Super wzrok bez niczego - eksperyment

11. Data: 2006-11-18 10:05:48

Temat: Re: Super wzrok bez niczego - eksperyment
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Nov 2006 10:36:06 +0100, mr.Hyde wrote:

> Rzucił Cię?

Nie. Było już późno, a on pisał bzdury (trawestując Maanaam :) )

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

12. Data: 2006-11-18 10:52:35

Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> Witam,
> jestem osobą krótkowzroczną i od jakiegoś czasu zastanawiam się
> dlaczego mrużąc oczy poprawia się ostrość wzroku? Kiedyś
> czytałem że to bodajże przez napinanie pewnych mięśni które

Ameryke odkryles, popatrze jeszcze jakie masz "duzeee" pole widzenia przez ta
dziurke ;)

13. Data: 2006-11-18 12:26:21

Od: "medevacs" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> od oka, tak jakbyś patrzał przez dziurkę do klucza. Czy ostrość

patrzal to chlep na plelu czy mu mucki nie pouciekaly

medevacs

14. Data: 2006-11-18 15:28:22

Od: RobertSA <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Nov 2006 09:21:34 +0100, Marek Bieniek
<a...@s...re.invalid> wrote:

> Wybacz, ale to juz jest kompletna bzdura. Gdyby powieki rzeczywiście
> były w stanie zmienić kształt gałki ocznej, to każda próba zmrużenia
> oczu powodowałaby astygmatyzm i totalne rozjeżdżanie się obrazu, a
> mrużący oczy unikałby tego jak ognia:)

Marku,

Napiecie (glownie dolnej) powieki faktycznie w pewnym stopniu wplywa
mechanicznie na geometrie galki.
Zrob prosty eksperyment: napnij mocno jedna powieke dolna - jak przy
mruzeniu, ale nie wchodzac jeszcze na zrenice (czyli nie moze byc mowy o
stenopii), a uzyskasz dwojenie (obuoczne).

ps. nie neguj, że oko to jajko, wszak nawet ma białko ;-)

Robert

15. Data: 2006-11-18 15:48:47

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Nov 2006 16:28:22 +0100, RobertSA wrote:

> Napiecie (glownie dolnej) powieki faktycznie w pewnym stopniu wplywa
> mechanicznie na geometrie galki.

No prosz... To ja się już nie odezwę na temat oka :)

> Zrob prosty eksperyment: napnij mocno jedna powieke dolna - jak przy
> mruzeniu, ale nie wchodzac jeszcze na zrenice (czyli nie moze byc mowy o
> stenopii), a uzyskasz dwojenie (obuoczne).

Heh... Udało mi się.

BTW - ważna informacja, bo do mnie na izbę przychodzą co jakiś czas
ludzie z dwojeniem (w tym "odbijani" przez okulistów) - w razie czego
będę miał kolejny przykład dwojenia bez podłoża neurologicznego:)

> ps. nie neguj, że oko to jajko, wszak nawet ma białko ;-)

I żółtko. I śmietanę. I... o, przepraszam, miałem się nie
wyzłośliwiać:):)

16. Data: 2006-11-18 16:25:43

Od: neg <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety ale nawet najlepsze obiektywy mają wadę optyczną polegającą na tym że
skupienie nie zachodzi w jednej płaszczyźnie, ale w różnych odległościach od
obiektywu. Jeśli zmniejszysz średnicę soczewki, to odetniesz część promieni które
skupiają się w innej odległości od soczewki niż reszta i powodują przez to
rozmycie obrazu.

17. Data: 2006-11-18 17:50:14

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek"

> Gdyby tak było, to byłbym agresywny również w stosunku do żony na
> przykład. A nie jestem.

Kiepski przykład. Każdy się boi własnej żony.

> [...]
> były w stanie zmienić kształt gałki ocznej, to każda próba zmrużenia
> oczu powodowałaby astygmatyzm i totalne rozjeżdżanie się obrazu, a

I tak robi. Mruży jedno oko, to lepsze. Jeżeli to nie wystarczy to przykłada
palec do skóry na skroni i pcha ją w stronę ucha. To wzmacnia nacisk.

