Starzec przed telewizorem

1. Data: 2006-02-11 15:06:48

Temat: Starzec przed telewizorem
Od: Wojtek <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zastanawia mnie, jak to się dzieje, że inteligentni ludzie, osiągając pewien
wiek uzależniają się całkowicie od radia lub telewizji. Albo i od tego i od
tego.

Kiedyś stało się cos takiego z moją ciotką. Niedawno z moją matką. Wygląda
to trochę na szaleństwo: radio w łazience, kuchni. Do tego w dwóch pokojach
para: radio - telewizor. Zawsze cos gra od rana do wieczora. Często gra też
w nocy. U mnie króluje Tok FM i TVN.

Nie jest to raczej skleroza, nie jest to też objaw opuszczenia, choć z
pewnością jest to przejaw totalnej ucieczki od życia.

Czy da się coś z tym zrobić ?

Pozdrawiam.

--
wd.

2. Data: 2006-02-12 13:32:34

Temat: Re: Starzec przed telewizorem
Od: "do_mi" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

> Nie jest to raczej skleroza, nie jest to też objaw opuszczenia, choć z
> pewnością jest to przejaw totalnej ucieczki od życia.

Ja uwazam, ze jest to raczej ucieczka przed samotnoscia.
Zauwaz, ze wiekszosc ludzi starszych zyje w ten sposob.
Ich zycie sklada sie glownie z chodzenia do kosciola, ogladania TV, no i
spania,
choc seniorzy nie potrzebuja tyle snu co np. mlodzi, ale za to chetniej
ucinaja
sobie poobiednia drzemke i pewnie to wplywa na ich niskie zapotrzebowanie
snu.

W ogole demencja starcza jest okropna. Czlowiek pryczeje, nabywajac przy tym
roznych dziwactw - m.in. ogladanie TV i sluchanie radia; nie wspominajac o
tzw.
wygodnictwie i przyzwyczajeniach oraz rutynie w jaka sie popada.
Nie wiem czy zauwazyles, ale czesto ten telewizor i to radio gra, ale w tle.
Ci ludzie nie przywiazuja zbytnio uwagi co w danym momencie leci w mediach.
Dla nich najwazniejsze jest aby cos gralo - w co od chwili do chwili mozna
sie
wschlucjac lub popatrzec, ale oni zajmuja sie miedzy czasie czyms zupelnie
innym.
To bezustanie grajace radio i wlaczony telewizor jest niczym innym jak tylko
"tlem"
do wykonywania innych rzeczy.

Sa jednak wyjatki, sprawni fizycznie i umyslowo do ostatnich swoich dni, ale
to rzadkosc.
Ludzkosc jednak ewoluuje i trudno sobie wyobrazic jak bedzie zyl i
zachowywal sie czlowiek
w podeszlym wieku za np. 100 lat.

Pozdro.
do_mi

3. Data: 2006-02-12 22:00:35

Od: Wojtek <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odpowiedź.

To co cały czas mnie zastanawia to pytanie, czy jest to przede wszystkim
kwestia fizjologiczna, czy psychologiczna. Bo mam wrażenie, że raczej to
drugie, co więcej znam ludzi ktorzy zachowują sie podobnie w dużo młodszym
wieku.

Z fizjologią trudno walczyć, z psychologią szansa jest ... .

w.

4. Data: 2006-02-13 04:14:32

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek; <43edfbe9$0$1461$f69f905@mamut2.aster.pl> :

> [...]
>
> Nie jest to raczej skleroza, nie jest to też objaw opuszczenia, choć z
> pewnością jest to przejaw totalnej ucieczki od życia.

Da [się zrobić] - przynajmniej teoretycznie [bo psychologiem i
specjalistą nie jestem]. To tak jak z papierosami - wpierw są sposobem
na zlikwidowanie niepokoju w wybranych sytuacjach życiowych, później
stają się metodą na zlikwidowanie niepokoju związanego z długotrwałym
paleniem ;). Wpierw zlikwidować niepokój, później powoli, ale
systematycznie uczyć życia bez tv/radia [czyli ograniczać], ewentualnie
dodawać nowe zajęcia i na ich korzyść ograniczać TV/radio.

Flyer

5. Data: 2006-02-13 11:02:11

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <...@...pl> napisał w wiadomości

Zeby odpowiedziec na Twoje pytanie, napisz, jak wg. ciebie powinni
sie Ci ludzie zachowywac. Byc bardziej aktywnymi?

Dalej - po co chcesz z tym wlaczyc? Fakt, radio w lazience to troche dziwne.

I jeszcze - ja nie znam takich osob, jak opisales. Wrecz przeciwne,
telewizji i radia
coraz mniej (nie dotyczy osob ktore z powodow fizycznych nie sa w stanie
wyjsc z domu,
wtedy TV i radio to dla nich jedna z rozrywek).

Wiec nie za bardzo zgodze sie z ogolnikiem ze "inteligentni ludzie,
osiągając pewien
wiek uzależniają się całkowicie od radia lub telewizji. "

Pozdrawiam,
Duch

6. Data: 2006-02-15 04:34:23

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek; <43efae5c$0$1456$f69f905@mamut2.aster.pl> :

> [...]
> wieku.
>
> Z fizjologią trudno walczyć, z psychologią szansa jest ... .

He? Źle rozróżniasz - w kontekście zapodania kwestii fizjologicznej
drugą kwestią jest kwestia językoznawcza - psychologia to obszar
nakładający się nieostro na obie dziedziny poznania. ;)

Flyer

Będąc dziś na imprezie ...
pl.sci.neuronauki
testy na plec mozgu
Wieczna gra w... karykatury TKM proroków! było: Re: rozmowy - partnerskie...
Depresja u kolegi. POMOCY.