Sprawa zmian w systemie emerytalnym

241. Data: 2011-01-30 12:51:08

Temat: Re: Sprawa zmian w systemie emerytalnym
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-30 13:38, medea pisze:

> Jeśli nie chce, nie daje. I w ten sposób jasno deklaruje, czy jest
> członkiem danego Kościoła, czy nie.

Zdaje się, że się wtedy mocno szeregi wiernych przerzedziły. U nas
pewnie musiałoby się mieć poświadczenie o apostazji, żeby nie płacić.
Podobnie jak z pomysłem pobierania abo rtv przez urząd skarbowy:
"zakładamy, że każdy, kto ma prąd, ma telewizor".

I tak, wtedy bym go dokonała, zadośćuczyniąc wielokrotnym prośbom Ikseli.

--
Pozdrawiam - Aicha

242. Data: 2011-01-30 12:52:38

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-30 13:51, Aicha pisze:

> [...]
> "zakładamy, że każdy, kto ma prąd, ma telewizor".
>
> I tak, wtedy bym go dokonała, zadośćuczyniąc wielokrotnym prośbom Ikseli.

... aktu apostazji, znaczy

--
Pozdrawiam - Aicha

243. Data: 2011-01-30 12:55:46

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... aktu apostazji, znaczy
>
> --
> Pozdrawiam - Aicha

Ja, ku swojemu zdumieniu należę, bo moi szanowni rodzice "zapisali mnie do
swojej parafii po przeprowadzce".
Po co to zrobili, do dziś pojęcia nie mam, ale powiem szczerze, że... jest
mi to obojętne (delikatnie mówiąc)

MK

244. Data: 2011-01-30 15:05:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jan 2011 10:24:29 +0100, Przemysław Dębski napisał(a):

> To głupio nie chcesz. Bardziej by Ci się opłacalo nie chcieć by Twoje
> pieniądze z których korzystasz w sklepie nie były podwójnie opdatkowane ;)

Nie sądzę - sklep płaci podatek od zysku. Niech płaci. Niby dlaczego ma nie
płacić, skoro ja go płacę.

Nie wiem, dlaczego moje pieniądze, tylko dlatego że znalazły się na INNEJ
(a nie mojej domowej) tacy z przeznaczeniem na moje potrzeby, miałyby być
opodatkowane podwójnie.

Póki co - moje pieniądze ofiarowywane moim dzieciom już przestały być
podwójnie opodatkowane i to mnie cieszy.

245. Data: 2011-01-30 15:09:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jan 2011 13:36:13 +0100, medea napisał(a):

> Mnie nie interesuje, dlaczego i po co daje dający, i czy w ogóle ma to
> robić. Ja piszę o biorącym - że powinien podatek zapłacić, jeżeli
> czerpie korzyść. Pal sześć składki na tzw. tacę, z której parafia się
> utrzymuje, ale zyski czerpane z wynajmu nieruchomości, czy innej
> działalności bynajmniej nie stricte duszpasterskiej w stylu biur
> podróży, usług hotelarskich (NB widziałaś, jakie ośrodki np, nad samym
> morzem ma Rydzyk?) powinny być jak najbardziej opodatkowane.
>
> Ewa

Partie są?

246. Data: 2011-01-30 15:09:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jan 2011 13:38:11 +0100, medea napisał(a):

> Jeśli nie chce, nie daje. I w ten sposób jasno deklaruje, czy jest
> członkiem danego Kościoła, czy nie.

Nie, nie to jest wykładnikiem członkostwa w Kościele.

247. Data: 2011-01-30 15:30:40

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-30 16:09, Ikselka pisze:

> Nie, nie to jest wykładnikiem członkostwa w Kościele.

Dobrze wiesz, o co chodzi - tylko ten, kto deklaruje, że przynależy do
Kościoła, równocześnie zobowiązuje się do płacenia nań. Jeżeli ktoś nie
chce należeć, nie musi też płacić. Nie wiem, jak rozwiązuje się kwestię
tych, którzy chcą należeć, ale nie mogą/nie chcą płacić.

Ewa

248. Data: 2011-01-30 15:32:43

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-30 13:42, Chiron pisze:

> [...]
> im poparcie emerytów i rencistów- którzy przez to w starych blokach
> płacą relatywnie małe czynsze. Jeśli ktoś chce tam zrobić wspólnotę-
> to nie ma poparcia, bo przecież wspólnota to podwyżka czynszu. Problem
> pojawia się więc w momencie, jak nie ma wspólnoty- a spółdzielnia w
> końcu bankrutuje. Tylko ludzie ci na ogół nie chcą przyjąć takiej
> ewentualności do świadomości: myślą sobie, że ich to nie spotka-
> pożyją już niedługo. Przykre. I tak wygląda system socjalistyczny w
> małej społeczności: na tym wszystkim pasie się gromada sępów.

W mniejszej grupie zawsze jest łatwiej się dogadać i sprawować kontrolę
nad wydatkami. W większej o wiele łatwiej z kolei ukryć wszelkie
nieprawidłowości, które rozchodzą się "po kościach", bo odpowiedzialność
się rozmywa.

Ewa

249. Data: 2011-01-30 15:37:57

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Partie są?

A prowadzą działalność dochodową?
Zresztą nie wiem, jak to jest, ale chyba osoby zatrudnione w ośrodkach
partyjnych na różnych stanowiskach mają umowy o pracę i płacą normalnie
podatki. No i partie zdają przecież sprawozdania finansowe.

Ewa

250. Data: 2011-01-30 15:56:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jan 2011 16:30:40 +0100, medea napisał(a):

> Dobrze wiesz, o co chodzi - tylko ten, kto deklaruje, że przynależy do
> Kościoła, równocześnie zobowiązuje się do płacenia nań.

Nieprawda. Nigdzie nie ma takiego zobowiązania.

> Jeżeli ktoś nie
> chce należeć, nie musi też płacić.

To zupełnie jak w polityce, nie? :-)

> Nie wiem, jak rozwiązuje się kwestię
> tych, którzy chcą należeć, ale nie mogą/nie chcą płacić.

No i własnie tutaj sama rozłożyłaś na łopatki swoją tezę "...tylko ten, kto
deklaruje, że przynależy do Kościoła, równocześnie zobowiązuje się do
płacenia nań".
Bo tej kwestii się NIE ROZWIĄZUJE.

wierzyc, nie wierzyc...
Nierozumiem tej wyrozumiałości
Lepiej nie zachowujcie wstrzemięźliwości.
Histeria, niedaleka przyszłość.
U wróżki