« poprzedni wątek | następny wątek » |
11. Data: 2008-05-08 11:08:52
Temat: Re: Stop pomysłom MEN - absurd którego konsekwencje poniosą nasze dzieciAgnieszka napisał(a):
> Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
> news:fvuhup$1mj$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>>
>> Moja młoda drugi rok już chodzi do klasy, w której jest 22 dzieci. Te
>> 28 osób w klasie zaczyna być ważne przy podziale na grupy (języki),
>> ale i to dopiero od 4 klasy, trochę czasu jest żeby i to zmienić.
>
> A i to chyba nieprawda, wydaje mi się, że u syna nie ma 28 osób w
> klasie, a podział na grupy jest.
Bo to chyba zależy od grubości portfela organu prowadzącego. Jak mają
grubszy, to pozwalają dzielić mniej liczne klasy.
--
Pozdrawiam
Justyna
GG 6756000
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
12. Data: 2008-05-08 11:30:56
Temat: Re: Stop pomysłom MEN - absurd którego konsekwencje poniosą nasze dzieci
Użytkownik "Lila" <H...@H...Com> napisał w wiadomości
news:fvuguv$l48$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> A na stronie wyzej wymienionego protestu tekst o przepelnionych szkołach -
> gdzie oni mają przepelnione szkoły podstawowe?
> Na moim osiedlu w zeszlym roku zlikwidowano gimnazjum,
> gdzie jadę, slysze o mozliwości zamkniecia podstawowki.
> Wyz idzie dopiero do złobka/przedszkola. W Krakowie horror
> własnie przy zapisach do przedszkoli.
>
> Pozdrowienia,
> Lila
No to mieszkasz w fajnym miejscu, w mojej okolicy wszystkie podstawowki ucza
sie w systemie zmianowym.
Iwona - syn rocznik 2003
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
13. Data: 2008-05-08 12:55:38
Temat: Re: Stop pomysłom MEN - absurd którego konsekwencje poniosą nasze dzieci
Użytkownik "Lila" <H...@H...Com> napisał w wiadomości
news:fvud8v$4mm$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> Sala lekcyjna ma byc podzielona na częśc edukacyjna i
> rekreacyjna. Powinien byc okres przejsciowy na adaptacje do
> warukow szkolenych. Klasa ma miec do 25 uczniow (do tej pory o ile
> wiem gminy wymagaly klas 28 osobowych). Czesc ksiazek ma pozostawac w
> szkole, zeby nie obciązać tornistrow. Itd, itd.
>
> Ale oczywiscie nikt nie czyta dokumentów - tylko od razu protestuje
> przeciwko czemus czego nie zna.
"Ma być" - wydaje się być kluczowym zwrotem w tym co napisałaś.
W naszje podstawówce dzieci chodzą na dwie zmiany, a książki noszą ze sobą, bo w
klasie nie ma miejsca, żeby je zostawić, albo wstawić szafki na książki. To tyle
w tym temacie.
--
misiczka
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
14. Data: 2008-05-08 17:54:39
Temat: Re: Stop pomysłom MEN - absurd którego konsekwencje poniosą nasze dzieci
>> A i to chyba nieprawda, wydaje mi się, że u syna nie ma 28 osób w
>> klasie, a podział na grupy jest.
>
> Bo to chyba zależy od grubości portfela organu prowadzącego. Jak mają
> grubszy, to pozwalają dzielić mniej liczne klasy.
Każdy organ będzie robił wszystko, żeby zaoszczędzić na tych, co nie
strajkują (dzieci nie mogą, nauczyciele się nie odważą, pielęgniarki do tej
pory też, pracownicy MOSIR-ów,bibliotek i domów kultury itd.) i każdy organ
zwiększa swoje pensje :-D.
D.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
15. Data: 2008-05-08 17:56:09
Temat: Re: Stop pomysłom MEN - absurd którego konsekwencje poniosą nasze dzieci
> A i to chyba nieprawda, wydaje mi się, że u syna nie ma 28 osób w klasie,
> a
> podział na grupy jest.
28 osób - na wf, 25 - na językach (chyba).
d.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
16. Data: 2008-05-08 18:40:15
Temat: Re: Stop pomysłom MEN - absurd którego konsekwencje poniosą nasze dzieciUżytkownik "Dorota ***" <d...@W...op.pl> napisał w wiadomości
news:fvverp$u4i$1@news.onet.pl...
>
>> A i to chyba nieprawda, wydaje mi się, że u syna nie ma 28 osób w klasie,
>> a
>> podział na grupy jest.
>
> 28 osób - na wf, 25 - na językach (chyba).
