Stacja zmiekczania wody

1. Data: 2009-03-04 06:13:38

Temat: Stacja zmiekczania wody
Od: mmak <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zastanawiam sie nad zakupem po ostatniej awarii pieca gazowego
viessmann 222 z zasobnikiem (oj bedzie kosztowac czyszczenie z
kamienia), w mojej miejscowosci jest b.twarda woda i nawet polecili mi
to urzadzenie serwisanci, prosze o porady w temacie - czy warto, jesli
tak to na jakie urzadzenia warto zwrocic uwage, ile moze kosztowac
montaz, jak droga jest eksploatacja - tylko sol? (mozna uzywac taka
jak do zmywarki? w sensie granulki), o co jeszcze powinienem spytac?

pozdr

2. Data: 2009-03-04 07:34:35

Temat: Re: Stacja zmiekczania wody
Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

stacja to 2000-3000
montaz zrobilem sam, sól to jakies 30 zl na 2-3 miesiace
do zmywarki juz soli nie daje
zaluje tylko, ze tak dlugo sie meczylem z twarda woda a wystarczylo kupic filtr
:)

3. Data: 2009-03-04 07:43:05

Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gasper pisze:
> [...]
> do zmywarki juz soli nie daje
> zaluje tylko, ze tak dlugo sie meczylem z twarda woda a wystarczylo
ja tez potwierdzam
kupiłem takie coś, ok 3000zł
inna kultura mycia ;)

jedyny minus to woda tak miękka ze mydło z rąk nie chce sie zmyć

michał

4. Data: 2009-03-04 09:17:36

Od: "glang" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja tez potwierdzam
> kupiłem takie coś, ok 3000zł
> inna kultura mycia ;)
> jedyny minus to woda tak miękka ze mydło z rąk nie chce sie zmyć

pochwalcie się konkretami
pzdr
GL

5. Data: 2009-03-04 09:22:35

Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

glang pisze:

> pochwalcie się konkretami
> pzdr
> GL
ja mam coś takiego

http://www.global.com.pl/index3.inc.php?go=5&op=1&og
=30

kupuje sól i wszystko gra

michal

6. Data: 2009-03-04 10:28:16

Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Usrobo pisze:

> jedyny minus to woda tak miękka ze mydło z rąk nie chce sie zmyć

Dziwne. Afair to miękka woda nie pozostawia osadów z mydła.

--
<<śmierć wegetarianom>>
to powiedział *hephalump*

7. Data: 2009-03-04 11:12:15

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hephalump" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

> Dziwne. Afair to miękka woda nie pozostawia osadów z mydła.

jak sie dobrze spłucze :)
zaletą miekkiej wody jest to, że można do prania, mycia itd. używać mniej
środków czystości przy tej samej skuteczności

8. Data: 2009-03-04 13:11:48

Od: "Maciej" <m...@u...math.uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jedyny minus to woda tak miękka ze mydło z rąk nie chce sie zmyć
>

> michał

Wydaje mi sie, ze to nie mydlo, tylko miekka woda daje takie "sliskie"
uczucie. Ja sie juz przyzwyczailem, ale faktycznie na poczatku takie dziwne
uczucie bylo.
Maciej

9. Data: 2009-03-04 15:46:10

Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Maciej wrote:

> Wydaje mi sie, ze to nie mydlo, tylko miekka woda daje takie "sliskie"
> uczucie. Ja sie juz przyzwyczailem, ale faktycznie na poczatku takie
> dziwne uczucie bylo.

Zmiękczacz jest źle wyregulowany. Możesz ustawić większą twardość wody.

pozdrawiam Piotr

10. Data: 2009-03-04 16:19:33

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Usrobo wrote:
> ja tez potwierdzam
> kupiłem takie coś, ok 3000zł
> inna kultura mycia ;)
>
> jedyny minus to woda tak miękka ze mydło z rąk nie chce sie zmyć

może jednak trzeba wyregulować tę stację. W tych z BIMsa jest z tyłu na
zespole przyłączanym taka śrubka którą jest ustawia ile wody twardej ma
przechodzić tak zęby woda miała kilka stopni twardości.

zbyt miękka nie nadaje sie do używania.

Oznaczenia gwitnow w zarowkach
Hint ku czystszej szybie kominka :)
bosch kgs36x91