Syntetyzator mowy

1. Data: 2003-10-27 22:06:45

Temat: Syntetyzator mowy
Od: siwa <siwa@bez_tego.vege.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Nie wiem czy to dobra grupa na tego rodzaju pytanie. Poszukuję czegoś (nie
wiem czy to właśnie syntetyzator) dla starszego pana, który stracił, a
właściwie traci, wzrok.
To aktywny i dobrze orientujący się w świecie człowiek. Córka pracuje, nie
ma kiedy mu czytać gazet, chcą założyć stałe łącze, żeby starszy pan mógł
on-line czytywać gazety.
Z tego co się orientowałam w PZN proponują zestaw program + zewnętrzny
syntetyzator mowy za ca 4000 zł. To zdecydowanie za dużo dla tej rodziny.
Czy ktoś z Was może mi polecić jakiś "odczytywacz" tekstu z ekranu?
Komputer mają nie za mocny i sytem Win98.
Dzięki za wszelkie sugestie.

--
s i w a

2. Data: 2003-10-27 22:54:17

Temat: Re: Syntetyzator mowy
Od: m...@o...pl (Michał Kasperczak) szukaj wiadomości tego autora

A może wystarczy program powiększający obraz, chybaże nie.

Sprzętu jest dużo i programów też. Problemem są rzeczywiście ceny.
Proszę odwiedzić stromy
www.altix.pl
www.ece.neostrada.pl
www.harpo.com.pl
www.ivo.pl

Jedno to syntezator, drugie to program nim sterujący. Może wystarczy
coś takiego jak Magnetofon taki lektorski program, ktory nic jednak
nie ma wspólnego z taśmami nie ma, tylko czyta teksty głosem średniej
jakości.
Proszę też napisać na adres
s...@c...uw.edu.pl
Jak coś, to proszę pisać. Ale szczerze mowiacchyba za
kilkaset złoty mało się zrobi.

--
Pozdrawiam!
Michał mailto:m...@o...pl

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

3. Data: 2003-10-29 14:19:24

Od: siwa <siwa@bez_tego.vege.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@o...pl (Michał Kasperczak) rzecze tak w

> Sprzętu jest dużo i programów też. Problemem są rzeczywiście ceny.
> Jak coś, to proszę pisać. Ale szczerze mowiacchyba za
> kilkaset złoty mało się zrobi.

Dziękuję bardzo. Przekazalam linki zainteresowanym. Nie mam nadziei na
kilkaset złotych, ale na razie ze wstępnych oględzin wyszło nam 4000, a to
nawet zrzutkowo za dużo... Dzięki za inf.

s i w a

4. Data: 2003-10-29 15:27:49

Od: "Paweł" <f...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy ktoś z Was może mi polecić jakiś "odczytywacz" tekstu z ekranu?
> Komputer mają nie za mocny i sytem Win98.

Możesz poszukać programu realspeake ,jest podobno najlepszy z dostępnych
syntezatorów.Ale wątpie czy gdzieś go znajdziesz(oczywiśćie pirata).Jak byś
znalazł to daj mi znać.Pozdr.Paweł

5. Data: 2003-10-29 21:17:26

Od: Przemax <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś z Was może mi polecić jakiś "odczytywacz" tekstu z ekranu?
> Komputer mają nie za mocny i sytem Win98.
> Dzięki za wszelkie sugestie.

Moze sie wyrwe jak Filip z konopii, ale...

...polecam program SynTalk firmy Neurosoft. Info o nim na necie sporo,
mozesz zerknac np tu:

http://www.bezbarier.republika.pl/ekran/syntalk.html
http://www.dzieci.org.pl/syntalk.html
http://www.ub-wrobel.de/polski/3_Produkte/SynTalk.ht

Jak sie uprzesz, to na sieci znajdziesz tez piracka wersje (w celach
testowych) - ale rekomenduje zakup, ktos sie w koncu napracowal...

Przemax czyli
Przemyslaw Zylinski

6. Data: 2003-10-30 07:35:11

Od: siwa <siwa@bez_tego.vege.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemax <p...@p...com> rzecze tak w

> Jak sie uprzesz, to na sieci znajdziesz tez piracka wersje (w celach
> testowych) - ale rekomenduje zakup, ktos sie w koncu napracowal...

Serio kosztuje 39 zl??
http://bezbarier.republika.pl/ekran.html#scrread
Wyglada, ze właśnie o to mi chodzi...
"Bardzo łatwy w obsłudze polski program do syntezy mowy. Czyta tekst
umieszczony w schowku. Dodaje swój pasek narzędzi do Worda i Excela, co
pozwala na łatwe czytanie napisanego tekstu.
Można regulować szybkoœć czytania, co zmienia jednoczeœnie wysokoœć
dŸwięku.
W pakiecie także m.in. programik pozwalajšcy na wysyłanie wiadomoœci
głosowych w sieci lokalnej, mówišcy zegar oraz mówišca klawiatura."

Czy ktoś to używał?

--
... :: s i w a ( a t ) v e g e . p l :: ...
... :: ICQ:67729327 :.....: GG:25557 :: ...

7. Data: 2003-10-31 16:37:24

Od: "Inwalida" <i...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <siwa@bez_tego.vege.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> W pakiecie także m.in. programik pozwalający na wysyłanie wiadomości
> głosowych w sieci lokalnej, mówiący zegar oraz mówiąca klawiatura."

Ja czasem używam, całkiem przyjemny, zrozumiały dzwięk.
Jak musze czasami coś przeczytać (czego nie lubię), odpalam syntalka
i zajmuje się czymś ciekawszym. Jedyną wadą jest przymusowe zaznaczenie
tekstu (czyta ze schowka), bo potrafi czytać tylko dokumenty txt i doc.
O ile dobrze pamiętam chodzi o czytanie gazet. Na tym polu powinien się
sprawdzić. O ile osoba używająca widzi na tyle żeby zaznaczyć tekst.

witajcie
Jak sobie radzicie...?
Praca zawodowa i rehabiliacja osob niepeł.
Aparat słuchowy dla malucha 4 mies.
DObre zwyczaje