Swoboda dziecka.

1. Data: 2005-06-22 18:21:15

Temat: Swoboda dziecka.
Od: Olek Olowski <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pytanie, czy powinienem puszczac dziecko na dwor bez ograniczen,
jednak wiedzac ze jez na terenie osiedla???

Dzieci to 12 i 14 lat. W zasadzie po szkole jesli odrobia lekcje i
spelnia swoje obowiazki wzgledem domu zawsze wychodza na dwor bez
ograniczen (do godziny 20.30 poruszaja sie po osiedlu)
Np w sobote to potrafia od 12.00 do 20.00 byc na dworze, co one tam tyle
robia?? nie moge tego kontrolowac, dlatego zastanawiam sie czy nie
ograniczyc im swobode w ten sposob ze musza powiedzec gdzie ida, gdize beda.

Czy moge gdzies poczytac jakies pulikacje na temat psycholigii dziecka w
tej materii?

Pozdrawiam
Olek

2. Data: 2005-06-22 21:13:34

Temat: Re: Swoboda dziecka.
Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Olek Olowski" <o...@t...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> robia?? nie moge tego kontrolowac, dlatego zastanawiam sie czy nie
> ograniczyc im swobode w ten sposob ze musza powiedzec gdzie ida, gdize

Ja zawsze wymagam od mojej czternastolatki aby melodowala gdzie idzie i z
kim.Ostatnio bylam w tej sprawie i innych u psychologa i dowiedzialam sie ze
jest to ok. Poza tym dziecko samo czuje sie lepiej ze swiadomoscia ze rodzic
wyznacza jakies granice,zasady.Ponoc dzieci latajace samopas ,tekie ktorymi
rodzice malo sie interesuja wbrew pozorom czuja sie niepewnie i malo
bezpiecznie.

> Czy moge gdzies poczytac jakies pulikacje na temat psycholigii dziecka w
> tej materii?

Niestety nie wiem...

Magda

3. Data: 2005-06-23 08:36:51

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d9cagm$gjh$1@nemesis.news.tpi.pl>,
Olek Olowski <o...@t...pl> wrote:

> [...]
> robia?? nie moge tego kontrolowac, dlatego zastanawiam sie czy nie
> ograniczyc im swobode w ten sposob ze musza powiedzec gdzie ida, gdize beda.

Tak dla rozwiania wątpliwości - a Ty wychodzisz z domu i nikomu nie
mówisz, dokąd i na jak długo?

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police

4. Data: 2005-06-23 15:00:31

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@w...kurier.szczecin.pl> napisał w
wiadomości news:jareks-6B94BF.10365123062005@gigaeth-gw.news.tp
i.pl...
> Tak dla rozwiania wątpliwości - a Ty wychodzisz z domu i nikomu nie
> mówisz, dokąd i na jak długo?

A do czego zmierzasz? Czy normą jest to, że dorosły nie musi się nikomu
opowiadać, czy też to, że informuje rodzinę, gdzie idzie i kiedy wraca?
--
Joanna http://jduszczynska.republika.pl/ankieta.htm
Bardzo proszę o wypełnienie ankiety. Potrzebna mi jest ona do napisania

5. Data: 2005-06-23 16:26:56

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> Czy normą jest to, że dorosły nie musi się nikomu
> opowiadać, czy też to, że informuje rodzinę, gdzie idzie i kiedy wraca?

U nas w domu normą jest, że informuje. I tego też oczekuje się od
dziecka.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

6. Data: 2005-06-23 17:39:57

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> U nas w domu normą jest, że informuje. I tego też oczekuje się od
> dziecka.

U mnie też, ale różnie to bywa, więc zupełnie nie wiem, co obaj panowie
mają na myśli...

7. Data: 2005-06-23 22:19:24

Od: Olek Olowski <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska wrote:
> Użytkownik "siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> U mnie też, ale różnie to bywa, więc zupełnie nie wiem, co obaj panowie
> mają na myśli...