> Widziałeś kiedyś czaszkę? Niekoniecznie prawdziwą, może być model?
> Gdzież tam było jajko? :)

W czaszce brak wyściółki. Tam to było.

> A co z tymi, u których obraz ogniskuje się za daleko? Mają sobie
> wyciągać gałki oczne z oczodołów przyssawką?

Nie wiem po co mieliby cokolwiek robić. Dalekowzroczność to sokoli wzrok

> Zresztą lepiej będzie, jeśli okuliści Cię zjedzą, w związku z tym dla
> mnie EOT:)

Jest tez sposób na głębię ostrości. Wielkość źrenicy zależy od tego który
układ przeważa - współczulny czy przywspóczulny.

Pozdrawiam,
S*
Dyskusja toczy się wartko jak żadna znajomość rzeczy nie mąci poglądów.

18. Data: 2006-11-18 19:02:02

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Nov 2006 18:50:14 +0100, Szczepan Białek wrote:

> Kiepski przykład. Każdy się boi własnej żony.

Mów za siebie:)

> I tak robi. Mruży jedno oko, to lepsze. Jeżeli to nie wystarczy to przykłada
> palec do skóry na skroni i pcha ją w stronę ucha. To wzmacnia nacisk.

Okrooopne:)

> W czaszce brak wyściółki. Tam to było.

Oczodół ma kształt czworościanu mniej więcej. Ponieważ gałka oczna jest
kształtu mniej więcej kulistego, to owszem, otaczajace ją tkanki miękkie
wypełniaja wolną przestrzeń, ale z uwagi na to, że są one bardzo
podatne, twierdzenie, że "Oko jajo siedzi w jajowatym gnieździe" nie do
końca jest prawdziwe.

> Nie wiem po co mieliby cokolwiek robić. Dalekowzroczność to sokoli wzrok

Żeby przeczytać cokolwiek bez robienia dziwnych min. Widać Ty nie masz
takich problemów - ja mam.

> Jest tez sposób na głębię ostrości. Wielkość źrenicy zależy od tego który
> układ przeważa - współczulny czy przywspóczulny.

No i? Proponujesz stosowanie sympatykolityków jako wspomagaczy? Gimmi a
brejk :)

> Dyskusja toczy się wartko jak żadna znajomość rzeczy nie mąci poglądów.

O ile dobrze zrozumiałem, miałeś na myśli to, ze nie masz pojęcia o czym
piszesz. Przez grzeczność nie zaprzeczę:) I wyłączam komputer :D

m. (a miałem nie być zgryźliwy... ;P )
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

19. Data: 2006-11-19 09:48:15

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No prosz... To ja się już nie odezwę na temat oka :)

HA,HA,Ha :-)))))))))))))

casus

20. Data: 2006-11-19 10:02:49

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek"

, Szczepan Białek wrote:

> Żeby przeczytać cokolwiek bez robienia dziwnych min. Widać Ty nie masz
> takich problemów - ja mam.

Nikt nie ma lekko.

> No i? Proponujesz stosowanie sympatykolityków jako wspomagaczy? Gimmi a
> brejk :)

Tu cały czas chodzi o dwie szkoly. Amerykańskie "medicines" czy dieta. LOW
CARB działa jak wspomagacze i zapobiega katarakcie.

> O ile dobrze zrozumiałem, miałeś na myśli to, ze nie masz pojęcia o czym
> piszesz. Przez grzeczność nie zaprzeczę:) I wyłączam komputer :D

Piszę aby się dokształcić. Szkoda ze fachowcy siedzą cicho.

> m. (a miałem nie być zgryźliwy... ;P )

Nie będziesz jak przejdziesz na LOW CARB.

Pozdrawiam,
S*

[Wrocław] kompleksowe badania
Jak wykryc raka ?
zatrzymane 2 gorne zeby - trojki - staly aprat ortodontyczny
Kalms - jak zażywać ?
niedotlenienie okołoporodowe