Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-mail
From: "tycztom" <t...@i...pw.edu.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: System nagród i kar
Date: Tue, 29 Jun 2004 21:54:51 +0200
Lines: 49
Message-ID: <2...@u...de>
References: <cbr9di$8a6$1@atlantis.news.tpi.pl> <cbs216$6es$1@inews.gazeta.pl>
<2...@u...de>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.uni-berlin.de PQMM1WyUrK12b1+PPLs5agp4zxYmu93zvJziYl3se8gupJVsJA
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Takie o ;)
X-MimeOLE: Takie o ;)
oTTo-naglowek: Wyrażam prywatne opinie!
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:276789
Ukryj nagłówki
->J.E. Pyzol<- 2...@u...de naszkrobal/a:
> Dwulatek
> potrzebuje morza milosci, cierpliwosci i interakcji - a nie cwiczenia
> na nim odruchow Pawlowa.
No ta 'artystka' to nawet z ... by mnie wywołała.
Jakich odruchów Pawłowa? Czyś Ty już całkiem na miotle odleciała? Gdzie?
Na 'sabat czarownic'? ;) Pyzolu wytrzeźwiej - po polsku, canadyjsku, jak
chesz... i przestań pyzolić.
A teraz uważaj: MIŁOŚĆ I OGRANICZENIA SIĘ NIE WYKLUCZAJĄ? Pojęła? (nie?
To leć z Kachną na sabat i dalej klepcie się po pupciach).
Wyobraź sobie, że system nagradzania lub nie, to jeden z podstawowych
elementów rozwoju emocjonalnego dziecka. To, że dziecko w wieku 5 lat
osiąga 3/4 wielkości własnego kapucunka, to pewnie już wiesz (jako
wszechwiedzący i wszechmocny Pyzol). Wyobraź tez sobie, że Greenspan i
zespół Psychologów sprecyzowali coś, co się zwie "stadia rozwojowe
dziecka" - 7 newralgicznych puntków.
Cyt."
SZÓSTA: dzieci potrzebują reguł i wyraźnych granic zachowania, których
nie wolno przekroczyć. Czerpią poczucie bezpieczeństwa z wiedzy zarówno
o tym, czego mogą oczekiwać, jak i czego inni oczekują od nich. Uczą się
budować pomosty między swoimi myślami i uczuciami, kiedy ich świat daje
się przewidzieć i reaguje na nie. Stanowcze, ale rozsądne granice,
ustalone w atmosferze ciepła i empatii, stanowią zasadniczy element
każdego związku, który prawdziwie pielęgnuje rozwój dziecka i pozwala mu
nauczyć się samodyscypliny i odpowiedzialności. Wielu ludzi błędnie
uważa, że porządek i spontaniczność, miłość i ograniczenia się
wykluczają. Chociaż dziecko wychowane w każdym środowisku potrzebuje
zarówno uczuć jak i łagodnych, ale niedwuznacznych oczekiwań - a dziecko
żyjące w chaotycznym środowisku potrzebuje ich najbardziej - niewiele
programów to uwzględnia." [Rozwój Umysłu]
> Kaska
oTTo
--
"Całe moje rozchwianie emocjonalne bierze się stąd, że nieustannie szukam
odpowiedzi na najważniejsze pytania. Wiecznie szukam, cały czas jestem w
drodze."
[P. Kukiz]
|