Syrop klonowy - co zamiast?

1. Data: 2003-11-29 20:13:49

Temat: Syrop klonowy - co zamiast?
Od: "FeLicja" <insearch4myselfNOSPAM@hotmail_NO.comMENT> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
W jednym przepisie, ktory chcialam dzis potestowac, podano jako jeden ze
skladnikow "syrop klonowy". Niestety, nie mam go, za to mam w domu zwykly
bialy cukier, brazowy cukier, miod i syrop kukurydziany. Czy ktos wie w
jakich proporcjach moge uzyc ktoregos z tych pozostalych by przepis nie
wyszedl za slodki? Z gory serdecznie dziekuje.
Kasia

1. Data: 2003-12-01 09:08:17

Temat: Re: Syrop klonowy - co zamiast?
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=====
Czy to ciąg dalszy zamienników? Niedługo okaże się, że wszystko można
zastąpić mąką, cukrem i siemieniem.
Niedawno był taki okres, w którym wszystko było zastępcze: czekolady,
pomarańcze, kiełbasy, herbaty, a nawet etykiety. Mi się to nie podobało.
A syrop klonowy można kupić w prawie każdym hiperze, tyle, że cena jest
trochę zaporowa. W tesco mała butelka (chyba 0,25l) kosztuje prawie 30 zł.

waldek
=====

1. Data: 2003-12-01 10:01:04

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> Niedawno był taki okres, w którym wszystko było zastępcze: czekolady,
> pomarańcze, kiełbasy, herbaty, a nawet etykiety. Mi się to nie podobało.

Hmmm, pomarancze to ja wole prawdziwe, ale wyrob czekoladopodobny smakowal
mi bardziej niz prawdziwa czekolada. Tak jakos dziwnie :)

> A syrop klonowy można kupić w prawie każdym hiperze, tyle, że cena jest
> trochę zaporowa. W tesco mała butelka (chyba 0,25l) kosztuje prawie 30 zł.

To w takim razie pytanie "co zamiast" nie traci na aktualnosci :)

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-12-01 10:05:27

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> =====
> Czy to ciąg dalszy zamienników? Niedługo okaże się, że wszystko można
> zastąpić mąką, cukrem i siemieniem.

Waldku,
Nie chce, zebys sobie pomyslal, ze ja _za kazdym razem_ mam zdanie przeciwne
do Twojego ;).
W kazdym razie sa sytuacje, gdy nie mozna zastosowac jakiegos skladnika. Ja
tez szukalabym zamiennika dla syropu klonowego, wlasnie z uwagi na cene (no
chyba, ze do polania plackow/ nalesnikow, bo wtedy nie da sie go sensownie
zastapic).

Pytanie jest jak najbardziej w temacie grupy. A jak dla mnie bardziej
uzasadnione, niz skrzydelka jak z KFC i pizza jak z PH po raz kolejny (czy
salatka Coleslaw ;)).

A Felicji niestety nie odpowiem, bo nie potrafie...
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2003-12-01 12:10:26

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W kazdym razie sa sytuacje, gdy nie mozna zastosowac jakiegos skladnika.
Ja
> tez szukalabym zamiennika dla syropu klonowego, wlasnie z uwagi na cene
======
Zgoda, jest drogi. Ale mi chodzi o to, że po zastąpieniu charakterystycznego
składnika jakiegoś dania, jest to już inne danie. Lepiej poszukać innego
przepisu.
======

(no
> chyba, ze do polania plackow/ nalesnikow, bo wtedy nie da sie go sensownie
> zastapic).
======
No i o tym piszę :-}

waldek
======

1. Data: 2003-12-01 13:53:24

Temat: Odp: Syrop klonowy - co zamiast?
Od: "Patrik" <e...@e...fr.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
a nie jestes przypadkiem z Legnicy?
oddam za free ponad pol butelki bo mi to nie smakuje.
jakis taki dziwak jestem chyba
pozdrawiam
Pacik

Użytkownik FeLicja <insearch4myselfNOSPAM@hotmail_NO.comMENT> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:bqaula$hbi$...@i...gazeta.pl...

1. Data: 2003-12-01 19:54:58

Od: "JLoaf" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> W jednym przepisie, ktory chcialam dzis potestowac, podano jako jeden
> ze skladnikow "syrop klonowy".

Może nie powiem "co zamiast" ale mogę powiedzieć jak dobrze go spożytkować.
Jest taki fajny drink "Ricky". Robimy go w następujący sposób. Pół cytryny
wyciskamy do szklanki a potem do niej wrzucamy, dodajemy lodu, zalewamy
wódką. Do tego dodajemy syrop klonowy i mieszamy... Lód roztapiająć się
rozcieńcza wódkę. Jeden z lepszych drinków które piłem.

Jacek.

1. Data: 2003-12-01 20:53:15

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 29 Nov 2003 15:13:49 -0500, "FeLicja"
<insearch4myselfNOSPAM@hotmail_NO.comMENT> wrote:

> [...]
>jakich proporcjach moge uzyc ktoregos z tych pozostalych by przepis nie
>wyszedl za slodki? Z gory serdecznie dziekuje.

szklanka cukru i trzy lyzki wody = 3/4 szklanki syropu klonowego

http://www.foodsubs.com/Syrups.html

;-)
Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2003-12-01 23:04:07

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek napisał:

> A syrop klonowy można kupić w prawie każdym hiperze, tyle, że cena jest
> trochę zaporowa. W tesco mała butelka (chyba 0,25l) kosztuje prawie 30 zł.

To prawda - cena jest nie mała. Ale z drugiej strony, jest to taki
ulepek, że nie sposób zużyć. Kupiłam 2 mies. temu małą buteleczkę i
nawet 1/5 nie zużyłam, choć leję na naleśniki, racuchy, kaszkę mannę na
gęsto itp. A smak czuć właśnie jak się wleje kropelkę i rozsmaruje a nie
pół litra.

Eulalka

1. Data: 2003-12-02 12:08:26

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-11-29 21:13, Użytkownik FeLicja napisał :

> [...]
> jakich proporcjach moge uzyc ktoregos z tych pozostalych by przepis nie
> wyszedl za slodki? Z gory serdecznie dziekuje.

Ja uzywalem syropu rozanego. Troszke inny smak, ale nie az taki rozny by
zbytnio zmienic calosc ciasta czy deseru.

--
Maciej Lewczuk
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)

tarta owocowa
df
TINA
Pieczenie chleba w maszynce - help !