Wiadomo jak mysli dziecko, zupelnie innymi kategoriami niz dorosly.
Zadalem wiec pytanie na jakim poziomie ograniczac swobode dziecka? Jak
ekstrma okresle iz minimum to dziecko robi co chce natomiast maksimum to
dziecko nie moze wychodzic z domu wogole. Na tej podstawie mozemy
zbudowac pewna skale a kazdemu z poziomow podpozadkowac pewne
ograniczenia (oczywiscie poruszajac sie od min do max).
Wazny jest dla mnie ten bezpieczny poziom. Bezpieczny dlatego, poniewaz
zbyt mocne ograniczanie swobody dzieka moze byc tak samo niebespieczne
jak jej calkowite ograniczenie.
Analizujac zachowania dzieci, stwierdzilem pewne zaleznosci pomiedzy
podejscie do dziecka a jego zachowaniem. Oczywsice jest zbyt wuele
czynnikow zmiennych, indywidualnych aby podac zloty srodek, jednak
pewnego rodzaju przepis,bylby dobrym rozwiazaniem.
Chcialem opracowac wzor zaleznosci na podejnowanie decyzji w sosunku do
dziecka, jednak narazie jest to dla mnie zbyt zlozone.

Czy moze mi ktos z grupowidzow powiedziec na jakim poziomie nalezy
ograniczac dziecko? (ogolnie)

Pozdrawiam
Olek

8. Data: 2005-06-24 06:21:19

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olek Olowski" :

> Czy moze mi ktos z grupowidzow powiedziec na jakim poziomie nalezy
> ograniczac dziecko? (ogolnie)

Co Ci mamy tu napisać ?
Przecież to zależy od wieku dziecka i od wielu innych czynników.

Na wsi, w odległości 2 km od najbliższej szosy wypuszczałam dziecko na
podwórko już w wieku 3-4 lat zerkając co jakiś czas, w mieście miałabym
obawy (chociaż ja na to samo podwórko chodziłam już jako 3-latka ale
zmieniły się warunki).

Oczywiscie "nadawanie swobody" następuje stopniowo.

Generalnie nawet jesli chodzi o pełnoletniego 18-latka mam życzenie zawsze
wiedzieć gdzie jest i kiedy wróci (choćby ze względów organizacyjnych).
Również wtedy kiedy wyjeżdża - obojętnie czy na kilka dni, czy na miesiąc.

Czy oni to spełniają - to inna sprawa (w 85 % - tak), ale wiedzą że za późny
powrót bez uprzedzenia (lub np. telefonu) zawsze się mogą spodziewać
reprymendy.

Pozdrowienia.

Basia

9. Data: 2005-06-24 07:03:41

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Jun 2005 00:19:24 +0200, Olek Olowski napisał(a) w wiadomości:

> Chcialem opracowac wzor zaleznosci na podejmowanie decyzji w stosunku do
> dziecka, jednak na razie jest to dla mnie zbyt zlozone.

Czy nie przeintelektualizowujesz wychowania?
Masz w ogóle dzieci? - bo jakoś wątpię.

--
Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
zaprasza:

10. Data: 2005-06-24 07:26:13

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Olek Olowski <o...@t...pl> napisał(a):

> Zadalem wiec pytanie na jakim poziomie ograniczac swobode dziecka?

Ja bym zaczęła od tego, że nie informowanie gdzie się idzie nie jest
swobodą, a najwyżej samowolą. I tę nalezy ukrócić zawsze.

> [...]
> zbudowac pewna skale a kazdemu z poziomow podpozadkowac pewne
> ograniczenia (oczywiscie poruszajac sie od min do max).

No właśnie tak musisz zrobić.

/ciach bełkot/
ale z dzieckiem tak nie rozmaiwaj.

> Chcialem opracowac wzor zaleznosci na podejnowanie decyzji w sosunku do
> dziecka, jednak narazie jest to dla mnie zbyt zlozone.

Przecież to proste jak konstrukcja cepa!

> Czy moze mi ktos z grupowidzow powiedziec na jakim poziomie nalezy
> ograniczac dziecko? (ogolnie)

Nikt Ci nie powie, bo to zależy od rodziny, dziecka i modelu.
Tak samo jak Ci nikt nie powie jakie lody Twoje dziecko lubi
najbardziej i co powinno jeść na obiad.

--
.:: JID:s...@j...org ::.

na deszczowe dni....i nie tylko
[OT] Prosba - poszukiwany nowy dom dla dalmatynczyka
Nauczyciel+prezent na koniec roku...
Hulajnoga dla siedmiolatka
[Warszawa] Ankieta na temat atrybutów mieszkań.