Syrop klonowy - muffins

1. Data: 2001-07-07 16:10:00

Temat: Syrop klonowy - muffins
Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

Syropu klonowego mozna takze uzywac jako zdrowszego od cukru slodzika do
ciast i wypiekow. Nie wiem, jakimi proporcjami mozna zastapic cukier w
przepisach, ktore 'przychodza' z cukrem. Przepis, ktory tu zalaczam
(wyprobowany) pochodzi z mojej ukochanej ksiazki Johna Robbinsa "May All be
Fed". Jest to ksiazka dla veganow, z mnostwem smakowitych przepisow i porad
na temat zdrowej kuchni.
Muffins to sa male babeczki pieczone na proszku do pieczenia - skladniki sa
proste, najtrudniejsza jest technika. W dwoch miskach miesza sie skladniki -
w jednej wszystkie 'mokre' w drugiej 'suche'. Potem nalezy wymieszac suche z
mokrym, ale ledwie-ledwie. 10-12 machniec szpatulka i ciach do foremek.
Muffins nie powinny miec 'gladkiej' konsystencji (jak np ciasto
biszkoptowe), sa takie 'gruzelkowato-zgrzebne' - to odroznia je od innych
ciast. Do muffins potrzebne sa specjalne foremki z doleczkami (czy sa takie
foremki dostepne w Polsce? nie wiem. Jesli nie, pewnie mozna uzyc
pojedynczych foremek do babeczek).
Oto przepis na pomaranczowe muffins
Skladniki:
3/4 szklanki (szklanka - 250ml) swiezo wycisnietego soku z pomaranczy
1/2 szklanki marmolady pomaranczowej, nieslodzonej (albo slodzonej sokami
owocowymi - unikamy cuktu)
1/3 szklanki oleju canola (ale ja uzywam np grapeseed i tez dobrze)
1/4 szklanki syropu klonowego
starta skorka z 1 pomaranczy
2 szklanki wholemeal (nie wiem, jak to na polski - nie jest to maka biala
ale pszenna ciemna???) maki
1 lyzeczka (teaspoon) proszku do pieczenia (ja dodaje poltorej, bo lubie
muffins bardziej puchate, i mam podly piekarnik)
1 lyzeczka sody oczyszczonej
1/2 lyzeczki drobnej soli morskiej (mozna pewnie i tej z Wieliczki...)

Nagrzac piekarnik do 350 Farenheita (176 Celsius??? Niech mnie ktos poprawi
jak palnelam bzdure)
Foremki posmarowac olejem, oproszyc maka.
W jednej misce zmieszac mokre skladniki, w drugiej suche. Wymieszac razem,
uzywajac jak najmniej 'machniec' jak beda male grudki suchego po, powiedzmy
10 machnieciach, nie przejmowac sie. Nalozyc do foremek (powinno wyjsc
jakies 10-12 babeczek) i piec przez 20-25 minut. Zbadac wykalaczka, czy
suche w srodku. Wyjac z piekarnika, i po jakichs pieciu minutach wyjac z
foremek.
Smacznego,

ania

1. Data: 2001-07-07 19:56:24

Temat: Re: Syrop klonowy - muffins
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> napisał w wiadomości

> Do muffins potrzebne sa specjalne foremki z doleczkami (czy sa takie
> foremki dostepne w Polsce? nie wiem.

Są bez problemu. W Ikei płaciłem chyba ok. 30 zł. Są też w Duka, ale jakieś
dziwne - b. duże wgłębienia i chyba bym nie chciał tak dużych muffinków jeść.
W dodatku drogie nieprzyzwoicie (chyba 70 zł).

> Oto przepis na pomaranczowe muffins

Będzie trzeba wypróbować. Dziś robiłem z makiem, orzechami włoskimi i rodzynkami
wg. przepisu Magdy Bassett.

