Stonehenge

1. Data: 2010-09-07 19:31:10

Temat: Stonehenge
Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W jakiejś książce ogrodniczej zobaczyłem fotkę nietypowego ogrodu. Otóż,
wyobraźcie sobie rozległy trawnik, a na nim nieregularnie posadzone
kolumnowe cyprysiki wysokości 4-5metrów, poprzetykane bryłami ciemnych
iglaków, przycinanych na kształt głazów. Najciekawsze jednak była forma tych
kolumn - otóż formowane były w graniastosłupy pochylone w lewo bądź w prawo.
Wyglądało to zjawiskowo, bo to taki jakby kamienny las, roślinny Stonehenge.
Oczywiście, jak mawia mój syn przeglądając tatusiowe świerszczyki - lepiej
zobaczyć niż przeczytać - ale nie umiem tej fotki, knigi znaleźć, więc
musicie to sobie wyobrazić. Chociaż nie do końca. Tak bowiem spodobał mi się
ten koncept, że postanowiłem zaeksperymentować we własnym ogródku. Wprawdzie
nie mam na stanie takich wysokich kolumnowych cyprysików, więc efekt jest
nieporównywalny, ale bardziej chodziło mi o niespotykany sposób prowadzenia
kolumnowych form iglaków. Generalnie nie lubię pudli w ogrodzie, ale
wspomniana forma była dopuszczalnym kompromisem. Więc zobaczcie jak to
wygląda i oceńcie.

Pozdrawiam Johnny

moja "pochylona" tujka:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b201056aea
b5809a.html

2. Data: 2010-09-10 06:38:31

Temat: Re: Stonehenge
Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> wspomniana forma była dopuszczalnym kompromisem. Więc zobaczcie jak to
> [...]

Ciekawie wygląda.
A czy nie będzie ona bardziej podatna na obciążenie śniegiem?
I na wiosnę bryła się nieco rozłamie?

3. Data: 2010-09-10 07:32:37

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> ... ale wspomniana forma była dopuszczalnym kompromisem. Więc
> zobaczcie jak to (moja "pochylona" tujka) wygląda i oceńcie.

Hejka. Trochę dziwnie, trochę obco.
Pozdrawiam dysonansowo Ja...cki

4. Data: 2010-09-10 08:39:59

Od: tofik <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Wrz, 21:31, "johnny" <j...@p...pl> wrote:
> [...]
> kolumnowych form iglaków. Generalnie nie lubię pudli w ogrodzie, ale
> wspomniana forma była dopuszczalnym kompromisem. Więc zobaczcie jak to

mnie sie nie podoba, ale
skoro tobie -- to nie widze problem.
wydaje mi sie jednak, ze
owo profilowanie tych drzewek
musi byc jednak spojna
caloscia z domem i cala reszta
otaczajcych tenze dom drzew i krzewow.
no wiesz, chodzi mi o to, zeby
ta forma nie dawala wrazenia tz
"pasuje jak roza do kożucha"
rzecz jasna i z mieszania styli
w ogrodzie np.futuryzm & klasycyzm
może i móglby wyniknac pewnien urok, ale czasem
mozna przedobrzyc.
jesli juz, to mozna podzielic ogrod na
sektory z ktorych kazdy
moglby przedstawic jakis styl.
chodzi o to zeby w jednym miescu nie
uzyskac raczej nie pozadanego efektu
przesytu, że dosłownie tyle wszystkiego
iz nima na czym oka zawiesić - mnie osobiscie
taki przepych meczy.

5. Data: 2010-09-10 09:19:21

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tofik" słusznie zauważył:

056aeab5809a.html

> [...]

