chcę otworzyć punkt apteczny

1. Data: 2003-12-06 19:12:59

Temat: chcę otworzyć punkt apteczny
Od: "m...@o...pl" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Chcę otworzyć punkt apteczny w niewielkiej miejscowości obok
przychodni. Właściwie jest to miasteczko nie ma 3000 miszkańców. Nie mam
żadnego związku z farmacją i orientacji jak to wszystko zorganizować? jakie
pierwsze kroki poczynić aby zrealizować to postanowienie? Jakie mogą być
koszty inwestycyjne? koszt leków? słyszałam że jest coś takiego jak
prowizja .... na jakiej zasadzie? Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam

2. Data: 2003-12-06 21:14:51

Temat: Re: chcę otworzyć punkt apteczny
Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie tak dawno był tu wątek o punktach aptecznych- poszukaj w archiwum.
możesz też obejrzeć tę stronę: http://www.apteka.biz.pl/apteka/index.jsp

3. Data: 2003-12-07 01:33:45

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> koszty inwestycyjne? koszt leków? słyszałam że jest coś takiego jak
> prowizja .... na jakiej zasadzie? Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam

Witam.
Myślę że powinieneś zacząć od dowiedzenia się w wojewódzkim
inspektoracie farmaceutycznym właściwym dla miejsca gdzie chcesz
otworzyć punkt, czy masz szansę otrzymać na na niego pozwolenie.
Dopiero później warto cokolwiek organizować.

Pozdrawiam,
Wojtex

4. Data: 2003-12-07 17:42:19

Od: j...@p...fm (Jacek O.) szukaj wiadomości tego autora

Wiesz, w sejmie wlasnie jest projekt ustawy, aby zakazac otwierania
aptek/punktow apt. przez osoby nie bedace farmaceutami. A ty wyjezdzasz z
czyms takim.
Proponuje nie odpowiadac temu panu na jeo pytania. Nasze srodowisko powinno
byc zwarte, aby nie dopuscic do przejecia rynku aptek przez w/w element.
Szanowny Panie, postaraj sie otworzyc kancelarie notarialna albo adwokacka
nie będąc prawnikiem. Nie ma takiej mozliwosci. A tym czasem apteke moze
otworzyc np. rzeźnik czy inż. mechanik.
Dlaczego? Dlatego ze my farmaceuci jestesmy za przeproszeniem, dupami i nie
potrafimy zadbac o wlasny interes. Pozwalamy sie pomiatac rzeźnikom czy
innej swołoczy.
Bez pozdrowien

Informacje lokalne w portalu INTERIA.PL >>> http://link.interia.pl/f1789

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.sci.farmacja

5. Data: 2003-12-07 21:10:44

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek O. wrote:
> [...]
> Dlaczego? Dlatego ze my farmaceuci jestesmy za przeproszeniem, dupami
> i nie potrafimy zadbac o wlasny interes. Pozwalamy sie pomiatac

no, toś Panie Jacku wyskoczyl. sam piszesz ze farmaceuci to dupy, a tu
jeszcze wychodzi ze niewychowane, przynajmniej coponiektorzy. chlopak
przyszedl na liste, grzecznie zapytal, a ty wkurzony na caly swiat ze kasa
ze skladek idzie na samochody prezesow Izb a nie na aktywny i udany lobing
smarujesz cos takiego. wiesz, mgr przed nazwiskiem nie czyni cie wzorem
kultury i dobrego wychowania, ale do czegos zobowiazuje.

ehh, szkoda gadac.

--
milego dnia
adam, gg# 402495

6. Data: 2003-12-07 22:19:31

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek O." <j...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
nie
> potrafimy zadbac o wlasny interes. Pozwalamy sie pomiatac rzeźnikom czy

Ja myślę że to można było wyrazić bez obrażania kogokolwiek, sam będąc
farmaceutą czuje się zażenowany ...

Wojtex

7. Data: 2003-12-08 07:18:56

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek G." <w...@m...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jacek O." <j...@p...fm> napisał w wiadomości
> Ja myślę że to można było wyrazić bez obrażania kogokolwiek, sam będąc
> farmaceutą czuje się zażenowany ...

Taka prawda.

A co do odpowiedzi to już ktoś napisał: wizyta w woj. inspektoracie
farmaceutycznym i wszystko jasne.

--
Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl

8. Data: 2003-12-09 12:37:14

Od: "Wojtek K." <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> smarujesz cos takiego. wiesz, mgr przed nazwiskiem nie czyni cie wzorem
> kultury i dobrego wychowania, ale do czegos zobowiazuje.

Niestety ma rację.

Hi!

