Syn nie chce chodzić do szk. muzycznej

191. Data: 2007-10-03 09:29:10

Temat: Re: Syn nie chce ?ISO-8859-2?Q?chodzić do szk. muzycznej?=
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M&C" <c...@C...pl> napisał w wiadomości
news:fdvmqf$c2s$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Powiedz na jakiej uczelni i jaki kierunek. Poza pedagogiką.

Matematyka z informatyką na przykład
http://www.pwszplock.pl/index.php?option=com_content
&task=view&id=92&Itemid=68

Agnieszka

192. Data: 2007-10-03 09:41:41

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

krys pisze:

> Dlaczego poza?

Dlatego, że nie uczą tam uczyć historii/biologii/geografii/fizyki...

Kursy dla nauczycieli nie trwają 5 lat.

Marzena
--
Robótki Marzeny
http://fanturia.googlepages.com/home

193. Data: 2007-10-03 09:43:16

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:

> Matematyka z informatyką na przykład
> http://www.pwszplock.pl/index.php?option=com_content
&task=view&id=92&Itemid=68

Link mi sie nie otwiera. Ale fakt, na UWr matematyka ma specjalizacje
nauczycielską. Być może polonistyka też. Ale większość raczej nie.

Marzena

194. Data: 2007-10-03 09:47:53

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

&task=view&id=92&Itemid=68
> Link mi sie nie otwiera. Ale fakt, na UWr matematyka ma specjalizacje
> nauczycielską. Być może polonistyka też. Ale większość raczej nie.

Z adresu raczej nie wynika, żeby był to link do strony uniwersytetu. A pod
linkiem było coś takiego:

Charakterystyka specjalności kształcenia:

Studia na specjalności: matematyka z informatyką gwarantują absolwentom
uzyskanie rozległej wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu matematyki i
informatyki, wyposażają absolwentów w cechy osobowości niezbędne do podjęcia
pracy w charakterze nauczyciela wymienionych przedmiotów oraz umożliwiają
podjęcie uzupełniających studiów magisterskich dziennych, wieczorowych,
zaocznych oraz eksternistycznych (poprzez internet) w uczelniach wyższych na
specjalnościach: matematyka lub informatyka.

Kształcenie na tej specjalności umożliwia także absolwentom uzyskanie
przygotowania do podejmowania działań edukacyjnych i opiekuńczych we
współczesnej szkole, bowiem plan studiów obejmuje również przedmioty
pedagogiczne niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela matematyki
informatyki w szkole podstawowej i gimnazjum.

Wykaz przedmiotów, które realizowane są w toku studiów:

Blok przedmiotów matematycznych

a.. Algebra liniowa

b.. Algebra ogólna

c.. Geometria szkolna

d.. Geometria

e.. Rachunek prawdopodobieństwa

f.. Wstęp do matematyki

g.. Analiza matematyczna 1

h.. Analiza matematyczna 2

i.. Analiza matematyczna 3

j.. Analiza matematyczna 4

k.. Teoria miary i całki

l.. Wstęp do topologii

m.. Równania różniczkowe
Wstęp do analizy funkcjonalnej Seminarium dyplomowe

n.. Fizyka 1

o.. Fizyka 2

Blok przedmiotów informatycznych

p.. Wstęp do informatyki

q.. Podstawy obsługi komputera Oprogramowania użytkowe

r.. Systemy operacyjne

s.. Wstęp do programowania

t.. Algorytmy i struktury danych

u.. Publikowanie w sieci (Internet)

v.. Bazy danych

w.. Komputerowe wspomaganie obliczeń

x.. Wstęp do metod numerycznych

y.. Sieci komputerowe

z.. Automaty i języki formalne

Blok przedmiotów pedagogicznych

aa.. Podstawy edukacji 1

ab.. Podstawy edukacji 2

ac.. Podstawy edukacji 3

ad.. Metodyka nauczania matematyki 1

ae.. Metodyka nauczania matematyki 2

af.. Metodyka nauczania matematyki 3

ag.. Metodyka nauczania informatyki 1

ah.. Metodyka nauczania informatyki 2

ai.. Metodyka nauczania informatyki 3

aj.. Psychologia ogólno-rozwojowa i wychowania

Blok przedmiotów kształcenia ogólnego

Przedmiot do wyboru

ak.. Język angielski

al.. Wychowanie fizyczne
Ponadto, w toku studiów realizowana jest praktyka zawodowa w wymiarze
15tygodni.
Ja wiem, że "w narodzie" pokutuje przekonanie, że każdy idiota może uczyć w
szkole. Na szczęście nie wszyscy w to wierzą i istnieją szkoły, które dają
naprawdę solidne podstawy do nauczania dzieci. I dzięki temu (prawie) każdy
z nas pamięta przynajmniej jednego nauczyciela "z prawdziwego zdarzenia".

Agnieszka

195. Data: 2007-10-03 09:51:13

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

M&C napisał(a):

> Dlatego, że nie uczą tam uczyć historii/biologii/geografii/fizyki...

ZTCW, na którymś roku wybierasz specjalizację, i wtedy uczą uczyć. Jeśli
ci zależy - dobrze, nauczyciele małych dzieci uczą się uczenia 5 lat,
nauczyciele przedmiotów uczą się uczenia 2-3 lata.

> Kursy dla nauczycieli nie trwają 5 lat.

Za to doszkalanie trwa przez co najmniej kilka lat pracy.

