Stelaż dla hortensji

1. Data: 2006-03-27 20:14:52

Temat: Stelaż dla hortensji
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie Grupowiczów,
Mam następujące pytanie (problem):
W ogrodzie mam hortensję (krzak), która w czasie rozkwitu płoży
się po ziemi na dość dużej powierzchni (2-3m2). Chciałbym krzak
ukształtować tak, by "poszedł" w górę.
Myślę, że czworoboczny stelaż o wysokości +/- 90 cm z poprzeczkami
co 20-30 cm rozwiązałby sprawę. Ma może ktoś doświadczenie z tego
typu konstrukcjami w przypadku hortensji?

Będę wdzięczny za każdą sugestię.

Pozdrawiam,
Marcin

2. Data: 2006-03-27 20:48:41

Temat: Re: Stelaż dla hortensji
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

W ogrodzie mam hortensję (krzak), która w czasie rozkwitu płoży
się po ziemi na dość dużej powierzchni (2-3m2). Chciałbym krzak
ukształtować tak, by "poszedł" w górę.

A czy to jest hortensja pnąca? czy też któraś z normalnych, tj, krzaczasto
rosnących?

Myślę, że czworoboczny stelaż o wysokości +/- 90 cm z poprzeczkami
co 20-30 cm rozwiązałby sprawę. Ma może ktoś doświadczenie z tego
typu konstrukcjami w przypadku hortensji?

Hortensji nie, ale przy bylinach się sprawdza...

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-03-28 06:23:55

Temat: Re: Stelaz dla hortensji
Od: "temper" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

>A czy to jest hortensja pnaca? czy tez któras z normalnych, tj, krzaczasto
>rosnacych?

Nie, to zwykly krzak.

> Hortensji nie, ale przy bylinach sie sprawdza...

Ok. Czyli chyba powinno sie udac?
Pozdr.,
Marcin

4. Data: 2006-03-28 07:19:32

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "temper" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
ps.com...

> Hortensji nie, ale przy bylinach sie sprawdza...

Ok. Czyli chyba powinno sie udac?

Jesli stelaz bedzie odpowiednio mocny, to oczywiscie.
Widzielismy interesujace podpory pod byliny w jednej ze szkólek - rulony z
siatki o tych kwadratowych oczkach o boku ok. 10 cm. Boltonia, astry i takie
tam. Dowcip oczywiscie polega na tym, by zalozyc stelaz na tyle wczesnie, by
nie wygladal nienaturalnie:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

5. Data: 2006-03-28 07:27:26

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> siatki o tych kwadratowych oczkach o boku ok. 10 cm. Boltonia, astry i takie
> tam. Dowcip oczywiscie polega na tym, by zalozyc stelaz na tyle wczesnie, by
> nie wygladal nienaturalnie:)

Mam takie koła z grubego drutu na 3 "nóżkach" również z drutu. Wiosną, kiedy
rośliny są małe wbija się te nóżki w ziemię a koło leży na ziemi. W miarę
wzrostu rośliny nóżki stopniowo wyciaga się z ziemi i koło podpierające pędy
jest coraz wyżej. Koła są o różnej średnicy, np. na krzak piwonii ok. 80-100 cm.
Pozdrawiam, Krystyna

6. Data: 2006-03-28 08:29:02

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zielka wrote:

> [...]
> jest coraz wyżej. Koła są o różnej średnicy, np. na krzak piwonii ok. 80-100 cm.

Genialny pomysł! Skąd masz? Kupiłaś, czy robione? Możesz zdjęcie i
wymiary podesłać?

Najpiękniejszą muzyką przed snem

7. Data: 2006-03-28 11:15:17

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Genialny pomysł! Skąd masz? Kupiłaś, czy robione? Możesz zdjęcie i
> wymiary podesłać?

Podpatrzyłam u kogoś, wykonanie - mąż złota rączka. Będę na wsi to zrobię
zdjęcie :)
Pozdrawiam, krystyna

8. Data: 2006-03-28 12:08:17

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:7228.0000015b.44291ac4@newsgate.onet.pl Zielka
<z...@o...pl> napisał(a):

> Podpatrzyłam u kogoś, wykonanie - mąż złota rączka. Będę na wsi to
> zrobię zdjęcie :)

Hejka. Można już toto kupić w sklepach ogrodniczych. Bardzo solidne
zresztą bo ustawiane na powierzchni ziemi. :-) U nas są to okręgi z drutu
grubości 2-3 mm, które mają dowolną średnicę: 50, 60, 70 cm, dla wzmocnienia
wspawane w ten okrąg dwa druty na krzyż, całość na trzech lub czterech dość
długich nóżkach (ok. 100 cm) z tegoż drutu. Całość delikatna i wiotka ale
wsadzona w ziemię doskonale podtrzymuje piwonie, dalie itp. badziewie. Ja
nie zmieniam poziomu tego okręgu. Ustawiam na gotowo na odpowiedniej
wysokości i ewentualnie robię potem drobne korekty. :-)
Pozdrawiam instruktażowo Ja...cki

9. Data: 2006-03-28 12:58:22

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2006-03-28 13:10:36

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zielka" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> rośliny są małe wbija się te nóżki w ziemię a koło leży na ziemi. W miarę
> wzrostu rośliny nóżki stopniowo wyciaga się z ziemi i koło podpierające

Ja podobne stosuję od 3 lat, tylko u moich podpórek są po dwa koła
przyspawane na różnych poziomach. Wbijam od razu, jak byliny zaczynają
rosnąć, a one potem przerastają przez nie, kamuflując cała konstrukcję.
Wykonanie we własnym zakresie :-).

Z pozdrowieniami, Maria

Obolała ,ale szczęśliwa :-)
Do mojego ogrodu zawitała wiosna