Stop GMO!

61. Data: 2011-02-01 14:34:04

Temat: Re: Stop GMO!
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-01 13:47, Ikselka pisze:

> Do miłości też tak formalistycznie podchodzisz, biedulko?

A co to ma wspólnego z ogrodami, bogatko?

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

62. Data: 2011-02-01 14:47:23

Od: d...@d...dp.pl szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 1 Feb 2011, Aicha wrote:

> A co to ma wspólnego z ogrodami, bogatko?

Apropos.
Są dość silne mrozy. Nie należy przerywać karmienia dzikiego ptactwa.

D.P.

63. Data: 2011-02-01 15:13:02

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ładne to Twoje ekosakro ;-)

Do spółki z ogrodnikiem Salomonem,ekosankto.

64. Data: 2011-02-01 17:17:59

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Kontemplować.

Mylisz pojęcia
Moje prawa nie podlegają Twojemu kwestionowaniu, poddawaniu w wątpliwość,
zaprzeczaniu.
Natomiast ja nie neguję Twojego prawa do kontemplacji czyli m.in.
do biernego przyglądania się czemuś, bezczynnego przemyśliwania nad czymś.

Pozdrawiam

skryba

kontemplacja (głębokie) rozmyślanie, rozpamiętywanie, medytacja; bierne
przyglądanie się czemu, bezczynne przemyśliwanie nad czym.

65. Data: 2011-02-01 17:23:05

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> No tak, ładnie, że unikasz brzydkich słów ;-PPP

Moja odpowiedź dotyczyła:
">> TO jest właśnie zabezpieczenie przed ich eskalacją.

> Nie wiesz, bo nikt tego nie wie, że tak jest na pewno?

Ja wierzę. A Ty CO masz w to miejsce, skoro nie wiesz?"

Gdzie tu miejsce na brzydkie słowa? Ja nie o fizyczności ciała mówię ale
podoba mi się tok Twoich myśli. Poświntuszyć w ogrodzie też można - jak kto
lubi.

Pozdrawiam refleksyjnie
skryba

66. Data: 2011-02-01 23:31:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 01 Feb 2011 15:34:04 +0100, Aicha napisał(a):

> A co to ma wspólnego z ogrodami, bogatko?

To samo, co wersety.

67. Data: 2011-02-01 23:33:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 01 Feb 2011 16:13:02 +0100, mirzan napisał(a):

> Do spółki z ogrodnikiem Salomonem,ekosankto.

Ach, jaka tam spółka - jego tylko forma była 3-)
I to niepełna - o ustach tam coś też było... i o zębach...
:-)

68. Data: 2011-02-01 23:34:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Feb 2011 18:23:05 +0100, skryba ogrodowy napisał(a):

> Gdzie tu miejsce na brzydkie słowa? Ja nie o fizyczności ciała mówię ale
> podoba mi się tok Twoich myśli. Poświntuszyć w ogrodzie też można - jak kto
> lubi.

Lubi. W malinowym chruśniaku zwłaszcza :-)

69. Data: 2011-02-04 21:31:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Feb 2011 18:17:59 +0100, skryba ogrodowy napisał(a):

> Natomiast ja nie neguję Twojego prawa do kontemplacji czyli m.in.
> do biernego przyglądania się czemuś, bezczynnego przemyśliwania nad czymś.

Polecam kontemplacji, bezczynnemu przemysliwaniu, biernemu przyjrzeniu się:

"Świat według Monsanto" - wstrząsający film o największym potworze
korporacyjnym, który stanowi śmiertelne zagrożenie nie tyko dla gatunku
ludzkiego, ale dla wszelkiego życia na naszej planecie. Dokument jest
podsumowaniem kilkuletniego dziennikarskiego śledztwa znanej francuskiej
dziennikarki, Marie-Monique Robin, laureatki prestiżowej nagrody
dziennikarskiej Prix Albert Londres. W filmie znajdziemy m.in. informacje o
historii potwora: od Polistyrenów, PCB, broni chemicznej: słynnego
defoliantu "Agent Orange" i dioksyn, po wspaniałe wynalazki przemysłu
żywnościowego jak DDT, Aspartam, czy krowi hormon wzrostu...

Film tutaj:
http://chomikuj.pl/Anister/F+I+L+M+Y++TYLKO++Z+++LEK
TOREM/FILMY+DOKUMENTALNE/Swiat+wedlug+monsato