Justyna
GG 6756000

196. Data: 2007-10-03 09:53:29

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:

&task=view&id=92&Itemid=68

> Z adresu raczej nie wynika, żeby był to link do strony uniwersytetu. A
> pod linkiem było coś takiego:
>
> Charakterystyka specjalności kształcenia:

[...]

Ja nie neguję, że na studiach można zdobyć przygotowanie pedagogiczne.
Sama miałam :-) Ale czy to przygotowanie zazwyczaj trwa _5 lat_?

> [...]
> które dają naprawdę solidne podstawy do nauczania dzieci. I dzięki temu
> (prawie) każdy z nas pamięta przynajmniej jednego nauczyciela "z

Ja pamiętam, ale niewielu. Niestety. Selekcja negatywna robi swoje :-/ .

Marzena

197. Data: 2007-10-03 09:58:36

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

krys pisze:

> ZTCW, na którymś roku wybierasz specjalizację, i wtedy uczą uczyć. Jeśli
> ci zależy - dobrze, nauczyciele małych dzieci uczą się uczenia 5 lat,

Chyba tak.

> nauczyciele przedmiotów uczą się uczenia 2-3 lata.

Aha... A nie 5 lat.

> Za to doszkalanie trwa przez co najmniej kilka lat pracy.

Wiem. Uczą się na swoich błędach. Dobrze jest, jeśli się potrafią się na
nich uczyć.

Marzena

198. Data: 2007-10-03 10:00:19

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja nie neguję, że na studiach można zdobyć przygotowanie pedagogiczne.
> Sama miałam :-) Ale czy to przygotowanie zazwyczaj trwa _5 lat_?

Wracając do podanego przeze mnie linku, to był to opis (zdaje się, choć
głowy nie dam sobie uciąć) studiów pierwszego stopnia - licencjackich i
owszem, ilość wymienionych przedmiotów pedagogicznych wskazywała na to, że
rozłożone są one na wszystkie lata nauki. Ale z licencjatem to raczej trudno
chyba dostać pracę w szkole. Więc dochodzą studia uzupełniające
magisterskie, które w dobrej szkole dla nauczycieli też powinny zawierać w
sobie przedmioty pedagogiczne.
Tak przy okazji wcale nie wiem, czy ta szkoła z linka jest dobra, podałam,
bo akurat znam adres, ale z samą szkołą nie mam wspólnego wiele więcej niż
to, że wiem, że istnieje ;-)

> Ja pamiętam, ale niewielu. Niestety. Selekcja negatywna robi swoje :-/ .

Ale jeżeli będziemy się godzić z tym, że jest selekcja negatywna, akceptować
to, że nauczyciele bez przygotowania uczą nasze dzieci, to dokąd zajdziemy?
I czy na pewno tego chcemy?

Agnieszka

199. Data: 2007-10-03 10:13:05

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

M&C napisał(a):

> Aha... A nie 5 lat.

Przez 2-3 lata masz szansę nauczyć sięmetodyki bardziej, niż nie mając
pojęcia nawet o tym, że coś takiego istnieje, nie?

> Wiem. Uczą się na swoich błędach.

Pewnie, te wszystkie kontrakty, mianowania, dyplomowania i inne są
nikomu do niczego, nie? Wkącu po maturze tez mogliby uczyć, nie wiem,
po co te studia i wogle.

> Dobrze jest, jeśli się potrafią się
> na nich uczyć.

Nauczyciele po prostu podnoszą kwalifikacje. Albo "dorabiają" kolejne
specjalizacje, żeby mogli uczyć większej ilości (liczby?) przedmiotów
na przykład. Nareszcie dzieci mają szansę spotkać na muzyce, plastyce
czy technice kogoś, kto ma pojęcie, czego uczy, a nie tylko "weźcie
blok i kredki i narysujcie jesień".

Justyna
GG 6756000

200. Data: 2007-10-03 10:13:20

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:

> [...]
> owszem, ilość wymienionych przedmiotów pedagogicznych wskazywała na to,
> że rozłożone są one na wszystkie lata nauki. Ale z licencjatem to raczej

Z licencjatem to chyba już się nie da.

> Więc dochodzą studia uzupełniające
> magisterskie, które w dobrej szkole dla nauczycieli też powinny zawierać
> w sobie przedmioty pedagogiczne.

Kiedyś blok pedagogiczny kończył się na licencjacie. Może coś się zmieniło.

> Tak przy okazji wcale nie wiem, czy ta szkoła z linka jest dobra,
> podałam, bo akurat znam adres, ale z samą szkołą nie mam wspólnego wiele
> więcej niż to, że wiem, że istnieje ;-)

To i tak więcej niż ja ;-)

> Ale jeżeli będziemy się godzić z tym, że jest selekcja negatywna,
> akceptować to, że nauczyciele bez przygotowania uczą nasze dzieci, to
> dokąd zajdziemy? I czy na pewno tego chcemy?

Cóż... Poza pasją do nauczania do szkoły przyciągają jeszcze długi
wakacje i 18-godzinny tydzień pracy. Koleżanka na stażu dostawała za to
trochę ponad 600 zł. Podziwiam ją, bo dużo czasu poświęcała w domu, żeby
się do lekcji przygotować. Wielu za takie pieniądze nie przygotowuje sie
prawie wcale. Smutne i nie bardzo wiem, co można z tym zrobić.

Marzena
--
Robótki Marzeny
http://fanturia.googlepages.com/home