Subiektywna ocena- b. dlugie (cz. 1)

1. Data: 2005-01-24 14:17:05

Temat: Subiektywna ocena- b. dlugie (cz. 1)
Od: "Kalina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbieralam sie od dluzszego czasu i w koncu sie zebralam:) Kosmetyki raczej z
nizszej polki cenowej. Mam nadzieje, ze komus pomoze.

PODKLADY (kryteria -cera mieszana, a wiec matujacy i kryjacy)

* Clinique:
- Stay-True Makeup Oil-Free Formula- dosc dobry, ale bez rewelacji, troche
slabo kryje ciemniejsze przebarwienia
- Superbalanced- sama nie wiem co napisac, bo testowalam juz dosc dawno i
znalazlam dwie swoje notatki o tym podkladzie. Pierwsza: niezbyt- skora za
szybko sie swieci, slabo kryje. Druga: b. dobry, lekko kryjacy, matuje.
Raczej jednak sklanialabym sie do pierwszej opinii.

* L'Oreal:
- Ideal Balance- wydaje mi sie, ze zbyt delikatny, jak dla skory
mieszanej, gdzie trzeba sie liczyc z przebarwieniami, poza tym powinien
chyba lepiej matowac partie tluste
- Cashmere Perfect- bardzo dobry, dobrze sie rozprowadza, a pudrowy efekt
mnie uwiodl, nie mam zastrzezen do wlasciwosci kryjacych i do matowania

* Max Factor:
-Colour Adapt- polecam z czystym sumieniem, wydajny, matuje na wiele
godzin, dobrze sie rozprowadza i kryje

KREMY I ZELE.

*Herbapol- krem matujaco-nawilzajacy do cery tlustej i mieszanej +
normalizujacy zel do mycia twarzy Plantacea (rozowy).
W zasadzie dosc przyjemny zestawik, o ile komus nie przeszkadza lekko
apteczny zapach i dosc niewygodny dozownik zelu. Jak dla mnie jest on za
krotki i przez to moze niezbyt komfortowy w uzyciu. Moim zdaniem lepszym
produktem jest krem. Skora po nim jest ladnie napieta i nawilzona. Zel, jak
dla mnie, jest zbyt rzadki i ma nieprzyjemny smak (nie zebym go zaraz pila,
ale jak sie myje twarz to czesto troche na ustach zostaje). Poza tym nie
zauwazylam takich efektow jak po moim ukochanym zelu z Sorai (Witaminowa
Terapia Matujaca), ktory juz czeka w szafce na koniec Plantacei. Coz
jeszcze? Krem raczej niezbyt wydajny (skonczyl sie nawet nie wiem kiedy),
natomiast zel ciagle w uzyciu. Aha, jesli ktos ma duze problemy ze skora to
raczej nie powinien sie spodziewac jakiegos spektakularnego matowania.

*L'Oreal- Zel-krem supernawilzajacy do skory normalnej i mieszanej
Hydrafresh.
Co prawda zapach i konsystencja bardzo przyjemne, ale juz dzialanie
pozostawia wiele do zyczenia. Nie tego spodziewalam sie po kremie
supernawilzajacym. Poza tym po nalozeniu tego kremu przez pierwsze
kilkanascie sekund czuje lekkie pieczenie, a skore mam wyjatkowo slabo
podatna na podraznienia. Nie polecam osobom o wrazliwej cerze. Wlasciwie to
nie polecam nikomu. Mysle, ze za te cene mozna kupic cos lepszego.

* Idea 25- Citro Biotic Antyrodnikowy krem na dzien SPF 20.
Krem przeznaczony dla kazdego rodzaju cery, w tym wrazliwej i wymagajacej,
bez wzgledu na wiek. Testowalam pod koniec lata. Dla mnie kompletnie
nietrafiony produkt. Rozprowadzal sie bardzo opornie i byl okropnie tlusty.
Moje wysilki nalozenia cieniutkiej warstwy nie powiodly sie. Zreszta i tak
zaraz sie swiecilam. Nie sprawdzalam jak zachowuje sie pod makijazem, ale
mam wrazenie, ze by sie walkowal.

