Starość

21. Data: 2010-09-07 09:53:31

Temat: Re: Starość
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 6 Sep 2010 16:41:20 +0200, Panslavista napisał(a):

> Ma. Ponieważ nie opiera sie na naukach Jezusa i apostołów, a na "ojcach
> kościoła"...

"Nauki" aby nie być martwe, muszą się rozwijać, mieć kontynuatorów. Jak
wszystkie inne.

22. Data: 2010-09-07 09:57:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 6 Sep 2010 20:41:35 +0200, Nowy lepszy tren R napisał(a):

> Był to dzień 06-wrzesień-10, kiedy koleszka otworzył usta i usenet
> napełnił się słów muzyką:

> Oczywiście że zrobi co uważa.
> Ale czasem warto komuś coś obiecać i to spełnić.
> Nawet jeśli się do końca nie jest o tym przekonanym.
> Wiesz, to bardzo buduje więzi.

Jest odwrotnie: muszą być najpierw więzi, aby chcieć coś komuś obiecywać i
chcieć to spełniać. Pani w kiosku jakoś Ci niczego obiecywać nie chce.

23. Data: 2010-09-07 09:59:49

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Nauki" aby nie być martwe, muszą się rozwijać, mieć kontynuatorów. Jak
> wszystkie inne.

Błąd wynikający z niewiedzy. To są dogmaty religijne jak aksjomaty.

24. Data: 2010-09-07 10:00:47

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pani w kiosku jakoś Ci niczego obiecywać nie chce.

Tego nie byłbym taki pewien...

25. Data: 2010-09-07 10:08:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 7 Sep 2010 10:32:39 +0200, Odmieniony Druch napisał(a):

> Uderza mnie to ze wiele osob widzi to tak negatywnie albo
> podejrzliwie (ten chrzest).

Tak, ja go tak (tzn podejrzliwie i negatywnie) widzę, a dokładniej - jako
kamuflaż bardzo dobrze sobie gdzies tam w głębi uświadamianych osobistych
dążeń i przekonań Pauliny, ubranie ich w pozory powodowania się jedynie
pragnieniami Babci. Wszystko dlatego, że własna sytuacja osobista i
wypowiadane na zewnątrz deklaracje w odniesieniu do wiary i Kościoła na
tyle się kłócą z tym, co wewnątrz, że dla uniknięcia tego typu rozterek
lepiej "zwalić" WŁASNĄ decyzję o chrzcie dziecka na "robimy według życzenia
Babci" - czyli wilk syty, i owca cała.

26. Data: 2010-09-07 10:33:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 7 Sep 2010 11:59:49 +0200, Panslavista napisał(a):

> Błąd wynikający z niewiedzy.

Czyjej niewiedzy? Mojej? - jesteś doprawdy śmieszny.

> To są dogmaty religijne jak aksjomaty.

Z którym dogmatem kłoci się instytucja rodziców chrzestnych?

27. Data: 2010-09-07 10:34:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 7 Sep 2010 12:00:47 +0200, Panslavista napisał(a):

> Tego nie byłbym taki pewien...

Na pewno swego dziecka nie ochrzci dla szeregowego klienta.

28. Data: 2010-09-07 11:24:34

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tyle się kłócą z tym, co wewnątrz, że dla uniknięcia tego typu rozterek
> lepiej "zwalić" WŁASNĄ decyzję o chrzcie dziecka na "robimy według

Czyli wbrew mężowi...

29. Data: 2010-09-07 11:29:17

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyjej niewiedzy? Mojej? - jesteś doprawdy śmieszny.

> Z którym dogmatem kłoci się instytucja rodziców chrzestnych?

Przecież napisałem, a Tobie kolejny raz.
To jest logiczny ciąg i dlatego został tak, a nie inaczej powiedziany 2000
lat temu:
"kto uwierzy, ochrzci się, zbawiony będzie".

Chrzest dziecka nie wypełnia tych warunków sine qua non, dziecko nie wierzy,
nie może wiary wyznać i podjąc zobowiązanie do życia bez grzechu po obmyciu
z grzechów dotychczasowych. Takie wyznanie i deklarację może podjąć tylko
człowiek dorosły, pełni sił umysłowych.

30. Data: 2010-09-07 11:31:26

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na pewno swego dziecka nie ochrzci dla szeregowego klienta.

Chyba, że klient oświadczył się był (byłem ongiś świadkiem takich
oświadczyn) i postawił warunki - ślub kościelny i chrzciny...

Jak wyzbyć się emocji? Zacznij prace w korporacji!
Uroda świata
Re: Wnerw
Bardzo Wazne Info dla Panslavisty
Coby nie przeoczyć