Stwardnienie rozsiane

1. Data: 2001-02-14 20:32:26

Temat: Stwardnienie rozsiane
Od: "Edyta Wójcik" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Dzisiaj piszę do Was w bardzo ważnej sprawie.

Moja przyjaciółka już od ponad trzech lat choruje.
Właściwie jej choroba nie została zdiagnozowana, to znaczy
na 80% jest to stwardnienie rozsiane.

Była u wielu specjalistów i w większości słyszała, że ma czekać.
Wylądowała w klinice w Lublinie, tam miała robione badania
rezonansem magnetycznym, punkcje, a także prążki z krwi.
Obecnie zażywa lek Baklofen po którym puchnie.
Boli ją całe ciało i ulgę przynoszą jej kąpiele w ciepłej wodzie
oraz leki przeciwbólowe.

Ponoć są jakieś zastrzyki ze złota (ze złotem) ktore w takich
chorobach pomagają. Czy to prawda, czy kolejne placebo ?

Co robić, jak mogę jej pomóc? Przez ostatnie pół roku leży
w domu, wstaje tylko do ubikacji lub żeby coś zjeść.
Może jest jakiś lekarz w Polsce lub zagranicą, który by mógł jej
pomóc. Prosiłabym Was o ewentualne sugestie związane z rorwiązaniem
tego problemu.

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

Cepłe pozdrowienia z zimnego Rzeszowa. Edyta.

2. Data: 2001-02-16 08:28:01

Temat: Re: Stwardnienie rozsiane
Od: "GosiaL" <G...@L...com> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2001-02-16 09:07:34

Od: "GosiaL" <G...@L...com> szukaj wiadomości tego autora

Stwardnienie rozsiane u różnych osób może przebiegać w różny sposób. Ale
spotkałam kobietę, która choruje od kilkunastu lat i normalnie funkcjonuje.
Pracuje jako pielęgniarka, wychowuje dziecko. Jest pod opieką Poradni
Nuerologicznej Centralnego Szpitala Klinicznego A.M. w Warszawie ul.Banacha
1a. Jak czuje zbliżający się atak choroby to zgłasza się do swojego lekarza
(bardzo miła pani doktor Beata Zakrzewska-Pniewska specjalizująca się w SR)
i dostaje jakieś lekarstwa mające zapobiec atakowi lub go zmniejszyć. Z tego
co mi opowiadała to akurat na niej testują nowy lek, więc dodatkowo zgłasza
się na kontrolę i badania co określony czas.
Przyszpitalna poradnia dla chorych na stwardnienie rozsiane przyjmuje
pacjentów z całej Polski (obowiązuje promesa, skierowanie itd.). Telefon do
rejestracji: (0-22) 823-64-11 w.1050. Tam można się dowiedzieć o terminy
(mogą niestety być długie) i jakie dokładnie dokumenty są wymagane.

Pozdrawiam
Gosia

4. Data: 2001-02-16 12:53:09

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> rejestracji: (0-22) 823-64-11 w.1050. Tam można się dowiedzieć o terminy
> (mogą niestety być długie) i jakie dokładnie dokumenty są wymagane.

Dlatego wydaje sie, ze nalezaloby polecic pacjentce zgloszenie sie
do osrodka neurologicznego znajdujacego sie blizej miejsca zamieszkania
a szukac pomocy w duzych osrodkach tylko wtedy, kiedy pacjent
kwalifikowalby sie do jakiejs specyficznej terapii, ktora jest mozliwa
tylko w osrodkach akademickich. Pacjenci z SM najczesciej wymagaja
rehabilitacji, czesto sa nie w pelni sprawni i nie wiadomo, czy
z tych wzgledow beda mogli byc w razie potrzeby czy rzutu zawiezieni
do W-wy. Twierdze raczej ze chyba nie, wiec trzeba takze koniecznie
miec swojego lekarza w poblizu miejsca zamieszkania. Chorzy na SM
maja swoje stowarzyszenie, ktore wspiera chorych i ich rodziny,
dzieki czemu pokonujac problemy nie trzeba "wywazac otwartych drzwi"
- warto sie z taka grupa osob skontaktowac - adresy sa np. na
http://cis.art.pl/sm-org oraz na http://simplex.idn.org.pl

Pozdrowienia

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

5. Data: 2001-02-16 20:50:24

Temat: Odp: Stwardnienie rozsiane
Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

A ja może dla niektórych będę nudny ale poproszę o opis tego co ta osoba
zjada i wypija.
Może być na priva.
Bardzo proszę
Jacek

6. Data: 2001-02-18 10:31:10

Od: "Edyta Wójcik" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.

Serdecznie dziękuję za namiary i sugestie związane z tą chorobą.
Moja koleżanka nie wierzyła, że jacyś ludzie z internetu mogą jej w jakiś
sposób
pomóc.
Jeśli zna ktoś jeszcze jakiś specjalistów, to proszę na priva.

Dziękuję jeszcze raz.
Pozdrawiam. Edyta.

Centrum - efekty uboczne?
Co za swinstwo jest dodawane do bananow ?
Re : Prezes Naczelnego Sadu Lekarskiego
MIESZANKI ZIOŁOWE
Unity stomatologiczne Castellini, OMS, Anthos - kto ma?