* Eveline- Specjalistyczny zel punktowy Pure Control S.O.S. na przyszcze i
wagry.
Jak na zel punktowy jest za rzadki, wrecz wylewa sie z tubki i trzeba bardzo
uwazac jak sie go trzyma. Poza tym chyba powinien byc bardziej "agresywny",
bo przeciez jest do stosowania w awaryjnych sytuacjach, gdy trzeba szybko
zwalczyc zmiany. Opakowanie bardzo ladne, ale przeciez nie ma to
decydujacego znaczenia. Szkoda, ze produkt nie dorownuje opakowaniu:(

MASECZKI.

* Pollena Malwa:
- antystresowa ogorkowa (polecana do skory tlustej i mieszanej).
Dla mnie rewelacja, bardzo wydajna (saszetka 15 ml wystarcza na polozenie
grubej warstwy na twarz, szyje i dekold albo na dwukrotne troche
oszczedniejsze uzycie). Skora jest po niej dobrze oczyszczona, zmniejszaja
sie pory i wyrownuje koloryt, nie przetluszcza sie. Nie moglam uwierzyc, ze
w tak krotkim czasie z poszarzalej i zmeczonej twarzy zrobila sie calkiej
fajna buzka. Jesli to dla kogos cos znaczy maseczke wyrozniono Medalem
Europejskim w 2000 r.

- antystresowa nagietkowa (polecana do skory suchej i mieszanej).
Tez dostala Medal Europejski i to w tym samym roku, ale jak dla mnie jest
gorsza niz ogorkowa. Co prawda skora jest po niej jakby jasniejsza i
nawilzona, ale na mojej buzi nie dala tak spektakularnego efektu jak jej
poprzedniczka.

- antystresowa upiekszajaca.
Dla mnie porazka. Nawet nie wiem czy spelnia obietnice producenta, bo po
uplywie 10 minut (nalezalo trzymac 15-20) twarz zaczela mnie piec i czym
predzej ja zmylam. A podobno jest do kazdego rodzaju skory, a szczegolnie
delikatnej i wrazliwej.

*Oceanic- Maseczka odzywcza z zielona glinka i olejem avocado.
Wlasciwie nie zauwazylam zadnego efektu. Zastanawiam sie czy to dlatego, ze
jest polecana dla skory wrazliwej i jak dla niej jestem zbyt
"gruboskorna"?;)

* Dax Cosmetics- Sekrety urody. Maseczka odzywcza dla cery delikatnej i
wymagajacej z ekstraktem z miodu z dzikich kwiatow, olejkiem ze slodkich
migdalow oraz "dzikiego szafranu" + witaminy A,E,F,B6,B5.
Bardzo dobra. Co prawda nie az tak jak ogorkowa z Malwy, ale na stale juz
zagoscila w mojej lazience i uzywam jej jak tylko uznam, ze moja skora
potrzebuje "bomby odzywczej".

**Mleczko kosmetyczne odwiezajaco-dotleniajace Soraya (Kuracja dotleniajaca)
O ile bylam bardzo zadowolona z kremow z tej serii (zarowno na dzien jak i
na noc) o tyle mleczka nie polecam. Zwlaszcza jak ktos ma wrazliwe oczy.
Zreszta wydaje mi sie, ze mleczko nie radzi sobie dobrze z makijazem.

Koniec czesci 1:)

Pozdrawiam
Kalina

1. Data: 2005-01-24 14:45:24

Temat: Re: Subiektywna ocena- b. dlugie (cz. 1)
Od: "Psycho_Mouse" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kalina" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> * L'Oreal:
> - Ideal Balance- wydaje mi sie, ze zbyt delikatny, jak dla
> skory mieszanej, gdzie trzeba sie liczyc z przebarwieniami,
> poza tym powinien chyba lepiej matowac partie tluste

Zupełnie się z tym nie zgadzam. Nie uważam, żeby Ideal Balance był
delikatny. Osobiście mam cerę tłustą i muszę uważać, żeby nakładać ten
podkład bardzo oszczędnie, ponieważ zbyt duża jego ilość może łatwo
wytworzyć efekt tzw. maski na twarzy. Zatem wystarczy naprawdę niewiele
tego podkładu, żeby idealnie zakryć wszelkie niedoskonałości cery. Co do
matowania, to jestem również bardzo zadowolona.

