na zasadzie
> sekwencji elementów. Problem polega na tym, że potrzebuję znać każdy
> element tej tabelki w oderwaniu od otoczenia. Posłużę się przykładem.
> Chcemy opanować tabliczkę mnożenia tak aby na każde pytanie mieć gotową
> odpowiedź. Jeśli spytają nas ile to jest 8*8, to od ręki musimy wiedzieć
> że to jest 16.2, a nie dedukować w stylu 8*8 to 7*8+8 bo akurat
> [...]

Jesteś tu i widzisz mnie ? Mój serwer chyba trochę niszowy jest i część
osób nie widzi postów...

Generalnie da się to zrobić dość elegancko, korzystając np. z metody
Wojakowskich.

Musisz wpierw cyfry przełożyć na obrazki.

Np. wg. takiego schematu:
0 - z
1 - j
2 - d
3 - t
4 - cz
5 - s
6 - b
7 - ł
8 - f
9 - g

Żeby z liczby 15 zrobić obrazek - składasz sobie jakiś wyraz, zazwyczaj
korzysta się z szablonów, ale bez problemu możesz sobie sam wymyślić,
np. JuStynka (i tu przed oczami staje Ci ta ...).

Potem się zastanawiasz, co ta Justynka ma na sobie albo trzyma w rękach,
np. ma na sobie tylko SweTerek, co oznacza liczbę 53.

Tak zapamiętujesz przyporządkowanie 15 -> 53.
Musisz sobie tylko poświeczyć pierwszy krok - czyli jak z liczby przejść
na symbol (indeks w tablicy), stworzyć jakiś własny ciąg indeksów, np.
Jar - 1
Dach - 2
Tor - 3
JaJko - 11
JuDasz - 12
..
DaCZa - 24 ....

Potem pod te indeksy możesz sobie podklejać cokolwiek