Stymulator serca a pasy bezpieczeństwa

31. Data: 2003-01-01 22:54:01

Temat: Re: Stymulator serca a pasy bezpieczeństwa
Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:auvras$qgi$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Szanna" <n...@h...com> napisał w wiadomości

> Przepraszam. Nie chciałam walczyć, ale z przyczyn oczywistych temat mnie
> zainteresował.

To ja przepraszam, powinno być "walce".

Szanna

32. Data: 2003-01-01 23:13:51

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 1 Jan 2003, Joanna Duszczyńska wrote:

> Mogli potwierdzić w ramach chuchania na zimne?

nie wiem - trzeba ich zapytac.

> A może faktycznie chodzi o coś więcej... Np. utrwalone migotanie
> przedsionków... które po wszczepieniu nadal się utrzymuje, wszak stymulator
> pilnuje tylko, żeby nie przestawało bić... a nie normuje...

To wtedy VVIC lub VVIR oczywiscie - przeciez to logiczne.
Ale samo utrwalone migotanie przedsionkow nie jest oczywiscie
wskazaniem do leczenia stymulacja serca tylko bradyarytmia
w przebiegu migotania. Ale to tez nie jest a priori
przeciwskazanie do prowadzenia samochodu jak sadze.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

33. Data: 2003-01-01 23:18:00

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 1 Jan 2003, Szanna wrote:

> lekarz na legitymacji napisał " zwolniony z zapinania pasów" i pieczątka
> lekarza. czy taka forma zwolnienia będzie uznana przez policję?

o wykladnie prawna musisz zapytac policjantow. Tak jak powiedzialem
chyba jest wieksza korzysc z zakladania pasow i ewentualnego
jego zadzialania podczas wypadku niz ryzyko zlamania elektrody
podczas codziennego uzywania pasow - ale nie wiem. 10 lat temu
kiedy sam pracowalem w osrodku wszczepien stymulatorow sam
dawalem takie zaswiadczenia i byly wowczas honorowane przez
policje, aczkolwiek czesc kierowcow ze stymulatorami i tak
jezdzilo w pasach

P.

34. Data: 2003-01-01 23:26:26

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 1 Jan 2003, I.Tichy wrote:

> eee na 10-12 lat ,tyle ile bateryjki starczy

gra slow, ale zeby bylo wiadomo:
czas zycia jest obliczony na okolo 10 lat srednio (zalezy
od amplitudy i szerokosci impulsu a to z kolei zalezy od
tzw. bezpiecznego progu impulsu)

Stymulator programowany moze byc natomiast tyle razy
ile potrzeba i robi sie to oczywiscie bez jego wyjmowania
przez skore za pomoca programera, ktory zmienia program
przy pomocy mikrofal. Obecnie nie wszczepia sie juz w ogole
stymulatorow nieporgramowanych, wszystkie posiadaja
funcje programowania i dwustronnej telemetrii to
znaczy po przylozeniu urzadzenia programujacego mozna
uzyskac pelne dane o typie stymulatora, programie
i stanie naladowania baterii. W momencie wyczerpywania
stymulator wysyla informacje o ERT (Elective Replacement
Time) a na granicy wyczerpania o EOL (End of Life)
stymulatora.

Stymuator programuje sie po to aby go maksymalnie
dostosowac do potrzeb pacjenta albo poprzez odpowiednie,
czasowe lub stale zaprogramowanie likwidowac zaburzenia
stymulacji i sterowania badz wyciszac niektore zaburzenia
rytmu wlasnego pacjenta. Leczenie elektrostymulacja
nie polega wiec wylacznie na wszczepieniu stymulatora
ale na odpowiedniej dalaszej obserwacji pacjenta.
Jesli stan pacjenta jest stabilny kontrole specjalistyczne
faktycznie moga odbywac sie rzadko - raz na pol czy
nawet raz na rok

P.

35. Data: 2003-01-02 08:27:16

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...

> [...]
> w przebiegu migotania. Ale to tez nie jest a priori
> przeciwskazanie do prowadzenia samochodu jak sadze.

Chyba przestałam rozumieć o czym piszesz... za fachowe sformułowania...
Mimo wszystko dzięki za próbę wyjaśnienia... Chyba pogooglam, żeby
zrozumieć...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

36. Data: 2003-01-02 11:21:11

Temat: Re: Odp: Stymulator serca a pasy bezpieczeństwa
Od: Dobrze Poinformowany <d...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Filip 'Kafarov wrote:

> Użytkownik Szanna <n...@h...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:3e133be4$...@n...home.net.pl...

> Boje sie, ze mnie skrytykujesz, jestes taka impulsywna, wybacz moja droga,
> ale nie dziele sie wiedza z niegrzecznymi wobec mnie ludzmi ;)

Ahoj Grupo!

Od kilku dni przegladam z wielkim zaciekawieniem te niewatpliwie
interesujaca grupe.

Tym razem po raz pierwszy nie wytrzymalem i musze sie wtracic.

Kto tu jest niegrzeczny, Kolego Filipie???
To wlasnie od Twoich postow wali bezczelnoscia na kilometr :-(

> Powiem Ci tylko tyle, ze istnieje mozliwosc wypisania takiego
> zaswiadczenia przez lekarza. Jest to zgodne z prawem.

Nie odpowiadasz w ogole na postawione pytanie, tylko sie probujesz
wymadrzac. Pytanie w sposob oczywisty dotyczylo konkretnych podstaw
prawnych dla wypisania takiego zaswiadczenia i respektowania go przez
kontrole policyjne.

Pozdrawiam wszystkich!
a w szczegolnosci grupowiczke Szanne, ktora daje co i rusz dowody
wyjatkowo racjonalnego myslenia!
Dodatkowo szczegolne wyrazy uznania dla top-grupowiczow:
super-eksperta Doktora Piotra (K.) oraz I.Tichego, z ktorego wielki
pozytek w niedalekiej przyszlosci bedzie miala niewatpliwie nie tylko
niniejsza grupa!

Szczesliwego N.R.
Dobrze Poinformowany Dr.Who

37. Data: 2003-01-02 11:55:38

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2 Jan 2003, Joanna Duszczyńska wrote:

> Chyba przestałam rozumieć o czym piszesz... za fachowe sformułowania...
> Mimo wszystko dzięki za próbę wyjaśnienia... Chyba pogooglam, żeby
> zrozumieć...

jesli masz bliska rodzine ze stymulatorem - to warto sie tym
zainteresowac - z tego, co wiem wyszla specjalna ksiazka dla
pacjentow na temat elektrostymulacji - chyba autorstwa
Prof. Walczaka. Wiekszosc firm produkujacych stymulatory
wydaje takze wlasne ksiazki dla pacjentow - takie isntrukacje
obslugi co mozna co nie itp.

Podalem kod stymulatorow
Stymulatory obecnie sa prawie zasze hamowane rytmem wlasnym
(inhibited) stad trzecia litera jest I
zwykle miejscem stymulacji i sterowania jest komora
- Ventricle czyli kod jest VVI, litera C oznacza communication
- czyli mozliwosc pelnej zdalnej obslugi programu i odczytu
paramterow stad C razem VVIC
jesli stymuator jest wszczepiony do przedsionka to analogicznie
Atrium - AAIC a jesli elektrody sa w obu jamach serca
to Double DDIC jesli jest litera R to znaczy, ze w przypadku
wysilku pacjenta stymulator wg. okreslonego zaprogramowanego
algorytmu bedzie przyspieszal rytm a w spoczynku zwolni
- R= Rate Responisve

I tyle

P.
--