--

Psycho_Mouse

1. Data: 2005-01-24 14:46:47

Od: "justa" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kalina <k...@w...pl> napisał(a):
> jak dla skory mieszanej, gdzie trzeba sie liczyc z przebarwieniami

chciałam tylko zapytać, dlaczego utożsamiasz skórę mieszaną z
przebarwieniami. wg mnie mieszana skóra oznacza mniej więcej tyle, że skóra
się przetłuszcza w strefie T. nie oznacza to od razu przebarwień.
przebarwienia mogą być po trądziku, po słońcu, hormonalne... a żadne z tych
zjawisk nie jest przyczynowo czy skutkowo związane z cerą mieszaną. co prawda
trądzik często występuje przy cerze tłustej, przy mieszanej pewnie tak
często, jak przy suchej, ale trądzik w strefie T to chyba rzadsze zjawisko ;)

justa z cerą mieszaną, bez przebarwień

1. Data: 2005-01-24 15:28:06

Od: "Kalina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Psycho_Mouse" <e...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tego podkładu, żeby idealnie zakryć wszelkie niedoskonałości cery. Co do
> matowania, to jestem również bardzo zadowolona.

Nie musisz sie zgadzac. W tytule zaznaczylam, ze to subiektywna ocena.

Kalina

1. Data: 2005-01-24 15:32:27

Od: "Kalina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justa" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> trądzik często występuje przy cerze tłustej, przy mieszanej pewnie tak
> często, jak przy suchej, ale trądzik w strefie T to chyba rzadsze zjawisko
;)

Fakt. Polecialam skrotowcem. Poniewaz mam na twarzy lekkie przebarwienia po
wypryskach i cere mieszana... jakos tak mi samo wyszlo:) Bardziej chodzilo
mi o to, ze z reguly jak sie ma cere mieszana to i o wypryski latwiej. I
wtedy szuka sie podkladu bardziej kryjacego niz jak sie ma idealna cere.

Kalina

1. Data: 2005-01-24 17:05:07

Od: "Psycho_Mouse" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie musisz sie zgadzac. W tytule zaznaczylam, ze to
> subiektywna ocena.

Wiem, że nie muszę. Tylko zauważ, że jesteśmy na grupie dyskusyjnej, gdzie
każdy ma prawo wyrazić swoją opinię. To nie jest miejsce, gdzie tylko
zamieszcza się swoje ogłoszenia w stylu co sądzę o kosmetyku A czy B. Ja po
prostu przedstawiłam swoją opinię (również subiektywną) i tyle. Natomiast
jeśli sobie nie życzysz, by ktokolwiek dopisywał swoje spostrzeżenia do
Twoich, to może po prostu zaznacz to w tytule? ;-)

--

Psycho_Mouse

1. Data: 2005-01-24 20:21:16

Od: "Kalina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeśli sobie nie życzysz, by ktokolwiek dopisywał swoje spostrzeżenia do
> Twoich, to może po prostu zaznacz to w tytule? ;-)

Wybacz. W kiepskim nastroju bylam.

K.

1. Data: 2005-01-24 21:40:38

Od: "Psycho_Mouse" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wybacz. W kiepskim nastroju bylam.

Nie ma sprawy. :-) Ja nie napisałam tej swojej opinii, żeby podwarzyć Twoje
zdanie czy coś w tym stylu.

--

Psycho_Mouse

soczewki kontaktowe
wypadanie wlosow
cera łojotokowa
Cotygodniowe przypomnienie FAQ (2005-01-24)
ujędrnienie biustu