Fragment napisów do filmu:
"01:29:16:- Co to za podbój?
01:29:19:- Podbój transgeniczny, który|chce zniszczyć wszystko,
01:29:24:żeby lokalne odmiany zniknęły|by odmiana przemysłowa mogła
dominować.
01:29:33:Jeśli im się uda, będziemy|zależni od korporacji.
01:29:37:Zmuszą nas do kupowania nawozów|i środków owadobójczych,
01:29:40:bo bez nich ta|kukurydza nie urośnie.
01:29:45:Tymczasem lokalne odmiany rosną|świetnie bez nawozów i chemii.
01:29:50:Popatrzcie|- są piękne.
01:29:54:/Meksyk.
01:29:59:Artykuł Ignacio Chapeli wywołał|gwałtowną reakcję w Meksyku.
01:30:04:Od tamtej pory Meksykański Instytut|Ekologiczny potwierdził
skażenie kukurydzy.
01:30:11:Geny "Gotowe na Roundup" i BT odnaleziono|w odmianach z 5 regionów
kraju.
01:30:16:Co się dzieje, gdy modyfikowane|odmiany krzyżują się z
tradycyjnymi?
01:30:21:Dr Alvarez Buylla przeprowadziła|testy używając lokalnego kwiatka.
01:30:25:Wszczepiła ten sam gen różnym okazom,|a potem obserwowała ich
wzrost.
01:30:32:Zauważyliśmy, że dwie identyczne|rośliny z genetycznego punktu
widzenia...
01:30:38:czyli posiadające ten sam genom,|chromosomy tego samego
trans-genu.
01:30:44:Jedyną różnicą jest to, że trans-gen|jest umieszczony w różnych
miejscach.
01:30:49:Kiedy dorosły, rośliny|te były fenotypami,
01:30:54:czyli miały zupełnie|inne kształty kwiatków.
01:30:57:Niektóre miały identyczne z naturalnymi|- jak tutaj - 4 płatki i 4
pręciki,
01:31:03:ale inne miały nienormalne kwiatki,|z nienormalnymi włoskami, czy
dziwnymi płatkami.
01:31:12:Niektóre wyglądają|potwornie.
01:31:16:Jedyną różnicą wszystkich tych|roślin jest położenie trans-genu,
01:31:21:który wszczepiliśmy|losowo.
01:31:28:Gdy transgeniczna odmiana pojawia|się w Meksyku jest
prawdopodobne,
01:31:35:że trans-geny zaszczepią się|w genomie odmian meksykańskich.
01:31:43:To nieuniknione zjawisko, bo|kukurydza krzyżuje się naturalnie...
01:31:47:przez zapylanie|z pomocą wiatru.
01:31:50:Obawiamy się więc, że zasoby|naturalne tradycyjnej kukurydzy...
01:31:55:zostaną w niekontrolowany|sposób skażone.
01:32:12:Witajcie. Zaprosiliśmy was, by|poinformować o nowych chorobach...
01:32:16:wynikających ze skażenia transgenicznego,|które dotykają naszą
kukurydzę.
01:32:26:Aldo - przewodniczy organizacji|rdzennej ludności.
01:32:30:Od dwóch lat prowadzi kampanię|informacyjną wśród społeczności
Oaxaca,
01:32:34:gdzie obawy Dr Alvarez już|potwierdzono na polach.
01:32:43:Pokażę wam kilka zdjęć kukurydzy,|zrobionych w naszym regionie.
01:32:51:Chcielibyśmy zapytać, czy widzieliście|już takie rośliny u siebie.
01:33:04:Widzicie, że dzieją|się tam dziwne rzeczy.
01:33:08:Na przykład ta roślina ma|odgałęzienie tutaj a tam kolejne.
01:33:13:Normalnie kukurydza|tak nie wygląda.
01:33:17:Jest zawsze tylko|1 kolba na liść.
01:33:21:Ale tutaj są trzy kolby|wyrastające z tego samego liścia.
01:33:27:Są potworne.
01:33:32:Wysłaliśmy próbkę do zbadania,|czy nie zawiera modyfikowanych
genów.
01:33:38:Niestety test|był pozytywny.
01:33:43:Zwykle widujemy te rośliny|przy drogach, lub w zagrodach.
01:33:51:Możliwe, że ludzie kupują|kukurydzę w sklepie,
01:33:55:a potem po drodze|gubią ziarna.
01:33:58:Niektóre wzrastają. Tak kukurydza|tradycyjna zostaje skażona.
01:34:10:Z tego co powiedziałeś,|jeśli tego nie powstrzymamy,
01:34:16:niebawem będziemy zmuszeni|kupować ich ziarno,
01:34:19:bo nasze nie będzie już działać?|To okropne, co mamy robić?
01:34:26:Po pierwsze, gdy|znajdziecie taką roślinę,
01:34:30:powinniście natychmiast usunąć pręciki,|bo z nich pochodzi pyłek.
01:34:36:W każdym wypadku musicie być bardzo|czujni w monitorowaniu upraw.
01:34:46:- Czy nie uważa pan, że to|jest strategia Monsanto:
01:34:50:czego nie udało im się osiągnąć legalnie,|próbują poprzez
skażenie?
01:34:55:- Tak, zastanawialiśmy się,|czy skażenie nie było celowe.
01:35:00:Jeśli miejsce, skąd wywodzi się|kukurydza zostanie skażone,
01:35:04:reszta świata|będzie następna.
01:35:06:Skażenie przynosi same korzyści|międzynarodowym korporacjom takim
jak Monsanto.
01:35:15:Jaka był reakcja Monsanto, na wyniki|badań skażenia kukurydzy
Ignacio Chapela?
01:35:22:/"Podłe chwyty Monsanto przeciwko zwolnionemu|/z Berkeley prof.
Ignacio Chapela".
01:35:27:Artykuł napisany przez Jonathana Matthews,|przewodniczącego GM
Watch,
01:35:31:serwisu informacyjnego o GM|z siedzibą w południowej Anglii.
01:35:36:/Norwich, Anglia
01:35:46:Według Jonathana, Ignacio|Chapela padł ofiarą kampanii...
01:35:50:rozpoczętej przez AgBioWorld,|strony internetowej promującej GMO."

70. Data: 2011-02-05 07:23:25

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> "Świat według Monsanto" - wstrząsający film o największym potworze
> korporacyjnym,

Nie jestem zainteresowany i wolno mi.

Pozdrawiam swobodnie
skryba