Szczepionka Euvax B - pytanie

1. Data: 2001-11-29 22:03:49

Temat: Szczepionka Euvax B - pytanie
Od: "Ania Rokicinska" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłam dzisiaj z moją dwumiesiączną córeczką na szczepieniu. I niestety -
mała dostała ten nieszczęsny koreański Euvax B (nie przypuszczałam, że jest
w użyciu - byłam przekonana, że będzie stosowany dopiero od stycznia).
Gdybym wiedziała o tym wcześniej wykupiłabym jej Engerix B (na moją prośbę
dostała Infanrix na receptę). Mam pytanie - jakie mogą być skutki uboczne
tej szczepionki? Na co zwrócić uwagę? Czy jest się czym martwić?
Szukam fachowej wiedzy, nie straszenia.

Pozdrawiam,

Ania

2. Data: 2001-11-29 23:06:54

Temat: Re: Szczepionka Euvax B - pytanie
Od: "Robert Wojciechowski" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ania Rokicinska" <a...@i...pl>
>Czy jest się czym martwić?

Hm to i ja mam pytanko. Pojawiła się jakaś nowa szczepionka Euvax-B ?
Inna od tej znanej od 9lat ?

Podpowiedź:
na pewno nie należy sugerować się prasowymi "rewelacjami"
w stylu np Rzeczpospolitej:
"Badania tej szczepionki przeprowadzono dotąd na niewielkich grupach ludzi
w Pakistanie i Argentynie."

jeżeli producent podawał już w 1999 eksport 19.08 mln USD za 1998

albo
"W przetargu przepadł inny preparat - engerix B, od kilku lat używany do
tego celu. "
sugerujące że engerix B jest sprawdzony i uznany a EB będzie się dopiero
testować
na polskich dzieciach (a Pakistańczycy i Argentyńczycy to nie ludzie)

a na stronie producenta można się dowiedzieć że nowością EB to było może
w roku 1993 a w 1996 zostało uznane przez WHO

"nie stosowane w USA i UE"
a może SmithKline i Merck mają lepsze układy na tych rynkach ?

Kret

gdzie może spędzić czas pacjent chory na raka?(sanatorium?, inny ośrodek?)
Czasopismo dla stomatologow
Urlopy maciezynskie - jak to jest
Bole glowy
choroba oczu