Sushi/ Suszi :)

11. Data: 2006-02-25 23:40:02

Temat: Re: Sushi/ Suszi :)
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński napisał(a):
> Kto Cię tak okrutnie okłamał, że sushi nie może być bez surowej ryby?

Rozważam ten najlepszy wariant.
pozdr. Jerzy

12. Data: 2006-02-25 23:47:11

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

> Rozważam ten najlepszy wariant.
> pozdr. Jerzy

de gustibus...ja bardzo lubie sushi, i rozne gatunki ryby mi
odpowiadaja, ale na zakonczenie posilku zamawiam pieczonego wegorza w
slodkim brazowym sosie i to jest moim zdaniem bardzo smaczne sushi.
Zupelnie nie surowe. Sushi z avocado, ogorkiem, i ikra, ktora jest
solona a nie surowa, tez jest przyzwoite, sushi z krabem w stylu tempura
zawinietym w maki tez nie jest surowe, no i tak mozna by wyliczac.

MB

13. Data: 2006-02-25 23:51:57

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak <0...@m...pl> w wiadomości
news:news:dtqps2$gi3$4@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):
> Prawdziwa ryba używana do sushi truje
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Define: "prawdziwa ryba używana do sushi".

> i to całkiem nieźle nawet prawdziwych japończyków.

I podpowiem - pozajączkowało Ci się wszystko i skończ może wypowiadać się na
temat, o którym nie masz bladego pojęcia. Szkoda prądu.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
k...@b...com otwarte okna"

14. Data: 2006-02-26 00:51:29

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <0...@m...pl> wrote in message

> Prawdziwa ryba używana do sushi truje i to całkiem nieźle nawet
> prawdziwych japończyków.

Ktora, ktora??? Losos..? Tunczyk(i)..? Kraby..? Osmiornica? Squid? A moze
wegorz..? Bo wszystkie te stworzenia - i wiele wiecej - uzywane so do
przyrzadzania sushi. A szczegolnie tunczyk.

Ryba Fugu (a szczegolnie Tora Fugu) jest bardzo trujaca ale po pierwsze
mozna ja dostac w bardzo nielicznych restauracjach (kucharz w Japonii musi
miec specjalne uprawnienia do jej przyrzadzania a praktycznie nie ma
eksportu) a poza tym podaje sie ja zwykle gotowana lub jako sashimi. Poza
tym za cene jednego dania z Fugu (czesto ponad 200 dolarow) to mozna sie
najesc sushi az do rozpuku nawet w Japonii (gdzie pierunsko drogo.) A tak
na marginesie, to pewnie wiecej osob podtruwa sie jajeczkami prepiorczymi
serwowanymi na np. tobiko (sushi z ikra ryby latajacej) niz Fugu.

--
><eM eL><
There's no place like 127.0.0.1

15. Data: 2006-02-26 02:30:36

Od: "Maciej Muran" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> napisał
> nie wszystkie drogie sush bar sa dobre...) i sprobowac. W Japonii,
> istotnie, "sushi chef" to zawsze facet ale bylem tez w topless sushi
> bar gdzie zarowno "chefs" jak i obluga byla zenska i topless :-)))

Znaczy się, chefowa była topless, obsługa też? I to wszystko w
Japonii, tak? :)

M.

16. Data: 2006-02-26 11:13:43

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Dajesz dziecku surową rybę?

tak

> Rozwiń proszę.

mogłoby mi się nie udać.

> pozdr. Jerzy

Pozdrawiam
Gosia -wyrodna matka trująca dziecko.
Ps. w ciąży też jadłam sushi, upsss...

17. Data: 2006-02-26 12:00:45

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chybryda" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> czy ktoś z was jadł moze Sushi/Suszi..:):)i wie jak to ewentualnie
> przygotowac. gdzieś obiło mi sie o uszy, ze podobno potrawe te powinni
> przygotowywac tylko mężczyźni ..???

Jadam sushi. Moja corka nie jest mezczyzna a jest sushigirl po kursie ;)
Wlasnie obrabia dla nas na obiad swiezego (wczoraj zlapanego) lososia,
mniam.
Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

18. Data: 2006-02-26 12:22:07

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

> Jadam sushi. Moja corka nie jest mezczyzna a jest sushigirl po kursie ;)
> Wlasnie obrabia dla nas na obiad swiezego (wczoraj zlapanego) lososia,
> mniam.

Wlasnie dostalo mi sie tatara z lososia na przekaske, niebo w gebie ;)))

19. Data: 2006-02-27 09:27:37

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński napisał(a):
> I podpowiem - pozajączkowało Ci się wszystko i skończ może wypowiadać
> się na temat, o którym nie masz bladego pojęcia. Szkoda prądu.

cyt.: "sashimi to rodzaj sushi AFAIK
Konrad J. Brywczyński"
;-)
pozdr. Jerzy

20. Data: 2006-02-27 15:36:12

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> wrote in message

Skad masz taka diefinicje, bo sushi to przyprawiony ryz, uformowany lub
nie, pokryty ryba, innymi stworkami morskimi, warzywami lub jajkiem. Owa
pokrywa moze byc surowa, marynowana lub gotowana. Jest pare rodzajow
sushi - nigti, futomali, hasomaki) ale ryz i "gora" je laczy. "Sushi meshi"
to ugotowany ryz przyprawiony slodkim octem ryzowym.

Sashimi natomiast - jako skladnik - to surowa ryba. Jesli sie wezmie
sashimi i polozy na odpowiednio przygotowanym i przyprawionym ryzu --
powstaje sushi z dana ryba.

Sashimi jako potrawa to plasterki surowej ryby podawane z cienko
pokrojonymi warzywkami i przyprawami. Podawane zwykle jako przekaska czy
"pierwsze danie."

--
><eM eL><There's no place like 127.0.0.1><

MSG (glutaminian sodu)
Tapioka
Piekarnik Pytanie???!!!zakalec!!!
Re: Lin i szczupak