Aaaaa dokładnie! Taka koncepcja ogrodu ma sens jedynie na większym obszarze
i musi byc uwzględniona juz na etapie projektowania. Mnie bardziej chodzilo
o to, ze właściciel takiego ogrodu musi miec naprawdę jaja, bo czegoś
takiego to w życiu nie widziałem. Ogród naprawdę robi wrażenie. Nie
wymuskaniem, nie ogrodowymi perełkami ale pierwotną surowością.
U mnie to bardziej dla zabawy. Przycinam w ten sposob tylko 1 tujkę. Chociaz
dla jasności wspomne, że takie formowanie trwa juz 2gi sezon. Po pierwszym
cala jedna strona była goła, dopiero w tym roku nieco zarosla. Generalnie,
to tak przycięta tujka nie razi, bo gubi się w reszcie roślin, ale na tyle
sie wyróznia że zwraca uwagę sasiadów: Teeeee, Johnny, krzok ci sie obalił
:-)

Zdroofka Johnny

6. Data: 2010-09-10 09:50:45

Od: tofik <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Wrz, 11:19, "johnny" <j...@p...pl> wrote:
> [...]
> sie wyróznia że zwraca uwagę sasiadów: Teeeee, Johnny, krzok ci sie obalił

niewatpliwie autor tego pomyslu musi
miec charyzme i nie zwazac na opinie
obserwatorow zza miedzy, biorac pod uwage
nasze rodzime malkontenctwo i krytycyzm. niemniej jak
juz wspomnialam taka surowosc jak ja
okresliles, musi rowniez pasowac
do domu jesli calosc ma miec sens
i nie meczyc domownikow. poniewaz
o ile samemu wykonawcy ktorego umysl
i koncepcja tworcza wykracza poza
powszechne tendencje w sytylizacji
ogrodu moga mu sprawiac frajde, przyjemnosc
i wyeksploatowanie, to dla reszty mniej
wyemancypowanych tworczo, ten
styl moze przypominac wielkie dinozaurze
gauano na srodku trawnika przed oknem
- wiesz o co chodzi?
rzecz dotyczy zwlaszcza mieszania
styli na malym areale- cos jak tu
zaprezentowales u siebie w probce.
nie wszystko wszystkim odpowiada, a i to nalezy
brac pod rozwage jesli w ogrodzie
maja z przyjemnoscia odpoczywac tez inni domownicy.

co do 'jaj' wspomnianego autora.
widzialam kiedys obejscie
w ktorym... no doslownie malo
pozostawlao miejsca gdzie by nie byloby
przybitej\przytwierdzonej tabliczki z napisami
roznego przekazu. zapewniam, na ''uwga grozny pies''
sie nie skonczylo. wszelkie budynki gospodarcze
z brama wiazdowa lacznie byly w doslownym
znaczeniu__oblepione__ jak na kiermaszu
wyprzedazy tablic i tabliczego na kazda okazje.
do tego pokrywki od plastikowych wiaderek,
odblaski rowerowe i samochordowe, tablice
rejestracyjne samochodow, motorow i rowerow -
słowem isty cyrk. jak na moje oko to to obejscie
wygladalo jak statek kosmiczny, ktory niebawem
odleci. i w sumie rowniez moglabym pomyslec
ze facet to orginl (zwazywszy ze na tym
obejsciu bylo porcz tego bardzo czysto
i schludnie) a moze nawet wyznacza trendy,
ale sie okazało, ze gosciu byl najzwyczajniej
szurniety.
moja zdanie jest takie. o ile nie
ziebi cie powszechna opinia sasiadow
to rob sobie z drzewkami i obejsciem
co tylko chcesz, zwlaszcza jesli
ta praca daje ci wypoczynek i satysfakcje.

7. Data: 2010-09-11 16:15:00

Od: "mam pytanko" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> oceńcie.
>>

> Hejka. Trochę dziwnie, trochę obco.
> Pozdrawiam dysonansowo Ja...cki

Naprawdę nie masz leszego zajęcia gołębiarzu??

Prosba o identyfikacje 5 roslin 'polnych'
co na sumak?
sekator bez sprężyny
JESIEN...
Tanie wrzosy w Leroy Merlin - jakie odmiany?