Starość

41. Data: 2010-09-07 16:02:04

Temat: Re: Starość
Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:i65mvo$3n4$1@mx1.internetia.pl...

> Ale pamiec nie przeminie, potopowa ilosc wody musi miec straszna ilosc
> pamieci.
Hah, ten to nigdy nie popuści :-),
MK

42. Data: 2010-09-07 16:44:46

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vilar" <v...@u...to.op.pl> napisał w wiadomości

> Hah, ten to nigdy nie popuści :-),

Ja?

43. Data: 2010-09-07 16:46:34

Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Vilar" <v...@u...to.op.pl> napisał w wiadomości

> Ja?

Niewinny jak rekin :-P

44. Data: 2010-09-07 16:50:07

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niewinny jak rekin :-P

Jak kretyn.

45. Data: 2010-09-07 16:53:29

Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak kretyn.

Chciałoby się.
Doczytałeś do końca felieton Awdiejewa?
Zacytował tam Leca: "Zawsze, kiedy człowiek zaczyna wątpić w siebie, palnie
takie głupstwo, które go zachwyca".

Bycie błaznem to przywilej
A o to stanowisko trwają długotrwałe i zażarte boje.

.....bo daje największą wolność....

MK

46. Data: 2010-09-07 17:50:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 7 Sep 2010 18:00:58 +0200, Vilar napisał(a):

> Szczególnie "zdębiał mnie" dogmat o (poczekaj,
> sprawdzę dokładnie brzmienie, żeby nie przekręcić) Niepokalanym Poczęciu
> Najświętszej Maryi Panny.
> Normalnie majstersztyk.
> (jak obijał mi się o uszy, myślałam, że chodzi o poczęcie Jezusa.
> Ale nie, Maria też musiała być niepokalana i święta.
> Domyślam się, że ma to związek z uznaniem kobiety za źródło wszelkiego zła i
> nieczystości).

Nie: tylko i wyłącznie z pragmatyką - zdobyciem maksymalnej pewności, że to
konkretne dziecko będzie dzieckiem tego konkretnego ojca (w szczególności
Boga), bo nigdy nie ma takiej pewności, jeśli kobieta nie jest dziewicą w
momencie poczęcia. I jest to zwyczajna, logiczna zasada życiowa, którą
kierowano się (i nadal się kieruje) i powinno kierować. Jesli kobieta nie
jest dziewicą, mężczyzna nie ma pewności, że dziecko w jej łonie jest
akurat jego. Kiedyś nie było testów genetycznych. A i dziś NAPRAWDĘ
kochający meżczyzna niekoniecznie ich zażąda, będzie wolał żyć w
nieświadomości, niż zranić ukochaną niesłusznymi (albo słusznymi)
podejrzeniami.
Tak więc w sytuacjach kardynalnych pewność ojcostwa bez ranienia uczuć
kogokolwiek można mieć jedynie płodząc dziecko z dziewicą.

> W sumie fascynująca lektura budząca wiele skojarzeń.
>
> MK
>
> PS. czasami dochodzę do wniosków, że Bóg jest dla kościołów
> tylko......pretekstem.

Nie wnikam w to głębiej albo i wcale, a też mam takie wrażenie czasem albo
i często. Może obrona przed zwątpieniem w takich chwilach TO jest właśnie
ta próba, którą mam przejść zwycięsko. A jeśli nie ma mowy o próbie, jeśli
nawet to pretekst, stek bzdur... to czy naprawdę coś tracę? Nie zauważyłam
:-)

47. Data: 2010-09-07 17:51:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 7 Sep 2010 18:02:04 +0200, Vilar napisał(a):

> Hah, ten to nigdy nie popuści :-),
> MK

Woda mu się na pamięć rzuciła.

48. Data: 2010-09-07 17:56:32

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Woda mu się na pamięć rzuciła.

Mocne, naprawde mocne.

49. Data: 2010-09-07 18:50:36

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> lepiej "zwalić" WŁASNĄ decyzję o chrzcie dziecka na "robimy według życzenia

Obietnica dana babci nie została złożona pod wpływem jej pragnień, ale
dzięki rozmowie z nią, czym jest chrzest.
Nigdy nie przestałam wierzyć w Boga. Moje osobiste przekonania i dążenia
kolidują z obecnym kształtem Kościoła. Stąd dotychczasowy opór przed
chrztem. Babcia potrafiła ten opór przełamać, pokazując co tak naprawdę
jest ważne.
Gdybym postępowała w życiu, kierując się zasadą wilk syty i owca cała,
ochrzciłabym dzieci już dawno, zapewniając otoczeniu święty spokój.

--

Paulinka

50. Data: 2010-09-07 18:58:28

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-09-07 19:50, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> Tak więc w sytuacjach kardynalnych pewność ojcostwa bez ranienia uczuć
> kogokolwiek można mieć jedynie płodząc dziecko z dziewicą.

No ale to sporo szczęścia trzeba mieć, żeby tak trafić od pierwszego
strzału.

Qra
--
Piszę na newsach od lat, mając na względzie poziom interlokutorów.
Używam prostych zdań z jednym podmiotem i jednym orzeczeniem.

Jak wyzbyć się emocji? Zacznij prace w korporacji!
Uroda świata
Re: Wnerw
Bardzo Wazne Info dla Panslavisty
Coby nie przeoczyć