No nie, bez przegięć. Na WF to od czwartej klasy chyba musi być podział na
grupy dziewcząt i chłopców, niezależnie od liczebności grupy, co? W każdym
razie ja się nie spotkałam jeszcze z sytuacją, żeby nie było...
Agnieszka
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
17. Data: 2008-05-08 19:14:12
Temat: Re: Stop pomysłom MEN - absurd którego konsekwencje poniosą nasze dzieciAgnieszka napisał(a):
> No nie, bez przegięć. Na WF to od czwartej klasy chyba musi być
> podział na grupy dziewcząt i chłopców, niezależnie od liczebności
> grupy, co? W każdym razie ja się nie spotkałam jeszcze z sytuacją,
> żeby nie było...
No to muszę Cię wyprowadzić z mylnego błędu...
--
Pozdrawiam
Justyna
GG 6756000
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
18. Data: 2008-05-08 19:44:36
Temat: Re: Stop pomysłom MEN - absurd którego konsekwencje poniosą nasze dzieciUżytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:fvvjkv$qu7$1@inews.gazeta.pl...
> Agnieszka napisał(a):
>
>> No nie, bez przegięć. Na WF to od czwartej klasy chyba musi być
>> podział na grupy dziewcząt i chłopców, niezależnie od liczebności
>> grupy, co? W każdym razie ja się nie spotkałam jeszcze z sytuacją,
>> żeby nie było...
>
> No to muszę Cię wyprowadzić z mylnego błędu...
No jestem w szoku. Autentycznie. Znałam już przypadki, kiedy w klasie było 3
chłopaków na zgraję dziewczyn i trzeba było tak ustawiać plany lekcji, żeby
ta klasa miała WF w tym samym czasie co równoległa (a przynajmniej chłopcy),
żeby właśnie połączyć chłopaków, bo oddzielna lekcja dla nich trzech
mijałaby się z celem. Ale żeby nastolatki miały razem WF to naprawdę
pierwszy raz...
Agnieszka (no jeszcze znałam sytuację, gdy do żeńskiej klasy
biologiczno-chemicznej wyspadochronował się jeden chłopak, ale w jego
przypadku za obopólną zgodą postanowiono, że z marszu dostanie czwórkę w WF,
a jak mu się chce to może chodzić na WF do dowolnej równoległej klasy)
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
19. Data: 2008-05-08 20:14:15
Temat: Re: Stop pomysłom MEN - absurd którego konsekwencje poniosą nasze dzieci
>> No nie, bez przegięć. Na WF to od czwartej klasy chyba musi być
>> podział na grupy dziewcząt i chłopców, niezależnie od liczebności
>> grupy, co? W każdym razie ja się nie spotkałam jeszcze z sytuacją,
>> żeby nie było...
>
> No to muszę Cię wyprowadzić z mylnego błędu...
>
Ja też. Ja się spotkałam z tym, że chłopcy i dziwczynki razem ćwiczą w
podstawówce. Obowiązkowy rozdział wg płci jest od gimnazjum.
D.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
20. Data: 2008-05-09 06:43:31
Temat: Re: Stop pomysłom MEN - absurd którego konsekwencje poniosą nasze dzieciAle pomijając ilość uczniów w klasie i takie tam przepisy i sprawy
organizacyjne gdzie w tym wszystkim jest dziecko?
Jest pominięte w całej tej reformie jak zawsze zresztą .
Przecież istnieje cos takiego jak dojrzałość szkolna, niektóre dzieci po
prostu nie nadają się w tym wieku do szkoły.
Mam córkę w obecnej zerówce i czasem myślę jak ona da sobie radę w pierwszej
klasie?
Program zerówki jest bardzo trudny, matematyka za moich czasów na takim
poziomie była w podstawówce (co nie oznacza, że dzisiejsze dzieci sobie z
tym nie poradzą, ale nie wszystkie).Każde dziecko dojrzewa w swoim tempie i
niektóre percepcje rozwijają się szybciej lub później, ale kto na to patrzy.
Pani ma w klasie 25 dzieci i w połowie nie wie co które potrafi tak
dokładnie, bo jak ma wiedzieć?
A co z "dziecmi środka", gdzie mają pójść jak polikwidowali szkoły zawodowe,
a niektórzy sobie w "wybitnych" liceach profilowanych nie radzą.
Od początku do końca jest źle i tak współczuć tym biednym dzieciom i ich
rodzicom, którzy nie wiedzą co jeszcze zrobić aby to dziecko wyszło
najlepiej w tym wyścigu szczurów....
Ot takie moje chaotyczne przemyślenia i tyle....
Jolka
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |