Środki znieczulające

1. Data: 2003-12-08 22:30:46

Temat: Środki znieczulające
Od: "AndrzejP" <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Zwracam się z prośbą o wskazanie dobrego i taniego środka znieczulajacego ból.
Informacja potrzeba mi jest ze względu na czekający mnie zabieg u stomatolaga!
Myślę że rozumiecie mój wielki problem!Dziękuję za wszelkie rady.
Pozdrawiam AndrzejP.

2. Data: 2003-12-08 22:49:53

Temat: Re: Środki znieczulające
Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AndrzejP" <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
stomatolaga!
> Myślę że rozumiecie mój wielki problem!Dziękuję za wszelkie rady.

Poproś stomatologa żeby dał Ci zastrzyk znieczulający przed zabiegiem
(zwykle jest to dodatkowo płatne) bo nie masz ochoty żeby Cie bolało.
Zazwyczaj nie ma z tym problemu. A jeżeli będzie boleć kiedy minie
znieczulenie, to jakiś preparat z ibuprofenem lub naproksenem , nie będę
siać
kryptoreklamy ;) nazwami leków.
Pozdrawiam,

Wojtex

3. Data: 2003-12-14 14:20:15

Od: Andrzej <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"AndrzejP" <c...@W...gazeta.pl> wrote

> [...]
>Informacja potrzeba mi jest ze względu na czekający mnie zabieg u stomatolaga!
>Myślę że rozumiecie mój wielki problem!Dziękuję za wszelkie rady.

Tramal w dawce 200-400mg.
Badz morfina dozylnie.

Andrzej

4. Data: 2003-12-14 19:40:15

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej wrote:

> Tramal w dawce 200-400mg.
> Badz morfina dozylnie.

tramal badz morfina nie zmniejsza bolu tak jak zmniejszy go znieczulenie
miejscowe, ktore jest bardziej bezpieczne niz to co wymieniles wyzej.
w sumie pacjent nie bardzo moze ingerowac w rodzaj znieczulenia, bo to
dobiera lekarz, ale znieczulenie artykainą byloby chyba najfajniejsze... ;))

--
milego dnia
adam, gg# 402495

5. Data: 2003-12-14 23:49:18

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> "AndrzejP" <c...@W...gazeta.pl> wrote

> Tramal w dawce 200-400mg.
> Badz morfina dozylnie.

Ludzie, opamętajcie się! Morfina dożylnie przy zwykłym zabiegu u dentysty?
Jeszcze nie spotkałem żeby dentysta dal/przepisał komuś morfine, nawet
doustnie.
Pozdrawiam,
Wojtex

6. Data: 2003-12-14 23:55:36

Temat: Re: ?rodki znieczulaj?ce
Od: Andrzej <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek G." <w...@m...pl> wrote

> [...]
>
>Ludzie, opamętajcie się! Morfina dożylnie przy zwykłym zabiegu u dentysty?
>Jeszcze nie spotkałem żeby dentysta dal/przepisał komuś morfine, nawet

Doustnie efekt bylby slaby bo morfina ma kiepska biodostepnosc oralnie.
Ale to ze dentysci nie wstrzykuja morfiny przed zabiegami uwazam za
skandal. Odpowiedni lek (silny przeciwbolowy) do odpowiedniej sytuacji -
tak powinny byc stosowane tego rodzaju leki. W jakiej niby sytuacji
(oprocz koncowych stadiow raka) wyobrazasz sobie jeszcze uzywanie
dozylne morfiny?

Andrzej

7. Data: 2003-12-15 08:40:45

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tak powinny byc stosowane tego rodzaju leki. W jakiej niby sytuacji
> (oprocz koncowych stadiow raka) wyobrazasz sobie jeszcze uzywanie

Czy Ty w ogole masz choc nikle pojecie o znieczulaniu????

Anka

8. Data: 2003-12-16 11:42:13

Od: "Wojtek G." <wojtekx(nospam)@mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tak powinny byc stosowane tego rodzaju leki. W jakiej niby sytuacji
> (oprocz koncowych stadiow raka) wyobrazasz sobie jeszcze uzywanie

Obecnie dostępne są bardzo skuteczne miejscowe środki znieczulające,
które wstrzykuje się w okolicę nerwów (w dziąsła i podniebienie).
Osobiście miałem tego typu zabiegi i naprawde nic nie boli nawet
przy wyrywaniu zębów trzonowych, no i nie potrzeba morfiny.
A morfinę stosuję się przede wszystkim w bólach nowotworowych,
ostrzych bólach pooperacyjnych, ewentualnie w cięższych obrażeniach
po wypadkach. Jej zastosowanie jest ograniczone w wielu przypadkach,
bo oprócz uzależnienia wywołuje depresję oddechową i to jest główny problem.
Pozdrawiam,
Wojtex

9. Data: 2003-12-17 08:24:58

Od: "AndrzejP" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Bardzo dziekuję za rzeczowe rady, naprawdę uratowały mi życie!
AndrzejP.
P.S.
Miło było czytać rózne opinie jakie sie pojawiły!
Dzięki!
Wesołych Świąt!!!

10. Data: 2003-12-21 01:37:43

Od: Andrzej <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>po wypadkach. Jej zastosowanie jest ograniczone w wielu przypadkach,
>bo oprócz uzależnienia wywołuje depresję oddechową i to jest główny problem.

Depresja oddechowa (dzialanie agonistyczne na receptor opiatowy mu2)
wystepuje WYLACZNIE przy zazyciu DUZEJ dawki. Wiec to nie jest problem.
Tak samo z uzaleznieniem - jednorazowe uzycie morfiny w przypadku
powiedzmy jakiegos zabiegu jeszcze nikogo nie uzaleznilo. No chyba ze
temu komus spodobaja sie "euforyczne" wlasciwosci opiatow (tym razem
dzialanie agonistyczne na mu1) - to wtedy juz jest problem indywidualny
natury psychologicznej, nie ma tu mowy o tradycyjnym uzaleznieniu
fizycznym.

Pozdrawiam
Andrzej

praca na mazurach