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
b...@w...pdi.net Stranded in my mind

1. Data: 2001-07-07 22:20:58

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

im wieksze dolki tym bardziej sa one na muffins! takie male
zaglebienia sa bardziej na babeczki i bozonarodzeniowe mince
pies.
Te glebokie sa tez dobre do Yorkshire puddings, ktore walkowalam
ja zima/na przednowku (chyba?) przy okazji kuchni
swiata/najgorszych kuchni swiata czy czegos tam

strasznie drogie te blaszki z dolkami. Wreszcie znalazlam cos, co
jest tansze tu! Ja kupuje za odpowiednik 12 zl! Ha!

Krysia

> S? bez problemu. W Ikei p?aci?em chyba ok. 30 z?. S? te? w Duka, ale jakie?
> dziwne - b. du?e wg??bienia i chyba bym nie chcia? tak du?ych muffinków je??.
> W dodatku drogie nieprzyzwoicie (chyba 70 z?).

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-07 23:09:06

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w wiadomości
> im wieksze dolki tym bardziej sa one na muffins! takie male
> zaglebienia sa bardziej na babeczki i bozonarodzeniowe mince
> pies.

No nie wiem. Magda pisała przepis na 12 mufins i dokładnie tyle mam
w tej blaszce. Porcja pasuje idealnie. Zresztą nie wiem, czy się
dobrze zrozumieliśmy. Forma w Duka miała mniej dołków o większej
średnicy, a nie głębszych. A ta z Ikei też była podpisana, że do
mufinków jest.

> strasznie drogie te blaszki z dolkami. Wreszcie znalazlam cos, co
> jest tansze tu! Ja kupuje za odpowiednik 12 zl! Ha!

:-(

--
K o n r a d J . B r y w c z y ń s k i
private velvet animal oldsmobile mind

1. Data: 2001-07-08 02:25:52

Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

Okay. Najmocniej przepraszam - wyjechalam z Polski gdy na polkach byl tylko
ocet i musztarda... i nigdy od tego czasu nie bylam z powrotem. Slyszalam
tylko, ze teraz 'wszystko jest' ...

Foremka, ktorej uzywam miesci w jednym dolku okolo 120ml (wlasnie
sprawdzilam), a srednice ma na gorze dolka 7.5 cm, na dnie troszke mniej. Z
tej foremki wychodzi mi 12 muffins.

Ania

1. Data: 2001-07-08 05:54:44

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> No nie wiem. Magda pisa?a przepis na 12 mufins i dok?adnie tyle mam
> w tej blaszce. Porcja pasuje idealnie. Zreszt? nie wiem, czy si?
> dobrze zrozumieli?my. Forma w Duka mia?a mniej do?ków o wi?kszej
> ?rednicy, a nie g??bszych. A ta z Ikei te? by?a podpisana, ?e do
> mufinków jest.

Tu "kaza" (Od "kazac") miec na muffins glebokie dolki i w tym
papierowe foremki, bo muffins ida w pion i to solidnie.
Przynajmniej tu tak jest.

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-08 06:18:20

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> Tu "kaza" (Od "kazac") miec na muffins glebokie dolki i w tym
> papierowe foremki, bo muffins ida w pion i to solidnie.

To by się zgadzało. Choć ja piekłem bez tych papierkow. I tak same
wychodzą. :-)

--
Konrad J. Brywczyński

"Nie tylko rozmiar sie liczy! Każda dziewczyna ci to powie."
Ł. Jakubowski

1. Data: 2001-07-08 06:58:53

Od: "kachna" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

a dzien dobry Krychna1 myslalam ze tylko ja nie moge spac.
slonca brak i chlodno tutaj.
kachna

Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych napisał:m...@4...com..
.

1. Data: 2001-07-08 08:28:30

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

no patrzaj, tak jak u nas. Ale teraz to sie rozpadalo, ze ho-ho,
slimaki lataja po ogrodzie, wrecz slysze ich szczesliwe piski,
jak sie taplaja w kaluzach

>a dzien dobry Krychna1 myslalam ze tylko ja nie moge spac.
> [...]

K.T. - starannie opakowana

RFD: pl.rec.robotki-reczne (do 3 razy sztuka)
Co z prawdziwkow?
piers w marynacie
Ciasteczka Niebianskie
placek wegierski alla Balaton