W społeczeństwie nadal panuje przekonanie, że na aptece można dobrze
zarobić. Przykład --> Proszę bardzo: gdy spółdzielnia od której
wynajmowaliśmy lokal dowiedziała się, że otwieramy w nim aptekę od razu 5x
podniosła nam czynsz. Na moje pytanie z jakiej racji - odpowiedź była prosta
w stylu "przecież otwieracie aptekę - będziecie leżeć na pieniądzach i
jeszcze się burzycie. Jeśli się wam nie podoba to spływajcie".
W tej chwili w obszarze o promieniu 1km mamy ponad 10 aptek w tym w
ciągu jednej ulicy 5 !!!!!!

Winę za taką sytuację (a nie jest to jeden przypadek) ponosimy MY -
dlaczego ano dlatego, że NIE POTRAFIMY skutecznie przeciwstawić się
wszechpanującej ZGINILŹNIE MORALNEJ osób stanowiących prawo nas dotyczące.
Ciekawe czym kierowała się moja RIA podnosząc składki do 50zł (a do 100
dla kierowników) - Może przyszedł czas na wymianę samochodów??
W obecnej sytuacji gospodarczej - CIĄGŁE OBNIŻANIE płac w farmaceutom
przez właścicieli aptek - składki POWINNY BYĆ OBNIŻONE lub w ogóle
ZNIESIONE.

--
Wojtek K.
GG: 1202949

ps.

1) Ktoś kiedyś wyliczył, że dla jako takiego prosperowania aptek powinno
na 1 aptekę przypadać MIN. 5000 pacjentów. Np. w moim rejonie ta średnia
jest 10x mniejsza.
2) Dzięki 1) BARDZO ZŁA KONDYCJA FINANSOWA APTEK POCIĄGA ZA SOBĄ
HURTOWNIE FARM.(które sprzedając leki MUSZĄ KREDYTOWAĆ APTEKI) TE NIE
SPŁACAJĄC HURTOWNI ciągną je W DÓŁ ZA SOBĄ I TAK W KÓŁKO MACIEJU.

9. Data: 2003-12-09 13:52:53

Od: "Wojtek G." <wojtekx(nospam)@mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojtek K. <w...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:br4fju$458$...@S...icm.edu.pl...
> [...]
> W obecnej sytuacji gospodarczej - CIĄGŁE OBNIŻANIE płac w farmaceutom
> przez właścicieli aptek - składki POWINNY BYĆ OBNIŻONE lub w ogóle

Witam,
Racja, nie racja a kwestia kultury dyskusji to inna sprawa.
Ale wracjąc od meritum to faktycznie w społeczenstwie jest mocno ugruntowany
pogląd, że apteka to żyła złota. I właśnie to spowodowało że kto żyw chciał
otwierać aptekę, bo to przecież taki sklep tylko większe zyski :(
Do niektórych dopiero potem dochodzi, że muszą spełnić 100k wymagań, często
kosztownych,
nie mogą w dowolny sposób kształtować cen i zysków ( bo część urzędowych ).
I w dodatku w aptece musi być cały czas choć 1 magister a to przecież
kosztuje.
O izbach aptekarskich nic nie piszę, bo u nas wybrano na Prezesa
rozsądnego faceta, który od lat prowadzi serwis www.farmacja.pl
i ma dużo ciekawych pomysłów - mam nadzieję że się u nas poprawi.
Pozdrawiam,
Wojtex

10. Data: 2003-12-09 14:01:51

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:br4fju$458$1@SunSITE.icm.edu.pl,
niejaki(a): Wojtek K. z adresu <w...@s...pl> napisał(a):

> Niestety ma rację.

w cyzm ma racje? w tym ze jest chamem odpowiadajac w ten sposob na list?
publicznie?

> [...]
> leżeć na pieniądzach i jeszcze się burzycie. Jeśli się wam nie podoba
> to spływajcie". W tej chwili w obszarze o promieniu 1km mamy

no ale do czego zmierzasz? przeciez sa wolne czynsze, nie ma gornej granicy,
decyduje rynek. trzeba bylo zawrzec umowe wstepna, ktora gwarantowalaby
niezmienialnosc czynszu powiedzmy przez lat 5, z korekta do inflacji wg GUS
( z reguly takie umowy tak maja) podnoszenie/obnizanie wteyd nie wchodzi w
gre, a napewno nie 5 razy. fakt ze kazda umowe mozna wypowiedziec w jakims
tam terminie (3 miesiace?) stawia w korzystnej sytuacji jednak spoldzielnie,
no ale w koncu wlasciciel nieruchomosci tez ma swoje zdanie na temat co w
tym lokalu moze byc, a czego byc nie powinno.

> farmaceutom przez właścicieli aptek - składki POWINNY BYĆ OBNIŻONE
> lub w ogóle ZNIESIONE.

tak, przy zniesionych skladkach budzet izb wynosilby cos w okolicach zera.
gratulacje za myslenie. a raczej jego brak.

adam

Ile jest magnezu w...magnezie ?
zdolnosci umyslowe...
małe pytanko ale bardzo ważne ..